Stüssy świętuje 40. urodziny. Z tej okazji zaprosiło kilku projektantów do wspólnej kolekcji - wśród nich Marc Jacobs, Virgil Abloh i Rick Owens
Amerykańska streetwearowa marka postanowiła w zaskakujący sposób uczcić swoje czterdziestolecie na rynku.
Nowa kolekcja Stüssy, ochrzczona nazwą World Tour, jest szczególna. Po pierwsze - to fragment tortu urodzinowego, jaki przygotowała sobie marka z okazji czterdziestych urodzin. Po drugie: wzięli w niej udział jedni z najbardziej cenionych współczesnych projektantów, dla których ekscentryzm i romans z awangardą to chleb powszedni. Mamy tutaj londyńską projektantkę Martine Rose, do tego Virgila Abloha, jest Marc Jacobs projektujący z Nowego Jorku i jeszcze Rick Owens. Każdy z projektantów reprezentuje inne miasto i o innym przesłaniu, a cały "tour" kończy się w Tokio. Tutaj pałeczkę przejmuje Takahiro Miyashita i zwieńcza swoimi pomysłami całą kolekcję. Ich zadanie? Zaprojektowanie od nowa charakterystycznego T-shirtu marki. To największy projekt Stüssy w tym roku i nawiązuje do pierwszej linii T-shirtów Stüssy World Tour z 1989 roku - kiedy pierwszy raz marka zdecydowała się połączyć miasta luksusowej mody, takie jak LA, Hongkong, Londyn, Nowy Jork i Paryż z kulturą uliczną, reprezentowaną przez chociażby Bronx, Compton, Santa Ana, Wenecja i Brooklyn.
Właściciel The North Face, Lee i Vans przejmuje Supreme. VF Corp kupiło 100% udziałów w marce>>
Kolekcja T-shirtów Stüssy World Tour została wydana po raz pierwszy w 1989 roku, aby połączyć luksusowe miasta mody tamtych czasów - Los Angeles, Hongkong, Londyn, Nowy Jork i Paryż - z dzielnicami kultury ulicznej, takimi jak Bronx, Compton, Santa Ana i Brooklyn.
Część dochodów ze sprzedaży koszulek trafi do wybranych przez projektantów organizacji charytatywnych. Cała kolekcja będzie dostępna już 20 listopada o 10:00 w Chapter Stores, Dover Street Market i stussy.com.
Stüssy założył na początku lat 80. Shawn Stussy i początkowo nawiązywał swoją estetyką do odzieży surfingowej (Stussy był wówczas producentem desek surfingowych). Markę szybko pokochało środowisko skateboardingowe i hip-hopowe, których fascynowało słynne logo zdobiące deski i koszulki. Charakterystycznie pisane Stüssy inspirowane jest podpisem wuja założyciela, Jana Stussy'ego i powstało dzięki użyciu markera z szeroką końcówką.