Reklama

Zanim cykliczny raport ujrzy światło dzienne, analitycy globalnej platformy Lyst każdego miesiąca badają zachowania zakupowe online ponad dziewięciu milionów potencjalnych i docelowych klientów 12 000 projektantów i sklepów internetowych. Formuła indeksu Lyst bierze pod uwagę globalne dane wyszukiwania, współczynniki konwersji i sprzedaż, a także wzmianki o markach i produktach w mediach społecznościowych oraz statystyki zaangażowania na całym świecie w okresie trzech wybranych miesięcy. Zobaczcie, co ujawniły najnowsze dane.

Reklama

The Lyst Index: najbardziej pożądane marki drugiego kwartału 2020 roku

Lista najgorętszych marek drugiego kwartału bieżącego roku uwzględnia aż 20 pozycji. Co ciekawe, chociaż wyraźnie dominują tu nazwy z segmentu marek luksusowych, pierwsze miejsce przypada w udziale sportowemu gigantowi. Zaliczając 75%-procentowy wzrost sprzedaży w przestrzeni internetowej, Nike wyraźnie wyprzedziło swoją największą konkurencję bezpośrednią, czyli adidasa oraz wiele słynnych domów mody, wśród których Off-White, Gucci, Prada, Versace, Bottega Veneta czy Balenciaga. W rankingu znalazło się też kilka brandów, którym w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku nie udało się przebić do TOP 20. Są to między innymi Fear of God, Balmain i Alexander McQueen. Pełne zestawienie czeka na was poniżej:

1. Nike
2. Off-White
3. Gucci
4. Balenciaga
5. Prada
6. Saint Laurent
7. Versace
8. Burberry
9. Fendi
10. Bottega Veneta

Pozostałych 10 miejsc zajęły w kolejności: Jacquemus, Valentino, Adidas, Moncler, Alexander McQueen, Loewe, Balmain, Vetements, Stone Island, Fear of God.

The Lyst Index: najbardziej pożądane elementy garderoby drugiego kwartału 2020 roku

Poszukiwanie najbardziej pożądanych ubrań, butów, ozdób i dodatków umożliwiają specjalnie utworzone w tym celu algorytmy. Analitycy Lyst filtrują ponad sześć milionów produktów według liczby wzmianek w mediach społecznościowych, wyszukiwań, wyświetleń stron, interakcji i sprzedaży w tysiącach sklepów internetowych. Uwzględniają też poszczególne wersje kolorystyczne konkretnych modeli oraz stosunek globalnego popytu do ilości dostępnych egzemplarzy. Efekty? Na pewno was zaskoczą:

1. Klapki Birkenstock Arizona

Niektórzy żartują, że to buty na całe życie. Nie dość, że są szalenie wygodne i bardzo wytrzymałe, to charakteryzuje je absolutnie ponadczasowy design. Co więcej, doskonale wpisują się w tegoroczne trend na tzw. „sandały turysty”. Na pierwszym miejscu rankingu „hottest products” wg Lyst wylądował model Arizona. To ten z dwoma paskami. Palec pod budkę kto (tak jak my) latem właściwie nie rozstaje się ze swoimi Birkenstockami...

2. Maska z limitowanej edycji Marine Serre X R-pur

Globalny popyt na „modne maski na twarz” wzrósł o 441% kwartał do kwartału. Numerem jeden okazał się czarny egzemplarz z monogramami zaprojektowany przez Marine Serre we współpracy z francuską marką R-PUR. Cena? Ok. 2000 zł.

3. Torebka kosz od Loewe

Ostatnie miejsce na podium trafia do absolutnego „pewniaka”. W końcu torebki kosze Loewe mają albo przynajmniej mieć by chciały wszystkie dziewczyny z branży.

Podobne znajdziecie w ofercie wielu polskich marek i popularnych sieciówek:

4. Klasyczny top Calvin Klein

Podobnie jak początek roku, drugi kwartał 2020 definiuje pandemia. Z jednej strony rzadziej więc opuszczaliśmy nasze cztery ściany, z drugiej mieliśmy więcej czasu na aktywność fizyczną. Efektem tych dwóch tendencji jest wzrost zainteresowania wygodną odzieżą do ćwiczeń i do chodzenia po domu. Na liście najgorętszych produktów sezonu klasyczny top od Calvina Kleina.

Te minimalistyczne komplety dresowe robią furorę w sieci i na ulicach Los Angeles. Podobne zestawy kupisz teraz także w Polsce>>

5. Sukienka Serita od Cult Gaia

"Serita" z metką Cult Gaia przez branżowe media została okrzyknięta najpopularniejszą sukienką sezonu już w czerwcu. Opublikowany teraz ranking „The Lyst Index” tylko to potwierdził. Po tym jak w powycinanym modelu w kolorze kości słoniowej pokazały się Rosie Huntington Whiteley, Camille Charrière i Romee Strijd, poziom zainteresowania tym konkretnym modelem wzrósł o 236%.

6. Szorty z linii Prada Nylon

„Bokserki” z mięsistej gabardyny, które do sprzedaży wypuściła Prada pokochały słynne światowe it girls z Pernille Teisbaek i Marie von Behrens (znaną pod nickiem @mvb) na czele.

Minimalistyczny styl szortów tego typu szybko naśladować zaczęły także inne marki. Przede wszystkim te sieciowe:

7. T-shirt z poduszkami na ramionach od The Frankie Shop

Kultowy model Eva po raz pierwszy pojawił się w ofercie The Frankie Shop już w 2019 roku. Od tego czasu każdy kolejny drop charakterystycznych koszulek wyprzedaje się w kilka minut. Cechy charakterystyczne? Prosty krój i wyraźnie poszerzona linia ramion w klimacie lat 80.

8. Kolczyki Missoma x Lucy Williams

Masywne, nieregularne kolczyki koła z pozłacanego 18-karatowym złotem mosiądzu to marzenie wszystkich minimalistek. Chodzi o projekt brytyjskiej marki Missoma powstały we współpracy z influencerką Lucy Williams. Model ten jest wciąż dostępny na oficjalnej stronie brandu. Kosztuje 100 EUR.

Plan B? Zajrzyjcie do sklepu ELLE, gdzie między innymi ozdoby od polskiej marki ROSA:

9. Sukienka spadochronowa H&M

Miejsce 9 to chyba największe zaskoczenie najnowszego zestawienia sezonowych obiektów podążania. Od pozostałych różni się przede wszystkim ceną (można było upolować ją za mniej niż 100 zł).

Landrynkowa sukienkowa inspirowana „nadmuchanymi” projektami Cecile Bahnsen pojawiła się w ofercie szwedzkiej sieciówki kilka tygodni temu i zaledwie w kilka dni osiągnęła status „sold out”. Internautki z całego świata pokochały ją za wyrazisty różowy kolor i luźny, romantyczny krój.

Najładniejsze sukienki spadochronowe od 50 zł. Pasują na każdą okazję i do każdego typu sylwetki>>

10. Spódniczka tenisowa Nike Court Victory

Ranking 10 najbardziej pożądanych elementów garderoby drugiego kwartału 2020 roku zamyka spódniczka tenisowa z serii Nike Court Victory. Chociaż na ten moment u większości dystrybutorów wyprzedała się już we wszystkich rozmiarach, sytuację warto śledzić na bieżąco. Niewykluczone, że do sprzedaży trafi kolejny drop.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama