Nowe it bags domów mody
Dopiero co pojawiły się na wybiegach albo w katalogach znanych domów mody, a już zostały okrzyknięte nowymi it bags. To właśnie te torebki niedługo pojawiać wam się będą na okrągło na instagramie i to właśnie je zobaczycie przewieszone przez ramię dziewczyn na ulicach światowych stolic mody.
Chanel 2.55c, Louis Vuitton Speedy, Birkin bag marki Hermès... - lista kultowych it bags jest już całkiem długa. To nie tylko torebki, to obiekty westchnień milionów dziewczyn na całym świecie, które na instagramie zgarniają miliony lajków i które często są inwestycją lepszą niż lokata. To żadna tajemnica, że obecnie największe marki zarabiają głównie na sprzedaży akcesoriów (dla przykładu 55% przychodów Gucci w 2017 roku wygenerowały właśnie wyroby skórzane). Dlatego każdy nowy projektant, który zajmie stanowisko dyrektora kreatywnego znanej marki jest postawiony przed konkretnym celem - stworzenia nowej kultowej torebki. Jak mówi się w kuluarach, z tego powodu zwolniony został Alexander Wang z Balenciagi. Podczas jego pracy dla domu mody, nie stworzył żadnego modelu na miarę Balenciaga Motorcycle. Jego następca - Demna Gvasalia ma już na swoim koncie modele: Triangle czy Bazar Shopper, które stały się hitem.
Dlatego z tak wielką ciekawością przyjrzałyśmy się nowym torebkom znanych marek, które już teraz typowane są jako nowe it bags. Chloé stworzyło torebkę z widocznym (i bardzo fotogenicznym) "C", Maria Grazia Chiuri zaprezentował odświeżoną wersję słynnego "siodełka" Diora, a Alessandro Michele przekonuje nas, że zamiast nerek mamy teraz nosić RE(BELLE), która wygląda jak kopertówka wyciągnięta z szafy naszych babć. W poszukiwaniu nowych it bags zajrzyjcie do naszej galerii!
Czytaj także: Polskie it bags>>>
1 z 6
Nowa wersja Saddle Bag Dior
To była jedna z najbardziej charakterystycznych it bags w historii. Nosiły je Carrie Bradshaw w Seksie w wielkim mieście, jej fanką była Beyoncé, nie rozstawała się z nią też Paris Hilton. Saddle bag od Diora została stworzona przez Johna Galliano w 1999 roku. Teraz na fali mody na vintage powraca w nowej odsłonie. Przyczynili się do tego z pewnością gwiazdy i influencerzy, którzy już od pewnego czasu pokazywali się ze słynnym siodełkiem. Maria Grazia Chiuri najpierw więc wskrzesiła słynny print Diorissimo, a później pokusiła się o kilka wersji Saddle bag. Teraz torba-siodło Diora może być czarna, ozdobiona koralikami albo pokryta wspomnianym wcześniej wzorem. Do sprzedaży trafi 19 lipca 2018 roku, ale już teraz możecie zapisać się na listę oczekujących.
2 z 6
Nowa męska wersja Saddle Bag Dior
O swoją własną wersję Saddle bag pokusił się także Kim Jones - nowy dyrektor kreatywny męskiej linii Dior. Jego siodełka mają odcień mlecznej czekolady i kontrastowe białe przeszycia, są dużo mniejsze i bardziej niż torby przypominają breloczki albo nerki. Mężczyźni nosić je mają zawieszone przy pasku albo w ręku. To pierwsza wersja Saddle bag dla mężczyzn. Jesteśmy pewne, że docenią ją także dziewczyny.
3 z 6
Nowa torebka Gucci
Alessandro Michele zanim został dyrektorem kreatywnym Gucci, zajmował się we włoskim domu mody akcesoriami. Nic dziwnego więc, że Michele wylansował już kilka modeli it bags. Dionysus czy welurowe nerki (model Marmont) były (i nadal są) sprzedażowym hitem i, nie boimy się zaryzykować tego stwierdzenia, najchętniej fotografowanymi torebkami w mediach społecznościowych. Gucci właśnie zaprezentowało nową torbę, która ma dorównać sławą starszym poprzedniczkom. Nazywa się RE(BELLE), ozdobiona jest oczywiście złotym logotypem GG, ma kształt nawiązujący do retro kopertówek i kosztuje € 1.980, czyli około 8591 zł. Występuje w trzech wersjach - bordowej, czarnej i pokrytej wzorem skóry pytona.
4 z 6
Nowa torebka Saint Laurent
Jej cechy charakterystyczne? Duże logo YSL, które stworzone było w latach 60. i po które chętnie sięga w swoich projektach Anthony Vaccarello, pionowe pikowanie i mocno lakierowana skóra. Występuje w dwóch odcieniach do wyboru - czerni oraz czerwieni. Kosztuje 1990 euro czyli około 8600 zł. VICKY BAG - bo tak nazywa się nowa torebka od domu mody Saint Laurent, wkrótce może stać się równie popularna co jej starsza siostra Kate. Poświęcono jej kilka wideo kampanii (wystąpiła w nich Kaia Gerber) i artykułów na zagranicznych serwisach. Więc lepiej zapamiętajcie to imię, Vicky może już niedługo być gwiazdą.
5 z 6
Nowa torba JW ANDERSON
Słynnej Pierce Bag od JW Andersona, chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. To jedna z najczęściej wybieranych torebek przez influenceki - podobną wersję można było kupić rok temu w Mango (pisałyśmy o tym tutaj>>>). Kultowa torebka z kolczykiem doczekała się swojej młodszej siostry. Disc Bag jest mniejsza, także ozdobiona piercingiem, ale wygląda bardziej elegancko i minimalistycznie, co może sprawić, że będzie jeszcze popularniejsza niż jej poprzedniczka. Kosztuje 1150 euro (czyli około 4990 zł), ale teraz na oficjalnej stronie projektanta zamówicie ją z 30% rabatem.
6 z 6
Nowa torba Louis Vuitton
Virgil Abloh - to teraz jedno z najgorętszych nazwisk w branży. Założyciel marki Off-White i nowy dyrektor kreatywny Louis Vuitton zadebiutował kilka dni temu ze swoją nową kolekcją dla francuskiego domu mody i od razu wzbudził zainteresowanie projektami toreb. Abloh stworzył dla Louis Vuitton nowe kufry i duże transparentne torby z wytłoczonym monogramem LV. Jedną z nich miała ze sobą Rihanna na paryskim pokazie - przezroczystej torbie Louis Vuitton wróżymy komercyjny sukces i miano nowej it bag.