Reklama

Weteranki social mediów

Testują i kreują trendy od ponad dwóch dekad. Włoskie osobowości internetowe od samego początku wyróżniają się na arenie międzynarodowej.

Reklama

W 2010 roku, wraz z powstaniem Instagrama, popularne blogerki zaczęły zyskiwać status influencerek. Można śmiało powiedzieć, że ten zawód został stworzony przez Chiarę Ferragni. Włoszka i jedna z pierwszych osobowości internetowych przerodziła swojego bloga The Blonde Salad w multimilionowy biznes. Przetarła szlaki innym twórczyniom, a fenomen jej kariery został nawet zbadany przez Uniwersytet Harvarda. Włoszki i ich odważny, kolorowy styl z nutą retro szybko stały się zjawiskiem na tygodniach mody. Główna zasługa przypada tutaj stylistce Annie Dello Russo, kiedyś związanej z „Vogue Japan”, która w branży jest nazywana carycą świata mody.

Madame Eleganza

Włoska moda może poszczycić się wieloma bestsellerami. Mokasyny Gucci, doskonałe skórzane ubrania Tod’s, kaszmirowe swetry Brunello Cucinelli, wełniany płaszcz Max Mary, zegarek Serpenti Bvlgari czy torebka z plecionej skóry, po włosku „intrecciato”, Bottegi Venety – to tylko niektóre z nich.

Wzór na sukces

Radość jest jedną z najważniejszych rzeczy, jaką wniosłem do mody. Zrobiłem to przez kolor - powiedział Emilio Pucci, "Książe wzorów", który uczynił z nich znak charakterystyczny marki. Barwne printy to również domena Missoni (zygzaki) i Versace (barocco).

Launchmetrics Spotlight

Stolica designu

Podczas Salone del Mobile do Mediolanu zjeżdżają producenci i fani sztuki użytkowej.

Bottega Veneta zaprezentowała wystawę, której inspiracją jest The LC14 Tabouret, czyli słynny taboret zaprojektowany przez LE CORBUSIERA dla marki Cassina. Hermès zainspirowany w tym sezonie ziemią i surowością materiałów przedstawił m.in. Diapason d’Hermès – fotel ze skóry i z aluminium.Saint Laurent na nowo zinterpretował serię talerzy, które do willi Anali i Armanda Planchartów w Caracas wykonał Gio Ponti. Dla Gucci kolorem wyjściowym całej kolekcji wnętrzarskiej było bordo, określane mianem Ancora. Pokazano w nim kanapę czy lampę.

materiały prasowe

Królowe wybiegów

Wśród włoskich modelek można wyróżnić dwa typy – klasyczne piękności jak Bianca Balti czy zadziorne… w typie Mariacarli Boscono.

Launchemtrics Spotlight

Pierwszą Włoszką, która zrobiła międzynarodową karierę, była Isabella Rossellini , a drugą – Carla Bruni. W latach 2000. ikoną stała się Mariacarla Boscono, która w 2005 roku pobiła rekord i przeszła w 70 pokazach, oraz BIANCA BALTI, związana z marką Dolce & Gabbana przez ponad dekadę. Numerem jeden jest obecnie Vittoria Ceretti. 26-latka, wyglądająca jak następczyni Boscono, już jest uznawana za ikonę.

getty images

Modny adres

Będąc w Mediolanie, koniecznie odwiedź restauracje, cukiernie, księgarnie, a nawet muzea sygnowane przez znane domy mody oraz kultowy concept store.

Cukiernia Marchesi mieści się w pasażu Vittorio Emanuele, tuż nad butikiem Prady, która jest jej głównym udziałowcem. Pistacjowe wnętrza kuszą tak samo jak słodkości.

Fondazione Prada, czyli galeria sztuki współczesnej założona przez Miuccię Pradę w 1995 roku, mieści się w złotym budynku zaprojektowanym przez Rema Koolhaasa.

10 Corso Como to legendarny adres na mapie stolicy Lombardii. Powstał tu jeden z pierwszych concept store’ów łączący modę, sztukę, urodę i pyszną kawę.

Bvlgari poza luksusową biżuterią i zegarkami jest znane również z pięciogwiazdkowego hotelu i restauracji powstałych w odrestaurowanym XVIII-wiecznym palazzo.

materiały prasowe

Generacje

Powiedzenie „Wszystko zostaje w rodzinie” do włoskich firm pasuje jak ulał.

Reklama

Trzeba przyznać, że model biznesowy włoskich marek modowych działa od pokoleń. Podczas gdy większość francuskich, legendarnych domów mody i nie tylko zostało podzielonych między koncerny takie jak Kering i LVMH, w Italii władza przechodzi z rąk do rąk. Nad Pradą, założoną w 1913 roku, czuwa wnuczka założyciela – Miuccia Prada – wraz z mężem Patrizio Bertellim, podobnie w przypadku 73-letniego domu mody Max Mara, którym opiekuje się trzecia generacja rodu Maramottich. Missoni, marką znaną od 1953 roku z dzianin o barwnych szlaczkach, zarządza córka Rosity i Ottavia, Angela Missoni. Założyciel Etro, Gimmo Etro, zostawił markę działającą od 1968 roku pod opieką czworga dzieci: Keana, Veroniki, Jacopa i Ippolita. Brunello Cucinelli powoli przekazuje stery swojej firmy (założonej w 1978 roku) córkom, Camilli i Carolinie. Kolejna generacja zajmuje też ważne miejsce w rozwoju luksusowego w łoskiego multibrandu Luisaviaroma, stworzonego 95 lat temu przez rodzinę Panconesi.

getty images
Reklama
Reklama
Reklama