Najlepiej sprzedające się kosmetyki w Polsce
Przemysł kosmetyczny w Polsce jest wart ponad 23 miliardy złotych i wciąż bardzo dynamicznie rośnie. Pod tym względem rozwijamy się dużo szybciej niż inne europejskie rynki, a jeśli dodać do tego obrót produktami zagranicznych marek, naprawdę jesteśmy jednym z liderów. Jakie kosmetyki Polki kupują najczęściej? Przepytaliśmy PR-owców kilkunastu marek, od których udało nam się uzyskać ciekawe dane ilościowe.
Tym faktom nie da się zaprzeczyć - 80% z nas kosmetyki kupuje w drogeriach. W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% kosmetyki kupuje w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób. Rynek kosmetycznych zakupów zmienia się jednak pod wpływem promocji polskich marek i kosmetyków organicznych, które chętnie promujemy także na łamach ELLE. Zgodnie z danymi pochodzącymi z raportów przez PMR, konsumenci kupując kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena nie jest już dla Polek najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. W ostatnich latach komercyjne brandy tracą trochę na rzecz tych mniej znanych, niszowych, produkowanych w małych manufakturach. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Na tej podstawie doskonale poradziły sobie w ubiegłych latach marki YOPE czy Ministerstwo Dobrego Mydła. Co z dermokosmetykami? W aptece kupuje je już co piąta Polka.
Czytaj też: Modne kolory paznokci na jesień 2018 >>
Jak wygląda makijaż Polki w podziale na segmenty kosmetyków kolorowych? W badaniach przeprowadzonych przez IIBR (Grupa IQS) ponad połowa Polek deklaruje, że makijaż wykonuje codziennie. 16% Polek w ogóle się nie maluje. Makijaż zajmuje nam średnio 10 minut (według 56% respondentek) lub do 20 minut (34% wskazań). 7% kobiet na zrobienie makijażu poświęca więcej niż 20 minut dziennie.
Najczęściej wykorzystywanym do wykonania makijażu kosmetykiem jest tusz do rzęs, który ma w kosmetyczce aż 91% malujących się Polek. Polki często używają także podkładu (61%), pudrów (sprasowanych i sypkich – łącznie 56% wszystkich odpowiedzi) oraz kredek do oczu i eyelinera (52%). Często używamy cieni do powiek (47%), pomadki (44%), lub błyszczyków do ust (43%). Ponad 30% Polek stosuje korektor i róż do policzków, a co czwarta krem BB i kredkę do brwi. Najmniej popularne w makijażu Polek są bazy pod makijaż, rozświetlacze i bronzery (poniżej 20% wskazań).
Kosmetyki z Korei - o co poprosić przyjaciółkę, która leci do Azji (lista zakupów) >>
Jakie kosmetyki poszczególnych marek są w Polsce bestsellerami? Przepytaliśmy kilkanaście marek. Wśród hitów są tusze do rzęs, podkłady i pewien ulubiony płyn micelarny... W podpisach pod zdjęciami znajdziecie informacje o sprzedaży ilościowej produktów - niektóre naprawdę nas zaskoczyły!
Najczęściej sprzedające się kosmetyki poszczególnych marek w Polsce >>
1 z 18
Od ponad dekady utrzymuje się na topie listy najlepiej sprzedających się podkładów w Polsce - jego sprzedaż stanowi aż 9,3% segmentu produktów do makijażu twarzy. True Match występuje w gamie 11 odcieni, do których klientki zdążyły się lojalnie przywiązać.
2 z 18
Masque Crème à la Rose Noire Sisley
Maska-Krem z ekstraktem z Czarnej Róży natychmiast przywraca skórze witalność i młodzieńczy wygląd, wygładza, wypełnia zmarszczki, rozświetla cerę w 15 minut. Klientki marki używają jej też jak odżywczego kremu. Kosztuje około 555 złotych, ale sprzedaje się od lat najlepiej w portfolio marki. Popyt na ten kosmetyk stanowi aż 10% sprzedaży w swojej kategorii. Polki są wierne tej linii wielopokoleniowo i nawyk kupowania kosmetyku przechodzi z matek na córki. Zaliczamy się do nich - wielokrotnie poddawałyśmy kosmetyk testom redakcyjnym.
3 z 18
Błyszczyk Dior Addict Lip Maximizer
Najlepiej sprzedający się produkt do makijażu w butiku Dior w Galerii Mokotów. W ujęciu ilościowym, to 8% całego makijażu, a 25% ust .
Dzięki natychmiastowemu działaniu wypełniającemu, usta są jakby wypełnione od wewnątrz. Połączenie mikrocząsteczek morskich i hialuronowych o właściwościach wypełniających - nawilża, wygładza, wypełnia usta dodając im objętości...
Jego działanie wypełniające przy dwutygodniowym stosowaniudaje bardziej trwały efekt.
4 z 18
Bestsellery Sephora
Sephora bardzo strzeże informacji o sprzedaży swoich najpopularniejszych produktów. PR marki nie podzielił się z nami żadnymi danymi ilościowymi, ale otrzymaliśmy listę najlepiej sprzedających się produktów modnych ostatnio marek. Poniżej zestawienie:
BECCA
OPAL GLOW ON THE GO KIT BEAUTY TO GO
BECCA
SKIN PERFECTOR PRESSED MOONSTONE
HUDA BEAUTY
HUDA BEAUTY DESERT DUSK PALETTE
HUDA BEAUTY
HUDA BEAUTY ROSE GOLD PALETTE REMASTERED
KVD
EYELINER TROOPER BLACK
KVD
SHADE + LIGHT FACE CONTOUR PALETTE
TOO FACED
JUST PEACHY PALETTE
TOO FACED
BETTER THAN SEX MASCARA
5 z 18
Krem Embryolisse Lait Creme Concentre
Do zadeklarowanych fanek kremu Embryolisse należą: Gwyneth Paltrow, Anja Rubik, Karlie Kloss, Julia Restoin Roitfeld, Scarlett Johansson i Anna Jagodzińska. Ale też setki tysięcy kobiet na całym świecie: kosmetyk sprzedaje się co 5 sekund na całym świecie, w Polsce co około 30 sekund. Cena? Za 75ml - 79,90 zł, 30 ml - 45 zł, 15 ml - 35 zł. Niedużo jak na sekret wizażystów zza kulis światowych pokazów mody oraz ulubieńca Francuzek, modelek i gwiazd. Receptura pochodząca z Paryża zawiera unikalne połączenie składników pochodzenia naturalnego, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin. Ratuje nawet najbardziej podrażnioną i odwodnioną skórę.
6 z 18
Tusz do rzęs Benefit BADgal BANG!
Nr 1 wśród bestsellerów marki Benefit. Tusz do rzęs BADgal BANG! kosztuje 145 zł i sprzedaje się w liczbie około 1000 sztuk miesięcznie w sprzedaży stacjonarnej. Klientki twierdzą, że utrzymuje się przez 36 godzin. Producent zaś obiecuje, że ulepszona szczoteczka Slimpact jest specjalnie zaprojektowana, aby pokryć górne i dolne rzęsy z efektem dodanej objętości.
7 z 18
Krem do rąk YOPE Herbata i Mięta
Łagodzący krem do rąk z dużą porcją odżywczego olejku z oliwek i masła shea. Stworzony do pielęgnacji suchej, podrażnionej skóry dłoni. Zawiera 98% składników naturalnych, a sprzedaje się w liczbie nawet 10 000 miesięcznie. Kosztuje 29 zł.
8 z 18
Podkład MAC STUDIO FIX FLUID SPF 15
Kryjący podkład na bazie silikonu Studio Fix Fluid SPF 15 Foundation to hit sprzedaży marki MAC. Połączenie składników odżywczych, takich jak: lecytyna, hialuran sodu zapewniają komfort w noszeniu podkładu, a BHT oraz witamina E chroni skórę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych. Kosztuje 140 zł.
W pierwszej piątce sprzedaży MAC jest też inny produkt z tej linii odświeżająca mgiełka PREP+PRIME FIX +.
9 z 18
Żel zagęszczający brwi Benefit Gimme Brow+
Sprzedaje się na podobnym poziomie, co najpopularniejsza maskara Benefitu - 1000 sztuk miesięcznie w perfumeriach stacjonarnych. Lekko zabarwiony żel do brwi Gimme Brow+ zawiera maleńkie mikrowłókna, które przyczepiają się do skóry i włosków, nadając brwiom naturalnie wyglądającą objętość i wyrazistość. Kosztuje 125 zł.
10 z 18
Od lat wybór nr 1 Polek. Kosztuje około 65 złotych a jego sprzedaż stanowi aż 8,6% całego segmentu makijażu oczu! Tusz do rzęs Volume Million Lashes został stworzony specjalnie dla kobiet, które wykonują wyrafinowany makijaż oka. Pozwala uzyskać efekt maksymalnego podkreślenia rzęs.
11 z 18
Płyn micelarny Bioderma Senisbio H2O
Nr 1 w ofercie marki pod względem sprzedaży. Znika ze światowych półek co 2 sekundy a w Polsce zajmuje też 1. miejsce w kategorii cleansing lokalnego rynku dermokosmetycznego (według danych IMS).
12 z 18
Tusz do rzęs Oriflame The ONE 5-w-1 Wonderlash
Wielofunkcyjna maskara ze szczoteczką 3D, pozwala osiągnąć efekt długich i gęstych rzęs. Kosztuje 39,90 zł i jest bestsellerem Oriflame. Liczba sprzedanych sztuk w ciągu ostatnich 12 miesięcy? 288 248 sztuk.
13 z 18
Vichy Mineral89
MINÉRAL 89, codzienny booster nawilżająco-wzmacniający wspiera naturalną siłę skóry, dzięki czemu chroni ją przed szkodliwymi czynnikami takimi jak klimatyzacja, warunki atmosferyczne, stres oksydacyjny, zmęczenie. Kosztuje 72,50 zł i według informacji marki jest obecnie najlepiej sprzedającym się produktem z oferty. Szczegółowych danych ilościowych Vichy nie chce jednak zdradzać.
14 z 18
Lipikar Balsam AP+ La Roche-Posay
Lipikar Balsam AP+ od La Roche-Posay to produkt skutecznie działający przeciw podrażnieniom i swędzeniu skóry. Co ważne - odpowiedni od pierwszych dni życia. Polki kochają go za efekt miękkiej skóry i za to, że jest to produkt na tyle delikatny, że nadaje się do pielęgnacji skóry atopowej. Kosztuje 67,90 zł. Marka nie zdradza ilościowych danych na temat sprzedaży produktu, ale informuje, że jest to bestseller segmentu pielęgnacji ciała.
15 z 18
Precious Hair Care Oil
Kosztuje 365 złotych, jego sprzedaż stanowi 15% całej kategorii.Precious Hair Care Oil to bestseller Sisleya w segmencie pielęgnacji włosów. Aromatyzowany olejek pielęgnacyjny
odżywia , nadaje połysk i miękkość, odnawia strukturę włosów i tworzy wokół łodygi włosa lśniącą warstwę, dzięki unikatowemu koktajlowi olejków z marakui i bawełny oraz shea i moringa o działaniu odżywczym
i zmiękczającym.
16 z 18
Mydło w płynie YOPE
Mydło w płynie Werbena, jak wszystkie kosmetyki marki, nie zawiera parabenów, silikonów, barwników, SLES-u i SLS-u. Sprzedaje się w całościowej liczbie 8000-10 000 sztuk miesięcznie. Dane zawierają kanał sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Kosztuje 16 złotych.
17 z 18
Krem Clarins Extra-Firming
Na świecie co minutę sprzedają się 3 kremy Extra-Firming.To aż 2 miliony sztuk rocznie. Polska dokłada do tego wyniku kilkaset sztuk miesięcznie w sprzedaży stacjonarnej.
18 z 18
Double Serum Clarins
Co miesiąc w Polsce sprzedaje się kilkaset buteleczek tego przeciwstarzeniowego serum. Na świecie sprzedaje się co 15 sekund. Zawiera 21 roślinnych ekstraktów. Za 30 mililitrową butelkę trzeba zapłacić 319 zł.