Reklama

W ramach PETA Fashion Awards 2018 przyznano nagrody w aż 11 kategoriach. Wśród brandów wspierających walkę na rzecz ochrony praw zwierząt znaleźli się zarówno kluczowi gracze światowego rynku dóbr luksusowych, jak i najbardziej znaczące marki popularne. Za rezygnację z wykorzystywania naturalnych futer doceniono topowe domy mody: Coach, Burberry, Michael Kors i Gucci. Warto zauważyć, że to tylko kilkoro uczestników wielkiej rewolucji, której staliśmy się świadkami na przestrzeni ostatnich miesięcy. Ostatnio pisaliśmy między innymi o francuskiej legendzie świata mody - projektancie Jean Paul Gaultier, który po latach tworzenia kolekcji z naturalnym futrem w roli głównej, podjął decyzję o kategorycznej zmianie dotychczasowej polityki (więcej przeczytacie tutaj >>>)

Reklama

Zobacz też: Coach kolejną marką, która rezygnuje z naturalnych futer

Uwadze organizatorów konkursu nie umknęły także działania podejmowane przez popularne sieciówki odzieżowe. Na liście zwycięzców w kategorii „Biggest High-street Fashion Moment” wymieniono Mango, H&M, Marks & Spencer, Zarę i GAP. Wszystko za sprawą decyzji zarządów wspomnianych marek, które to po ujawnianiu zatrważających faktów dotyczących okrutnego traktowania kóz angorskich na farmach w Afryce Południowej, stanowczo zakazały korzystania z moheru. Członkowie PETA uważnie przyjrzeli się również rosnącej w siłę sferze e-commerce. Tytuł najbardziej postępowej platformy internetowej zyskał ASOS dzięki restrykcyjnym obostrzeniom nałożonym na sprzedaż jedwabiu, kaszmiru, moheru i piór. W porównaniu do lat ubiegłych, rok 2018 zaowocował w zaskakująco dużą liczbę wysoce etycznych przedsięwzięć. Kogo jeszcze wymieniono wśród finalistów tegorocznej edycji PETA Fashion Awards? Pełną listę zwycięzców znajdziecie na oficjalnej stronie organizacji Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama