TikTok oszalał na punkcie tego trendu. Jak sprawdzić, czy jesteś green girl, red girl czy blue girl?
Trendująca paleta barw na jesień i zimę 2023/2024? Według TikToka kolory w nowym sezonie to coś więcej niż tylko wytyczne RGB, które zdobią nasze ubrania. W internecie furorę robią “green girl”, “red girl” i “blue girl”. O co chodzi w tej tendencji?
- ELLE
Modne kolory na jesień 2023: lista inspiracji z wybiegów
Nowy sezon ma należeć do mocnych i intensywnych kolorów, które odsuną nas od modowego minimalizmu i monochromatycznej palety barw. Redaktorki mody, stylistki i trendwatcherki zajmujące się prognozowaniem trendów, które z zapałem śledziły pokazy we wszystkich stolicach mody, wśród tendencji sezonu jesień-zima 2023/2024 wymieniają dziewięć odcieni.
Jednym z najbardziej kluczowych kolorów ma być… „fiery field”, czyli wibrująca i mocna czerwień.
Pojawiła się ona w wielu kolekcjach luksusowych marek, zdobiąc mini i dodatki (David Koma), zmysłowe sukienki (Blumarine, Bottega Veneta) czy taliowane garnitury (Ferragamo, Jason Wu). Dużo miejsca podczas tygodni mody poświęcono też bordo z fioletowymi podtonami, znanemu jako "viva magenta”. Widziałyśmy ją przede wszystkim na płaszczach, marynarkach i spódnicach midi Alberty Ferretti, Bally, Calcaterra oraz Dolce & Gabbana i Michael Kors. Była też - nie inaczej - bezpieczna i klasyczna czerń, którą zaserwowały nam The Rów, Versace i Givenchy.
Nie można nie wspomnieć też o żółciach (Burberry, Isabel Marant, Altuzarra, Erdem), jasnych błękitach (Gucci, Christian Cowan, Etro i Fendi) czy oliwkowych zieleniach (Missoni) i korporacyjnych szarościach (Max Mara, Gucci, Bottega Veneta, Emilia Wickstead). Istotne będą też róż inspirowany gumą balonową (Roksana, Giorgio Armani, Rick Owens, Jil Sander) i śnieżne biele (Victoria Beckham, Ferragamo, Richard Quinn).
„Kluczowe kolory oddają zmieniające się zachowania konsumentów i są wrażliwe na ich odmienne stany emocjonalne i różnicujący się styl życia. Wierzymy, że powróci pewność siebie, a żywe, energetyzujące kolory zaczną rezonować, nawiązując do podróży i odkrywania, ponownie rozpalając wyobraźnię.” wyjaśnia Jenny Clark, która w WGSN zajmuje stanowisko Head of color.
A co na to TikTok? Okazuje się, że nie tylko wiele z wybiegowych z propozycji na nowy sezon już zostało tam uwzględnionych, ale też zdążyły „rozpalić wyobraźnię” użytkowniczek popularnej aplikacji, zupełnie jak mówiła cytowana badaczka trendów. W social mediach od niedawna głośno jest o „green girl”, „red girl” i „blue girl”, czyli kolorystyczno-modowych tożsamościach.
Trendy 2023 z TikToka: green girl, blue girl, red girl
W ostatnich sezonach tiktokowe wyrocznie stylu przekonywały nas do bardzo różnych trendów. Dzięki krótkim i rytmicznym filmikom z popularnej aplikacji zdążyłyśmy już pokochać motocyklowe elementy garderoby, elegancką (i drogą) klasykę rodem z seriali “White Lotus” i “Sukcesja”, ubrania marki COS i Maje czy beztroskie wakacyjne ubrania z naturalnych tkanin, określane jako “strawberry girl”. Nie ma jednak tygodnia bez nowych tendencji i oto w świecie TikToka mówi się dziś o “czerwonych”, “niebieskich” i “zielonych dziewczynach”.
Podział na “blue”, “red” i “green girls” to nic innego, jak sposób ubierania połączony z konkretnymi zainteresowaniami czy charakterem, zupełnie jak w przypadku bohaterek naszych ulubionych kreskówek i komiksów z lat 2000. Pamiętacie “Czarodziejkę z Księżyca” albo “W.I.T.C.H.”? Zawartość ich szaf była bardzo symboliczna i odpowiadała temu, jakimi są osobami. Idąc tym tropem redaktorki mody i stylistki obecne na TikToku radzą dopasować swój styl i noszone kolory do tego, co lubimy i czym się cechujemy.
Zgodnie z tą ideą “green girls”, czyli “zielone dziewczyny” uwielbiają być blisko natury i są ciągle w ruchu, więc weekendy spędzają na wycieczkach rowerowych i w lasach, a poza tym regularnie podróżują. Ćwiczą jogę, zdrowo się odżywiają i nie przepadają za mocnym makijażem. W szafie “green girl” znajdują się najczęściej zwiewne sukienki w kwiaty, lniane spodnie, białe żakardowe bluzki, dżinsowe ogrodniczki i koszule w paski w odcieniu matchy.
“Blue girls”? Najczęściej określa się w ten sposób romantyczki, które każdą wolną chwilę poświęcają na czytanie wyszukanych w antykwariacie książek, kolekcjonowanie ceramiki vintage, wypijanie hektolitrów kawy i estetyczne eksperymenty w kuchni. Lubią muzykę klasyczną, a film “Mamma Mia!” znają na pamięć. “Niebieskie dziewczyny” lubią wygodę i miękkie materiały, dlatego zwykle spotkacie je w wełnianych swetrach, jedwabnych bluzkach na ramiączkach (najlepiej w kobaltowy print przypominający porcelanę), popelinowych sukienkach i piżamowych kompletach z falbanką. Mają też słabość do klasycznych dżinsów i białych T-shirtów.
Kraciaste spódniczki mini, cienkie czarne rajstopy, skórzane kurtki z kolorze dojrzałych wiśni, koronkowe obcisłe bluzki, spodnie z delikatnie rozszerzaną nogawką oraz buty z wysoką cholewką lub mokasyny na grubej podeszwie, a do tego biżuteria noszona jak talizmany. “Red girls” mają słabość do lat 90. i miksowania wygodnych ubrań z tymi zmysłowymi. Z jednej strony kochają “Gilmore Girls”, z drugiej - są fankami “Twin Peaks”. “Czerwone dziewczyny” są tajemnicze, uwielbiają rozmowy o życiu i mają silne charaktery. Wieczorami najchętniej słuchają płyt winylowych albo układają tarota przyjaciółkom.
Jesteście bardziej jak “red girl”, “blue girl” czy “green girl”? A może najchętniej rozszerzyłybyście paletę barw i do kolorystycznego tiktokowego trendu dodały jeszcze inne propozycje? Intuicja nam podpowiada, że taki sposób szukania własnego stylu na stałe wejdzie do modowego kanonu i na TikToku wkrótce pojawią się jeszcze inne jego warianty.