Reklama

"Przy zakładaniu marki Ilo Privé przyświecała nam myśl o realnym połączeniu wygody i stylu, a także o wzmocnieniu ruchu slow fashion" opowiada projektantka Ilona Staniszewska. Zależało jej na tym, aby tworzyć modę w transparentny sposób, dlatego wszystkie ubrania szyte są w polskiej pracowni krawieckiej, a każda rzecz wykończona jest ręcznie. Ze szczególną czułością dobierane są też tkaniny, z których powstają sylwetki Ilo Privé - w kolekcjach wyróżniają się wysokogatunkowe materiały, głównie pochodzenia naturalnego, takie jak tencel, ramia, jedwab czy bawełna organiczna.

Reklama

Dior przywrócił do sprzedaży ulubioną torebkę księżnej Diany. Ten model z lat 90. Lady Di nosiła na czerwonym dywanie>>

Takie podejście do mody projektantka połączyła ze swoją miłością do Francji. "Inspiracje do kolekcji przychodzą podczas licznych podróży i obserwacji kobiet z różnych krajów, ich poczucia estetyki i potrzeb. Ulubionym kierunkiem jest jednak Paryż - styl Francuzek, który od stuleci inspiruje kobiety na całym świecie. Liczy się komfort, ponadczasowość, a także wyjątkowy charakter każdej rzeczy z metką Ilo Privé" dodaje Staniszewska.

I właśnie ten "chic parisien" wyłania się z najnowszej kolekcji Ilo Privé, nazwanej "Force Féminine".

Tytułowa "kobieca siła" we francuskim wydaniu widoczna jest tutaj w żakietach o lekko oversize'owym kroju z poduszkami na ramionach, kurtkach z włoskiej wełny o strukturze "baranka", męskich kamizelkach, mięsistych swetrach, wiązanych na ramionach gorsetowych topach czy materiałowych i wełnianych spodniach z ukrytą pod paskiem haftką. To ubrania zmysłowe, nonszalanckie, czerpiące garściami z klasyki, a przy tym dodające pewności siebie i podkreślające kobiecą siłę. "Kamizelki, żakiety i spodnie w monochromatycznych barwach stanowią ukłon w kierunku Coco Chanel, która wprowadziła damskie wersje tradycyjnie męskich ubiorów na salony" zdradza projektantka Ilo Privé.

"Moda vintage" - książka o kupowaniu w second handach pomoże zbudować Wam szafę na zimę 2022. To must have czytelniczy tego roku>>

Nowa odsłona marki czerpie z estetyki vintage, a jednocześnie puszcza oko w stronę trendów i wprowadza nowości - między innymi kolorystyczne. Mamy tu ciepły odcień szarości czy głębokie bordo, z kolei wśród tkanin wyróżniają się włoska wełna oraz ramia pozyskiwana z chińskiej pokrzywy.

Premierze kolekcji towarzyszy zachwycająca kampania, która poszukuje francuskiego klimatu w Warszawie: widzimy tutaj uliczny antykwariat, śródmiejskie kamienice w przełamanej bieli, kawiarniane ogródki i klimatyczne uliczki. Wszystkie projekty z "Force Féminine" stanowią ich modową odpowiedź, która całkowicie przenosi nas sentymentalnego Paryża i, rzecz jasna, dodaje mocy.

Reklama

Najlepsze stylizacje Francuzek na mrozy. Te praktyczne zestawy to kwintesencja mitycznego „chic parisien”>>

Reklama
Reklama
Reklama