OOTD - tajemniczy modowy skrót bije rekordy popularności na TikToku i Instagramie. Co dokładnie oznacza?
OOTD to skrót, który często pojawia się w mediach społecznościowych. Możesz go spotkać na profilach znanych influenserów, jednak z powodzeniem używają go też inni użytkownicy tego serwisu. Jeśli nie wiesz, jak go rozumieć i zastanawiasz się, kiedy możesz opatrzyć własny post takim hashtagiem, koniecznie zajrzyj do tego artykułu!
- Ewa Kaleta
W tym artykule:
- Co znaczy OOTD?
- Outfit – co to takiego?
- Dlaczego hashtag „OOTD” jest taki modny?
- Co, oprócz OOTD pojawia się w instagramowych hashtagach modowych?
- Ty też możesz dołączyć do OOTD!
Co znaczy OOTD?
#ootd to hashtag, który wykorzystuje skrótowiec oznaczający „Outfit Of The Day”, czyli „strój dnia”. W serwisach społecznościowych, głównie na Instagramie, ale sformułowanie to pojawia się też często w innych miejscach, opatruje się nim posty pokazujące stylizację na dany dzień. Nic dziwnego, że skrót ten cieszy się bardzo dużą popularnością, a sięgają po niego rozmaite osoby – te bardzo znane w Sieci i te całkiem anonimowe.
Musisz wiedzieć, że OOTD to obecnie także nazwa zjawiska w mediach społecznościowych, związanego z wstawianiem tego hashtagu. Osoby, które biorą w nim udział, codziennie dodają zdjęcia lub filmiki, a na nich przedstawiają swój ubiór na dany dzień. Dzięki temu użytkownicy śledzący ten trend mogą się przekonać, w jaki sposób ubierają się na co dzień inni, zyskując przekrój zarówno stylu casualowego damskiego, jak i męskiego.
Outfit – co to takiego?
A czym w ogóle jest outfit? Ten termin należy oczywiście rozumieć dosłownie – jako „strój”. To bardzo popularne słowo w języku mody, więc możesz go spokojnie używać za każdym razem, gdy chcesz powiedzieć o konkretnej stylizacji. Również tego terminu używa się jako hashtagu w mediach społecznościowych. Niewykluczone, że z czasem outfit wejdzie na stałe do naszego języka, nie tylko w przypadku tematyki modowej.
Dlaczego hashtag „OOTD” jest taki modny?
Trudno powiedzieć, kto zapoczątkował modę na #ootd. Wiadomo jednak, że hashtag ten zaczął się pojawiać już w roku 2012. Obecnie, poza Instagramem, można go spotkać także na Facebooku, Pintereście i TikToku. Na początku korzystali z niego celebryci i modowi influenserzy, teraz natomiast sięgają po niego wszyscy.
Dzięki temu hashtagowi, a także całej towarzyszącej mu modzie, możesz pokazać, jak się ubierasz i tym samym unaocznić swój charakter i styl, by wszyscy widzieli, z czym należy cię łączyć. Wiele osób wykorzystuje outfity otagowane jako OOTD do czerpania modowych inspiracji. Może i ty zobaczysz coś ciekawego u jakiegoś innego użytkownika mediów społecznościowych, a potem włączysz ten element do własnej codziennej stylizacji?
Popularność #ootd bierze się też stąd, że zjawisko łączy mnóstwo osób zainteresowanych modą, zwłaszcza tą codzienną, casualową. Za jego pośrednictwem mogą nie tylko dzielić się własnymi pomysłami na stylizacje, ale i trafiać na zupełnie nowe, nieznane im dotąd trendy. Z pomocą #ootd możesz również w bardzo łatwy sposób promować swoje konto na Instagramie (popularny hashtag zagwarantuje Ci dużą oglądalność, a osoby, którym spodoba się twój outfit być może zostaną z tobą na dłużej).
Co, oprócz OOTD pojawia się w instagramowych hashtagach modowych?
Oczywiście „OOTD” to nie jedyne hasło hashtagu, które pojawia się na kontach społecznościowych związanych z modą. Analogicznie do niego powstał też #ootn, będący skrótowcem od „Outfit Of The Night”, mający prezentować twój pomysł na strój na konkretny wieczór. Nie trzeba chyba wspominać, że ten hashtag również cieszy się sporą popularnością wśród influenserów. Chętnie dodawany jest także #ootdinspo, nawiązujący do inspiracji.
Zamiast #ootd niektórzy wybierają na przykład #lookoftheday czy #dailyfashion. Jeśli natomiast brakuje Ci polskich hashtagów, zawsze możesz postawić na #strojdnia. Gdybyś natomiast nie miała czasu aż tak często dodawać postów na swoje media społecznościowe, skorzystaj z hashtagu OOTW (Outfit Of The Week), gdzie przedstawisz swoje stylizacje z góry na cały tydzień.
Ty też możesz dołączyć do OOTD!
Dołączenie do zjawiska, jakim jest OOTD wcale nie należy do trudnych. Wystarczy tylko, że zaczniesz wstawiać regularnie (najlepiej codziennie) posty lub filmiki ze swoją dzienną stylizacją, oznaczając je tym hashtagiem. Jeśli z niego skorzystasz, Twoje materiały dotrą nie tylko do osób, które Cię obserwują, ale i do wszystkich, którzy szukają postów właśnie po tym hashtagu.
Jeśli natomiast nie masz pomysłu na udaną stylizację, zawsze sama możesz wyruszyć na poszukiwania inspiracji, wpisując #ootd. Zdziwisz się, jak wiele różnych outfitów można tak znaleźć. W dodatku będziesz mogła dotrzeć do kont z różnych części świata i wybrać dokładnie to, co akurat przypadnie ci do gustu. A może zdecydujesz się na zupełnie inny styl niż ten, który zwykle wybierasz?
Wykorzystując #ootd, zyskujesz okazję do budowania relacji z innymi, dotychczas nieznanymi Ci użytkownikami serwisu społecznościowego. Jeśli działasz na Instagramie, możesz liczyć na nowych obserwujących, ciekawe komentarze, a także lajki i liczne udostępnienia. Możesz być pewna, że są tacy, którzy w pełni docenią twoją modową kreatywność. Kiedy natomiast bierzesz udział w zjawisku OOTD, przyczyniasz się do tego, że moda staje się bardziej dostępna dla wszystkich, interaktywna i różnorodna.