Wydarzenie otworzyło przed gośćmi drzwi do Melaverse – świata, który wspiera nas w budowaniu pewności siebie. Głównym punktem programu był panel dyskusyjny poprowadzony przez dziennikarkę i prezenterkę Annę Dec, w którym wzięli udział przedstawiciele La Roche-Posay oraz eksperci w dziedzinie hiperpigmentacji. Prelegenci opowiedzieli o wartościach marki i jej przełomowej nowości, jaką jest gama MELA B3, a także rozwiali wszelkie wątpliwości na temat przebarwień.

Fot. Marcin Oliva Soto
Fot. Marcin Oliva Soto

Panel dyskusyjny był dopiero początkiem atrakcji. Po części teoretycznej marka zaprosiła nas do eksploracji Melaverse. Na gości czekały immersyjne strefy osadzone w digitalowej rzeczywistości. Można było dosłownie wejść w głąb cząsteczki – od poznania historii badań La Roche-Posay na specjalnej linii czasu, przez odwiedzenie pokoju wiedzy, aż w końcu po wykonanie analizy skóry i skorzystanie z nano-apteki, gdzie z pomocą AI dowiedzieliśmy się jeszcze więcej o kultowych dermokosmetykach La Roche-Posay. Nie zabrakło też specjalnej fotobudki – wykonanie zdjęcia symbolizowało dołączenie do społeczności Skin Life-Changers, czyli osób, które pomagają innym poczuć się lepiej w swojej skórze.

Fot. Marcin Olivia Soto
Fot. Marcin Oliva Soto
Fot. Marcin Oliva Soto

Melasyl™ – przełom w walce z przebarwieniami

Jak wynika z badań La Roche-Posay, aż połowa osób na świecie zmaga się przynajmniej z jednym zaburzeniem pigmentacyjnym. Tyle samo respondentów dotkniętych tym problemem deklaruje obniżoną jakość życia. Dr n. med. Agnieszka Bańka-Wrona, dermatolożka i lekarka medycyny estetycznej, jako główne przyczyny powstawania przebarwień wymienia nadmierną ekspozycję na promieniowanie słoneczne, wszelkie stany zapalne skóry oraz zmiany hormonalne (wówczas mówimy o tzw. melazmie). Swój ślad mogą pozostawić także takie czynniki jak nieprawidłowa pielęgnacja, stres czy zanieczyszczenia środowiska.

Na szczęście to nie oznacza, że skuteczna walka z przebarwieniami nie jest możliwa. Realizując swoją misję, La Roche-Posay idzie o krok dalej i wprowadza na rynek rewolucyjną cząsteczkę o nazwie Melasyl™. Ten innowacyjny składnik aktywny został stworzony we współpracy z wiodącymi dermatologami i ekspertami w dziedzinie hiperpigmentacji z całego świata, a opracowanie go wymagało aż 18 lat badań.

Melasyl™ to przełomowy składnik aktywny, który nie był do tej pory dostępny na rynku dermokosmetyków. Cząsteczka ta działa dwutorowo – zapobiega powstawaniu przebarwień i pomaga w redukcji tych, które już istnieją – mówi Aleksandra Migda, Dyrektorka ds. Naukowych i Legislacyjnych L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Podczas gdy większość kosmetyków na zaburzenia pigmentacyjne blokuje enzym odpowiedzialny za produkcję melaniny, Melasyl™ – jako pierwsza i jedyna jak dotąd substancja – wychwytuje jej nadmiar, jeszcze zanim pozostawi zmiany na skórze. Cząsteczkę tę znajdziemy w nowej gamie w portfolio La Roche-Posay – MELA B3. Jej sztandarowy kosmetyk, czyli skoncentrowane serum, poza innowacyjną molekułą i 10 proc. niacynamidem zawiera także kultową wodę termalną La Roche-Posay, pro-retinol, kwas hialuronowy oraz wyciągi z lukrecji i alg morskich. Serum może być stosowane solo, ale najlepsze efekty przyniesie w połączeniu z pozostałymi produktami z gamy: żelem oczyszczającym i korygującym kremem z filtrem. Kosmetyki idealnie się dopełniają, czyniąc pielęgnację jeszcze bardziej skuteczną. Dzięki swoim formułom nie tylko pomagają w redukcji przebarwień, lecz także zapobiegają ich nawrotom** – m.in. przez to, że niwelują stany zapalne i wspierają barierę ochronną skóry.

Fot. Marcin Oliva Soto

W pielęgnacji najważniejsza jest kompleksowość i regularność. Niezależnie od jej typu i potrzeb, skórę należy bardzo dobrze oczyszczać, dlatego poza serum w gamie MELA B3 nie zabrakło także mikrozłuszczającego żelu oczyszczającego i korygującego kremu ochronnego z SPF – zwraca uwagę Aleksandra Migda.

Czy Melaverse stanie się naszą nową rzeczywistością? Nie mamy nic przeciwko!

*Badanie rynku dermokosmetyków z udziałem dermatologów w Polsce, AplusA, I-IV 2023.
Materiał promocyjny marki La Roche-Posay.
**Badanie kliniczne na 73 kobietach, 8 tygodni stosowania, następnie 2 tygodnie przerwy.

Materiał promocyjny marki La Roche-Posay