La Roche-Posay, marka nr 1 w rekomendacjach dermatologów, dostarczająca rozwiązania, które znane są ze swojej skuteczności i bezpieczeństwa w pielęgnacji skóry wrażliwej. Centrum Dermatologiczne w La Roche-Posay to jeden z najbardziej renomowanych ośrodków termalnych w Europie. Połączenie ekspertyzy dermatologicznej i zaawansowanej technologii umożliwia marce tworzenie specjalistycznych dermokosmetyków, wspierających pacjentów na całym świecie.

Skala zjawiska problemów skórnych

Inicjatywa "Skin Life-Changers" powstała, by zwiększać świadomość misji marki La Roche-Posay, której celem jest wsparcie pacjentów z problemami skórnymi. By jak najlepiej docierać do społecznej świadomości, marka oddaje głos swoim konsumentom, którzy dzielą się, niejednokrotnie trudnymi historiami i tym, jak dermokosmetyki La Roche-Posay stały się life-changerami w zmaganiach o zdrową i piękną skórę oraz trwałą poprawę komfortu i jakości życia.

Jak dowodzą badania niemal 2 miliardy osób na świecie doświadcza problemów skórnych, a co więcej:
• aż połowa osób walczących z trądzikiem zmaga się z izolacją,
• co druga osoba z bliznami na skórze mierzy się z obniżoną samooceną, 
• 79% osób cierpiących na egzemę traci pracę ze względu na kondycję zdrowotną,
• 8 na 10 osób chorujących na raka doświadcza na swojej skórze efektów ubocznych związanych z leczeniem. 

Istnieje więc przynajmniej 2 miliardy powodów, dla których La Roche-Posay może zaoferować swoje wsparcie. Do ruchu Skin Life-Changers dołączyli już pacjenci i eksperci z całego świata. Członkowie tej wyjątkowej społeczności dzielą się swoimi historiami i doświadczeniami, które wspierają i pozwalają innym poczuć się dobrze w swojej skórze.

Poznaj tych, którzy pomagają poczuć się lepiej we własnej skórze

W Polsce szeregi inicjatywy Skin Life-Changers zasilili między innymi: Filip Szyc @filipszyc, Martyna Grzenkowicz @peachee, Olga Legosz @nomadmum81, Ola Lamczyk @olaxxys, a także Wiktoria Jasuwienas @jasuwienas.w. Każdy bohater tej kampanii to zupełnie inna historia.
Ola Legosz, przedsiębiorczyni i aktywistka społeczna, opowiedziała historię swojej córki Tosi, zmagającej się z  AZS. Pokazuje, że dzięki odpowiedniej pielęgnacji skóry można dosłownie „przywrócić dzieciństwo”, skradzione przez dyskomfort i nieustanne swędzenie skóry, polepszając tym samym jakość życia i pozwalając skupić się na tym, co w życiu dzieci najważniejsze – rozwoju i poznawaniu świata. 

 Martyna Grzenkowicz, skin ekspertka, na co dzień edukująca w przestrzeni social mediów m.in. w obszarze pielęgnacji skóry, zwraca uwagę na to, że niedoskonałości są wpisane w naturę naszej skóry. Zarazem jednak, dzieląc się wiedzą o tym, jak łączyć składniki aktywne produktów, wyjaśnia, że z wieloma problemami możemy sobie skutecznie poradzić, dobierając odpowiednią dla siebie pielęgnację.

Filip Szyc, twórca internetowy, dzieli się historią, bliską wielu nastolatkom, bo dotyczącą zmagań z trądzikiem. Filip zwraca uwagę na to, że część społeczeństwa nadal stereotypowo postrzega osoby z tym problemem, jako niedbające o siebie i spotykające się ze swego rodzaju ostracyzmem. Dotyka też jeszcze jednego wątku, związanego z dbaniem o skórę przez mężczyzn, normalizując go, bo przecież każdy, niezależnie od płci, powinien dbać o odpowiednią rutynę pielęgnacyjną.

To tylko kilka przykładowych historii, które mają na celu pokazać, że Skin Life-Changers to ludzie tacy jak każdy z nas. 

Edukacja i wsparcie ze strony ekspertów

W kampanii biorą udział nie tylko osoby dotknięte problemami skórnymi, ale także dermatolodzy z całego świata. Angażują się w misję, jaka przyświeca im od dawna – zapobieganie i walkę z problemami skóry, a także poszukiwanie najlepszych rozwiązań, które pozytywnie wpłyną na życie pacjentów. 
W gronie ekspertów, którzy dołączyli do grona Skin Life-Changerów są znani polscy specjaliści: prof. dr hab. n. med. Barbara Zegarska - uznana specjalistka z zakresu dermatologii i wenerologii, alergologii z ponad 40-letnim doświadczeniem oraz dr n. med. Anna Jędrowiak, specjalistka dermatologii i certyfikowany lekarz American Academy of Aesthetic Medicine, która specjalizuje się w dermatoskopii, trichoskopii, leczeniu trądziku i zabiegach medycyny estetycznej.

„Zapytana, czy czuję się Skin Life-Changer’em bez zastanowienia odpowiadam – TAK! Jako praktyk dermatolog na co dzień w swoim gabinecie spotykam pacjentów, którzy dzięki edukacji i odpowiedniemu postępowaniu terapeutycznemu są w stanie zmienić jakość swojego życia na lepszą. Weźmy dla przykładu atopowe zapalenie skóry, które nastręcza wielu problemów. Pacjenci, którzy zgłaszają się z tą dolegliwością mają z reguły obniżone poczucie własnej wartości, krępują się zmianami, które występują na ich skórze, a uśmiech rzadko gości na ich twarzy. Moją rolą, jako lekarza, jest wyjaśnienie pacjentowi, lub jego rodzicom czy opiekunom, że zmiany nie znikną z dnia na dzień i będą nam towarzyszyły. Jednak odpowiednie przygotowanie do życia z chorobą skóry, w tym także świadomość odpowiedniej pielęgnacji, pomaga radzić sobie z nią na co dzień. Mając wpływ na pacjentów, podpowiadając im różne rozwiązania, polepszające jakość życia widzę efekty tych działań i czuję się częścią wyjątkowej społeczności „For all Skin Life-Changers” – komentuje prof. dr hab. n. med. Barbara Zegarska, która od wielu lat jest także patronką medyczną programu CSR marki La Roche-Posay – „Rodziny Lipikar”.

Więcej inspirujących historii można zaleźć na stronie https://www.laroche-posay.pl/event/skin-life-changers.

Dermokosmetyki zmieniające życie

Bohaterami kampanii – tytułowymi Skin Life-Changerami - są nie tylko pacjenci i dermatolodzy, ale również produkty La Roche-Posay - gamy Lipikar, Cicaplast oraz Effaclar - zmieniające życie produkty, które pomogły pacjentom wygrać walkę z problemami skórnymi.

Mat. prasowe

Dla skóry suchej, wrażliwej, swędzącej i skłonnej do atopii wybawieniem jest gama produktów Lipikar. W jej portfolio znajduje się balsam oraz ultradelikatny krem myjący do ciała, które są odpowiednie do pielęgnacji skóry od pierwszych dni życia. Lipikar odżywia, nawilża i koi podrażnioną i swędzącą skórę, oraz odbudowuje jej barierę ochronną. Dzięki zawartości takich składników jak niacynamid, masło shea, i Aqua Posae Filiformis przynosi natychmiastowe ukojenie, zmniejsza uczucie swędzenia i działa przeciw nawracającej suchości, równocześnie wspierając równowagę mikrobiomu skóry. 

98% PACJENTÓW PODDAWANYCH LECZENIU ONKOLOGICZNEMU UWAŻA, ŻE PRODUKT POPRAWIA STAN SKÓRY ZWIĄZANY Z LECZENIEM PRZECIW-NOWOTWOROWYM1.

Mat. prasowe

Cicaplast – silnie regenerujący balsam kojący do twarzy i ciała odpowiedni dla dorosłych, dzieci i niemowląt już od 3 miesiąca życia. Skutecznie regeneruje skórę, natychmiastowo koi, odżywia i chroni, dzięki uzupełniającym składnikom: Masło Shea, cynk i mangan. Zmniejsza zaczerwienienia i widoczność zmian skórnych jednocześnie odbudowując barierę ochronną skóry, zapewniając komfortowe uczucie nawilżenia i odżywienia. W skład balsamu wchodzi innowacyjny i opatentowany składnik: Tribioma – unikatowy kompleks prebiotyczny wspierający równowagę mikrobiomu. Zawartość pantenolu gwarantuje właściwości kojące i regenerujące skórę. Działanie przeciwzapalne i regeneracja naskórka wykazuje madekasozyd. Skuteczność balsamu jest potwierdzona badaniami: 

WG 100% SKÓRA JEST ZREGENEROWANA2.

Mat. prasowe

Wsparciem dla skóry skłonnej do trądziku jest gama Effaclar, która oferuje krem Duo+M oraz żel oczyszczający. Gama ta jest odpowiednia zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Nawet skóra wrażliwa może okazywać oznaki trądziku, dlatego też Effaclar żel oczyszczający delikatnie oczyszcza skórę z zanieczyszczeń i nadmiaru sebum, jednocześnie utrzymując jej prawidłowe pH. Ulepszona formuła zawiera Phylobiomę - aktywny składnik, który wpływa na równowagę mikrobiomu skóry, przeciwdziałając namnażaniu się bakterii C.acnes typu IA1, odpowiadających za rozwój i nasilenie objawów trądziku. Krem Duo+M o potrójnym działaniu przeciw: zaskórnikom i wypryskom, przebarwieniom potrądzikowym, nawrotom niedoskonałości został przetestowany pod kontrolą dermatologiczną. 

Marka La Roche-Posay kontynuuje swoją misję wspierania zdrowia skóry i zaprasza wszystkich konsumentów do uczestnictwa w inicjatywie Skin Life-Changers, aby dzielić się swoimi historiami i inspirować innych do świadomej i odpowiednio dobranej pielęgnacji skóry.

1Badanie obserwacyjne przeprowadzone na pacjentach (n=42), mężczyźni i kobiety w wieku 18 lat i starsi, w trakcie leczenia przeciwnowotworowego.

2Test obserwacyjny, ocena stanu skóry 52 dzieci przez ich rodziców, po 4 tygodniach stosowania 2x dziennie.

Materiał promocyjny marki La Roche-Posay