Nowa kampania MAAR „A love affair with Ariel” lato 2023: morskie opowieści, rzeźbiarskie listy miłosne i grunge’owa syrenka
Wielki błękit i wielkie srebro, owiany tajemnicą grunge rodem z lat 90. i urocze motywy wpisane w trendującą estetykę „mermaidcore”, a wszystko to pod hasłem rzemieślniczego powrotu do korzeni sztuki jubilerstwa. Twórcy autorskiej marki biżuteryjnej MAAR raz jeszcze przeszli samych siebie. „A love affair with Ariel” to kolekcja do kochania (od pierwszego wejrzenia) i noszenia na okrągło: od świtu do schyłku przetańczonych nocy i przez długie lata.
MAAR na szerokie wody branży mody wypłynęło już po premierze „Pomarańczy nad basenem”, swojej debiutanckiej kolekcji. Od tego czasu Agata Wojtczak i Antoni Bielawski, właściciele marki, konsekwentnie eksplorują początkowy obrany kierunek inspiracji. Tym razem za niebieski akcent (który pojawia się w każdej kolekcji duetu) odpowiadają osadzone w pierścionkach – lazurowy topaz wyszlifowany półkuliście w kaboszon i okrągły apatyt w odcieniu oceanicznych głębin.
„Znów sięgamy po wodne motywy, przetwarzamy nasze logo i romansujemy z różnymi odcieniami niebieskości, ale to nie oznacza, że nie próbujemy stworzyć czegoś nowego i świeżego.” tłumaczy Agata. „Szukaliśmy nowych metod, próbowaliśmy różnych specjalistycznych glinek, aż w końcu pomyślałem, że przecież wosk pszczeli, po lekkim podgrzaniu jest niezwykle plastyczny. Ta myśl przyszła do mnie, kiedy zdrapywałem wosk po rozlanej świeczce z marmurowego blatu naszego stolika. Tak więc szukając nowych rozwiązań wróciliśmy do tych stosowanych w starożytności” śmiejąc się, dodaje Antoni.
Tym sposobem do kolekcji trafiły aż trzy projekty: przywołujące na myśl niespokojną taflę jeziora kolczyki Satin, organiczna, wizualnie ciężka i masywna nausznica Hug oraz pofalowany – jak sama nazwa wskazuje pierścionek Wavy. Fantazyjna nieregularność przewija się także w przypominającym muszlę Tectarius Coronatus lub pianę morską naszyjniku Ariel oraz strojnych i eleganckich kolczykach Seashell. To wzory, które perfekcyjnie wpisują się w aktualne trendy, kiedy to po latach dominacji złotej biżuterii, do głosu dochodzi srebro.
W kontraście do abstrakcyjnie powiązanych z podwodnym światem projektów stają te krążące wokół motywu serca. Antoni i Agata wypisują rzeźbiarskie listy miłosne, które niejednej (i niejednemu) zawrócą w głowie.
Do wyboru przeskalowane srebrne sygnety, delikatne obrączki oraz pierścionki z wyrazistym detalem z dwóch połówek granatów - każda połówka różni się od siebie odcieniem – jedna z almandynu jest bardziej transparentna i wygląda jak galaretka porzeczkowa, druga, z rodolitu - wpada w purpurę albo w bordo). Motyw serca pojawia się także na nausznicach i na naszyjniku, który możecie nosić na dwa sposoby: tradycyjnie lub jako ninetiesowy choker.
Trochę na przekór globalnym tendencjom, projektanci MAAR w nowej kolekcji pogłębiają projektową eksploatację swojego własnego logo. Charakterystyczna fala w kształcie litery M w nieco odświeżonej formie wraca jako zapięcie naszyjnika. Posłużyła także jako kolczyki – krótkie, na sztyfcie oraz z wiszącymi nieregularnymi perłami i została odciśnięta w tafli jednego z sygnetów. „Pierwszy odlany prototyp – tak zwana „matka” tego pierścionka utonęła nam w oceanie. Antoni został zmuszony do wyrzeźbienia pierścionka jeszcze raz. Dobrze chociaż, że wcześniej uwieczniłam projekt na zdjęciach. Prace nad odtworzeniem pierwowzoru trwały kilka dni. - Na szczęście się udało. Z tej okazji pierścionek zyskał nazwę Lost Ring – Może ktoś go kiedyś odnajdzie na dnie oceanu.” czytamy w informacji prasowej i mamy szczerą nadzieję, że tym kimś będziemy my.
Kredyty do sesji:
Zdjęcia Ola Walków/Van Dorsen Artists
Asystent fotografki Bazyli Czern
Asystent fotografki Kuba Marciniak
Modelka Bree Naumowicz/Selective Management
Makijaż i włosy Aleksandra Przyłuska
Stylizacja Agata Wojtczak
Scenografia Agata Wojtczak, Antoni Bielawski
Wideo Aleksander Ryżow/Van Dorsen Artists
Retusz Joanna Wierzbicka
Produkcja Agata Wojtczak
Studio Zachód
1 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
2 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
3 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
4 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
5 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
6 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
7 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
8 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
9 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
10 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
11 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
12 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
13 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023
14 z 14
Nowa kampania Maar „A love affair with Ariel” lato 2023