Warszawski H&M w wąskim gronie najnowocześniejszych sklepów marki na świecie. Sprawdziliśmy, jakie udogodnienia czekają na klientów
Nowy Jork, Londyn, Sztokholm i Warszawa – to właśnie do tych miast odzieżowy gigant zaprasza na wyjątkowe doznania zakupowe. Wymienione lokalizacje jako pierwsze na świecie zaadaptowały zupełnie nowy koncept architektoniczny, który nie tylko sprawia, że wnętrza sklepów H&M są jeszcze bardziej nowoczesne i wygodne. Marka chciała również maksymalnie uprościć cały proces. Udogodnień jest więc naprawdę sporo – od pomocy w znalezieniu i przymierzeniu wybranych ubrań i dodatków zaczynając, aż na samodzielnym ich zeskanowaniu i opłaceniu kończąc.
W sobotę 23 listopada warszawskie Westfield Mokotów było świadkiem ponownego otwarcia flagowego sklepu marki H&M. Dwupoziomowy salon znajduje się niedaleko strefy designerskiej i, mimo że ceny i dostępność pozostały na poziomie, do których szwedzka marka przyzwyczaiła klientów przez ostatnie 20 lat działalności w naszym kraju, to wnętrza sklepu oraz zastosowane rozwiązania technologiczne zdecydowanie pasują do prestiżowej lokalizacji.
Samoobsługowe kasy, łatwe odbiory zamówień i inteligentne przymierzalnie
Nowy sklep w Westfield Mokotów jest nieco większy od poprzedniego, jego alejki szersze, a nawigacja jasna i logiczna. Miejscami zastosowano też unikalny sposób ekspozycji produktów. Sporo przestrzeni zajmuje strefa Home, w której aktualnie królują świąteczne gadżety. Aby klienci mogli poczuć iście domowy klimat, w tej części wstawiono wygodną kanapę i łóżko, a całość (oprócz szerokiego asortymentu oczywiście) dopełnia ciepłe, nieco przytłumione światło.
Sklep jest zupełnie nowym konceptem. Wizualnie sporo tutaj elementów kojarzących się ze stylami japandi oraz skandynawskim, ale estetyczne wnętrza, w których króluje jasne drewno, lastryko i meble w nieregularnych kształtach to dopiero początek. Najciekawsze są cyfrowe rozwiązania ułatwiające zakupy. Podkreślała to także Katarzyna Niemirowicz – Majtas, Regionalna Manager H&M Regionu Europy Wschodniej:
„Poza znanymi już naszym klientom rozwiązaniami „znajdź w sklepie” czy „skanuj i kup” od teraz w sklepie H&M w Westfield Mokotów w Warszawie również doświadczenia związane z przymierzaniem produktów na miejscu staną się wyjątkowe. Specjalne skanery w naszych inteligentnych przymierzalniach zidentyfikują wybrane przez klienta produkty i przekażą informację o dostępnych kolorach czy rozmiarach. Dodatkowo, w razie potrzeby za pomocą tabletów w przymierzalni nasi klienci będą mogli poprosić o przyniesienie innego produktu do przymierzalni oraz zamówić go bezpośrednio ze sklepu online jednym kliknięciem”.
To jednak nie wszystko. Na miłośników mody czekają też kasy samoobsługowe i zrobotyzowany automat paczkowy, który pozwoli na odbiór zamówień ze sklepu online H&M.
Na świecie będzie tylko dziesięć takich sklepów H&M
Warszawski sklep jest czwartym salonem w tym koncepcie na świecie, ale nie ostatnim. W sumie planowanych jest ich dziesięć. Wszystkie reprezentować będą wartości bliskie H&M – innowację, kulturę i oczywiście modę dostępną dla wszystkich.
Wyrafinowana architektura ma być tłem dla asortymentu oraz podkreślać jego unikalność, tym bardziej, że jak zapowiedzieli przedstawiciele marki, nowe sklepy oferować będą specjalnie wyselekcjonowane kolekcje, które odzwierciedlają lokalną okolicę.
Materiał promocyjny marki H&M