Spersonalizowana sukienka, czyli nowy projekt Google i H&M
"Data Dress" to nowy wynalazek Google i H&M. Aplikacja Coded Couture zbiera dane o użytkownikach (co lubią robić, gdzie wychodzą, z kim się spotykają) i na ich podstawie tworzą sukienkę idealną.
Zastanawialiście się kiedyś, w jakim kierunku zmierza moda? Już od kilku sezonów na wybiegach pojawiają się kreacje wydrukowane na maszynach 3D, albo stworzone w duchu eco - z przetworzonego poliestru z plastikowych odpadów wyrzucanych przez oceany. Modę zmienia także technologia Google. Okulary wirtualnej rzeczywistości już nikogo nie dziwą, a Google angażuje się coraz bardziej w projekty związane z branżą odzieżową (pamiętacie narzędzie "Shop the Look"?). Tym razem Google podjęło się współpracy z Ivyrevel, czyli "wirtualnym domem mody" zależnym od H&M. W efekcie powstała aplikacja Coded Couture, która zbiera informacje o użytkowniku (gdzie chodzi, z kim się spotyka, co kupuje, jakie rzeczy lubi, ile czasu trenuje) i na tej podstawie tworzy projekt tak zwanej Data Dress, czyli spersonalizowanej sukienki. Dobiera przy tym idealną grubość materiału, krój, kolor i wzór. Jak to dokładnie działa? Zobaczcie wideo:
Wygenerowanie własnych Data Dresses jeszcze jest niemożliwe, ale aplikacja ma być dostępna jeszcze w tym roku. Ceny "sukienek idealnych" mają zaczynać się już od 99 dolarów.