Prada najgorętszą marką świata według prestiżowego rankingu Lyst Index Q4 2022. Ujawniono też zestawienie najbardziej pożądanych ubrań, butów i dodatków
Breaking: Gucci zdetronizowane, pozycję najgorętszej marki świata zajmuje Prada. Branżowe nowinki tego typu oznaczają tylko jedno – zespół analityków Lyst powrócił z uaktualnionymi notowaniami najbardziej pożądanych brandów oraz produktów ostatnich miesięcy. Przygotujcie się na lawinę zaskoczeń.
W tym artykule:
- Prada najgorętszą marką świata według rankingu Lyst Q4 2022
- Najpopularniejsze marki świata: kto jeszcze znalazł się w rankingu?
- 10 najbardziej pożądanych elementów garderoby 2022 roku
Lyst Index to cykliczny, publikowany raz na kwartał ranking zbudowany w oparciu o szczegółowe statystyki sprzedaży i internetowe wyszukiwania. Pokazuje realne zainteresowanie najbardziej znanymi domami mody. Co ciekawe, w ostatnich miesiącach 2022 roku odnotowano największe roszady na liście od początku istnienia zestawienia.
Prada najgorętszą marką świata według rankingu Lyst Q4 2022
Nazwać ostatni kwartał w branży fashion burzliwym, to jakby nie powiedzieć nic. Doświadczyliśmy niekwestionowanych zachwytów i spektakularnych wpadek, nieoczekiwanych ruchów biznesowych i zaskakujących zmian personalnych.
Wszystko to na szczyt doprowadzić mogło tylko jedną markę i jest nią – werble – Prada.
Analitycy Lyst jako decydujące czynniki sukcesu wskazują wprowadzenie do sprzedaży pierwszej kolekcji luksusowej biżuterii wykonanej z recyklingowanego złota, wyznaczenie tiktokerki Charli D’Amelio twarzą kolekcji Prada Linea Rossa FW22 oraz mianowanie nowego dyrektora generalnego grupy Prada. W tej roli Andrea Guerra. Włoski dom mody z historią sięgającą 1913 roku po raz pierwszy zajął w rankingu Lyst Index miejsce pierwsze. Liczba wyszukiwań powiązanych z marką wzrosła w tym kwartale o 37%. Przypomnijmy, że wszystko to kreatywnym przewodnictwem duetu Miuccia Prada i Raf Simons.
Najpopularniejsze marki świata: kto jeszcze znalazł się w rankingu?
Awans Prady doprowadził do spadku notowań Gucci, które po przetasowaniach wylądowało na drugim miejscu. Wpływ na to niewątpliwie miała szokująca informacja o zmianie dyrektora kreatywnego. Z funkcji po 8 latach ustąpił Alessandro Michele. Do góry poszybowało z kolei Loewe. Przede wszystkim za sprawą swojej viralowej bomberki w kolorze butelkowej zieleni, która okazała się siódmym najpopularniejszym produktem ostatniego kwartału. Nosiły ją między innymi Hailey Bieber, Kendall Jenner, Kylie Jenner, Taylor Russell i Lori Harvey, a hasztag #LoewePufferJacket na TikToku zgarnął już ponad 478,5 mln wyświetleń. O czym jeszcze warto wspomnieć? O 14 miejsc awansowało Moncler, a „New New Bottega” wspięła się w górę o kolejne 5 miejsc.
Nowicjuszem w pierwszej dwudziestce prestiżowego rankingu jest Ugg. Bestsellerowy model śniegowców ultra mini wyprzedało się na pniu u większości światowych dystrybutorów. To pokolenie Z tchnęło w Indeks nowe życie. Oprócz marki Ugg, do łask przywróciło także inne brandy, z Dieselem i Coachem na czele.
Pełną listę podrzucamy poniżej:
1. Prada
2. Gucci
3. Moncler
4. Miu Miu
5. Valentino
6. Bottega Veneta
7. Loewe
8. Dior
9. Dolce & Gabbana
10. Saint Laurent
11. Balenciaga
12. Nike
13. Versace
14. Fendi
15 Louis Vuitton
16. Diesel
17. Ugg
18. Burberry
19. Coach
20. Jacquemus
Rok temu kategorie „Hottest Brands” oraz „Hottest Products” wzbogacono o kolejną. Zestawienie „Breakout Brands” wyróżnia najszybciej rozwijające się na międzynarodowym rynku marki. W ostatnim kwartale 2022 roku doceniono marki 16Arlington, Alaïa i Mugler. Ich popularność w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach internetowych wrosła odpowiednio o 56 i 49%.
10 najbardziej pożądanych elementów garderoby 2022 roku
Poza szerszym spojrzeniem na najważniejsze wydarzenia w branży (tak od strony biznesowej, jak i kreatywnej) oraz wytypowaniem najwyżej cenionych marek świata, analityczny zespół platformy Lyst, rzuca światło na najbardziej pożądane elementy garderoby. Autorska formuła filtruje ponad osiem milionów pozycji według ilości wzmianek w mediach społecznościowych, bierze pod uwagę wyszukiwania, wyświetlenia stron oraz wyniki sprzedaży w aplikacji Lyst. Uwzględnia przy tym globalne zapotrzebowanie w stosunku do dostępnego stocku.
Status najgorętszego produktu czwartego kwartału 2022 roku, z 46% pikiem internetowej popularności, przypadł w udziale ulubionej shopperce Angeliny Jolie. Chodzi o model Icare od Saint Laurent. Swoje egzemplarze mają również Bella Hadid, Zoë Kravitz, Rosie Huntington-Whiteley czy Sydney Sweeney. Kolejne pozycje zestawienia to:
2. Metaliczna czółenka Prada z odkrytym tyłem
3. Ocieplane Chelsea boots Dr. Martens model Leonore
4. Solaria dress od 16Arlington
5. Bottega Veneta Sardine bag
6. Moherowy szalik Acne Studios w barwną kratę
7. Pikowana bomber jacket od Loewe
8. Dekoracyjne szpilki z podwójną kokardą Mach & Mach
9. Satynowe bokserki Miu Miu
10. Klapki Crocs x Salehe Bembury clogs