Polskie marki modowe wpierają Ukrainę [lista]
Polska branża mody solidaryzuje się z Ukrainą. Wiele naszych rodzimych marek modowych ogłosiła, że część lub cały swój dochód ze sprzedaży w weekend przekaże na pomoc Ukraińcom i Ukrainkom. To dobry moment, aby zrobić u nich zakupy i w ten sposób wesprzeć naszych sąsiadów. Przekazujemy wam listę polskich brandów, które zdecydowały się wziąć udział w akcji.
CCC
Producent obuwia i torebek CCC wykazał się ogromnym wsparciem:
- za pośrednictwem Caritas przekazali oni potrzebującym rodzinom ukraińskim ponad 10 tys. nowych par butów, a już niedługo kolejne kilka tysięcy par trafi za naszą wschodnią granicę
- w bieżącym tygodniu potrzebujący otrzymają również ubrania, koce i inne przedmioty codziennego użytku
- uruchomili programy wsparcia dla naszych pracowników z Ukrainy. Polscy pracownicy są aktywnie zaangażowani w wolontariat
- stworzyli akcję CCCPomaga, w ramach której pracownicy firmy wspierają uchodźców w znalezieniu tymczasowego zakwaterowania
- prowadzona jest również akcja #Podaruj swoje buty i daj im drugie życie. Możesz przynieść obuwie, dowolnej marki, którego nie używasz do najbliższego sklepu CCC w Polsce, CCC po dezynfekcji przekaże je potrzebującym. Obecnie najbardziej przydatne są obuwie jesienno-zimowe oraz sportowe – damskie i dziecięce
The Odder Side
The Odder Side podjęło decyzję o odwołaniu swojej największej dotychczas kampanii i przekazaniu wszystkich środków na Polską Akcję Humanitarną. Dodatkowo przekazali 250 sztuk ubrań z kolekcji dziecięcej oraz 150 sztuk dla ich mam.
LPP
Fundacja LPP w ramach współpracy z partnerami społecznymi – Fundacją Gdańską i Polskim Centrum Pomocy Międzynarodowej, zdecydowała się przekazać 1 mln zł na pomoc Ukrainie. Środki mają zostać przeznaczone na najpilniejsze potrzeby uchodźców znajdujących się okolicach Trójmiasta oraz na osoby, które nadal przebywają w pochłoniętym wojną kraju. LPP wspiera też Pomorski Oddział PCK, przekazując odzież swoich marek.
Ania Kuczyńska
Do odwołania marka podjęła decyzję o przeznaczeniu 20% z każdej sprzedaży na rzecz UNFPA - organu pomocniczego ONZ, prowadzącego działania na Ukrainie związane z ochroną praw, godności oraz zdrowia kobiet i dziewcząt, prawa do bezpiecznego porodu i życia wolnego od przemocy.
Answear
Firma przekazuje wsparcie finansowe w wysokości ponad 200 tysięcy złotych oraz zapowiada sukcesywnie powiększać tę kwotę wraz ze wzrostem sprzedaży limitowanej kolekcji ubrań „No shame. No fear.”. Dochód ze sprzedaży kolekcji wesprze obywateli Ukrainy, poszkodowanych w wyniku działań wojennych.
Fiore
Marka oprócz tego, że w dniach 01-08.03 dochód ze sprzedaży przekaże na cele pomocowe PAH, to również przy udziale m.in. Urzędu Miasta Łodzi i wraz innymi markami, z HerImpact oraz Erą Nowych Kobiet ,współorganizują własną akcję: Dni Kobiet Ukrainy.
Magda Butrym
Jeden z ulubionych brandów hollywoodzkich gwiazd i celebrytek ogłosił, że wszystkie zyski ze sprzedaży 26-27 lutego przeznaczy na pomoc humanitarną dla Ukrainy
Mako
Weekendowy dochód ze sprzedaży przepięknych torebek, butów i akcesoriów skórzanych tej marki trafi w 100% do organizacji zaangażowanych w pomoc Ukrainie
Chylak
Marka torebek Zofii Chylak przekaże całość swoich zysków z weekendowej sprzedaży na rzecz Ukrainy
Rosa Chains
Marka biżuteryjna także zdecydowała się podarować całość zysków z 26 i 27 lutego Polskiej Akcji Humanitarnej zajmującej się pomocą Ukrainie
KOPI
Projektująca biżuterię marka KOPI zdecydowała się w ubiegłą niedzielę przekazać cały dochód z tego dnia na Polską Akcję Humanitarną.
Ania Kruk
Od 24 lutego każda złotówka ze sprzedaży biżuterii marki będzie przeznaczona na rzecz Ukrainy. Oprócz złotówki przekazywanej na PAH, pracownicy marki mają dodatkowe dni wolne za oddanie krwi i pomoc charytatywną w ofiarom wojny w Ukrainie. Poczyniono też kroki, by do pracy przyjąć dodatkowe 6 osób z Ukrainy. Marka przygotowuje ponadto 45 paczek dla matek z dziećmi z Lwowa pełnych najpotrzebniejszych i zweryfikowanych artykułów.
Jagg Jewels
Środkami uzyskanymi podczas weekendowej sprzedaży marka wesprze zbiórkę Solidarni z Ukrainą
Le Petit Trou
Do końca weekendu warto kupić też rozchwytywaną przez influencerki bieliznę Le Petit Trou - całość zysków i w tym przypadku zostanie przekazana organizacjom pomocowym
303 Avenue
100% zysków ze sprzedaży trafi do PAH
MISBHV
100% zysków zostanie z dropu przeznaczonych na pomoc humanitarną, medyczną i psychologiczną dla ofiar wojny w Ukrainie
Pozostałe marki zdecydowały się nieść pomoc naszym sąsiadom na inne, równie ważne sposoby:
Elementy Wear
Zorganizowało zbiórkę śpiworów w swoich butikach w Elektrowni Powiśle oraz na Mysiej 3 w Warszawie (zbiórka trwa do środy 02.03)
Bebe Concept
Dziewczyny z Bebe Concept zorganizowały ogromną zbiórkę do której dołączały się też inne marki w tym The Odder Side. Marka zajęła się pomocą poszkodowanych przez konflikt dzieci.