Risk made in Warsaw stworzyło specjalną kolekcję z okazji Pride Month. Część dochodu ze sprzedaży wesprze Kampanię Przeciw Homofobii
W nowej kolekcji RISK for LOVE Antonina Samecka i Klara Kowtun biorą na warsztat motyw tęczy, który umiejętnie przekładają na język mody: spódnice midi w kolorowe pasy, dresowe bluzy z barwnym napisem RISK na plecach, sukienki różnych długości w rainbow print oraz skąpane w najbardziej intensywnych kolorach w palecie barw. Do tego 10 zł ze sprzedaży każdego produktu ma trafić do Kampanii Przeciw Homofobii "Popieram związki", która promuje równość małżeńską i związki partnerskie. Wszystko po to, by wesprzeć społeczność LGBTQ i przypomnieć o trwającym właśnie Pride Month.
Kampania nowej kolekcji, sfotografowana przez Antoniego Mrozińskiego, pokazuje wszystkie oblicza miłości - bez względu na płeć. W ten sposób bohaterami zdjęć zostali wszyscy, którzy kochają na swoich zasadach. Jednocześnie na fanpage'u Risk made in Warsaw pojawiły się historie miłosne tych par oraz ich komentarze związane z tolerancją: właścicielek restauracji, kulturoznawców i biochemików, dziennikarek, doradców ds. sprzedaży i osób wykonujących wolne zawody, nauczycielek oraz studentek i wielu innych. Szczere, bezkompromisowe i przepełnione wzajemnym szacunkiem.
"Gdybym żyła w kraju, gdzie nieheteronormatywność jest normatywna, to nie potrzebowałabym specjalnej deklaracji. Dlatego potrzebne są Parady Równości. Po to też były marsze sufrażystek oraz wiece i protesty ruchu praw obywatelskich w Stanach Zjednoczonych (...) Mam świadomość, że sprawienie, by dwie całujące się na ulicy dziewczyny były dla ludzi czymś >, to długotrwały proces” – mówi Malka, współwłaścicielka sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food i Papuvege oraz jedna z bohaterek kampanii RISK for LOVE. "A normalne jest to, co widzimy na co dzień. Jeśli będziemy widzieć okazujące sobie uczucia osoby niehetornormatywne na ulicach, w biurach, w parkach, to stanie się to tak powszechne, że ludzie przestaną to zauważać. Czyli odpowiedzialność jest też po naszej stronie. Niestety, nadal jest to jest ryzykowne, szczególnie w mniejszych miastach. Ale jeśli w coraz większej liczbie filmów, seriali czy sesji zdjęciowych, choćby jak ta Riska, będzie można zobaczyć pary gejów i lesbijek w zwykłych, codziennych sytuacjach, to jest szansa, że ten widok się utrwali". Daniel, historyk XIX wieku i kulturoznawca opowiada z kolei: "Chociaż dzielę z Piotrkiem całe swoje życie i chociaż noszę jego nazwisko, w świetle polskiego prawa jestem dla niego obcą osobą; jeżeli mężem, to tylko z gwiazdką i w cudzysłowie".
„Dla nas obojga niezwykle ważna jest osobista wolność i prawo każdego człowieka do bycia sobą (...) Siła jest w nauczeniu dzieci tolerancji, akceptacji inności i szacunku dla równości. Sami mamy takie przekonania, więc to dla nas naturalne, że przekazujemy te wartości naszym dzieciom” mówią Agnieszka, preferująca wolne zawody mama-hipiska oraz jej mąż Rafał, doradca ds. sprzedaży samochodów premium.
Jak wesprzeć akcję "Popieram związki" i społeczność LGBTQ? Wystarczy zdecydować się na zakup elementów nowej kolekcji Risk made in Warsaw (miękkich bluz, kolorowych sukienek czy spódnic z motywem tęczy) - do końca miesiąca 10 zł ze sprzedaży każdego tęczowego projektu trafi do Kampanii Przeciw Homofobii. Więcej o akcji przeczytacie na Facebooku marki. "Jaką miłość lubimy najbardziej? - każdą prawdziwą. A czego nie lubimy? - zasad społecznych oraz prawnych, które zakłamują, upupiają, krzywdzą, dyskryminują, marginalizują" mówią projektantki.
1 z 5
Nowa kolekcja Risk made in Warsaw wspiera społeczność LGBTQ
Malka Kafka i Laura Monti, właścicielki sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food i Papuvege
2 z 5
Nowa kolekcja Risk made in Warsaw wspiera społeczność LGBTQ
Daniel Sunderland, historyk XIX wieku, kulturoznawca oraz Piotr Sunderland, biochemik, ekspert w dziedzinie starzenia komórkowego
3 z 5
Nowa kolekcja Risk made in Warsaw wspiera społeczność LGBTQ
Agnieszka Radzio, preferująca wolne zawody mama-hipiska i Rafał Radzio, doradca ds. sprzedaży samochodów premium
4 z 5
Nowa kolekcja Risk made in Warsaw wspiera społeczność LGBTQ
Malka Kafka i Laura Monti, właścicielki sieci wegańskich restauracji Tel Aviv Urban Food i Papuvege
5 z 5
Nowa kolekcja Risk made in Warsaw wspiera społeczność LGBTQ