Najbardziej pożądany sweter świata to model z sieciówki uwielbianej przez redaktorki, ujawnił prestiżowy raport Lyst
Sweter, za którym wzdycha świat mody, to wcale nie luksusowy projekt za kilkanaście tysięcy złotych. Raport Lyst, na którego co kwartał z zapartym tchem czeka cała branża, ogłosił to, co w redakcji było już dla nas oczywiste: kaszmirowy sweter z COS to absolutny hit.
The Lyst Index, opublikowany co kwartał raport śledzący największe modowe hity, jest jednym z najwiarygodniejszych źródeł informacji o globalnych trendach. Platforma zakupowa Lyst analizuje zachowania ponad 200 milionów kupujących rocznie - bierze pod uwagę nie tylko wyszukiwania i zakupy, ale również wzmianki na social mediach oraz wskaźniki zaangażowania na świecie, by stworzyć ranking największych obiektów pożądania w branży mody. W czwartym kwartale 2024 roku uwagę przyciągnęły nie tylko luksusowe marki pokroju The Row czy Miu Miu, ale też produkty z przystępniejszych półek cenowych, w tym wspomniany kaszmirowy sweter z COS, który zdobył piąte miejsce w rankingu.
Tej zimy królowała przytulność i minimalizm
Jego popularność to dowód na to, że konsumenci wciąż poszukują „cichego luksusu”, ale w bardziej przystępnej formie. Marka COS odnotowała wzrost zainteresowania o 16% w ciągu ostatniego kwartału — po raz pierwszy trafiła na listę 20 najgorętszych brandów, plasując się tuż przed Chloe, Toteme i Ralphem Laurenem. Jak to osiągnęła? Jesienią 2024 roku marka zaprezentowała kolekcję „Atelier” na sezon jesień-zima, która spotkała się z entuzjastycznym odbiorem dzięki precyzyjnie skrojonym sylwetkom i minimalistycznym formom. Według raportu na awans marki wpłynęła też strategiczna współpraca z fotografem Chrisem Peranim nad limitowaną kolekcją kapsułową, a także obecność na Black Friday i Cyber Monday — promocje przyciągnęły nowe grono klientów.
Kaszmirowy sweter z COS nie jest jedyną w raporcie pozycją z przystępnej cenowo półki. UGG Classic Ultra Mini Boots, które stały się viralem na TikToku, zajęły drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych produktów, a sama marka po raz pierwszy trafiła na 10. miejsce na liście najgorętszych brandów. Zestawienie zamyka kolejna pozycja z sieciówki - loafersy typu penny z Massimo Dutti.
Top 10 najgorętszych produktów według Lyst Q4 Index
- Torebka Coach Brooklyn
- UGG Classic Ultra Mini Boots
- Polar od Miu Miu
- Zawieszka w kształcie wiesienki od Coach
- Kaszmirowy sweter z COS
- Sukienka RHW Blazer od Wardrobe NYC
- Kurtka 2000 Retro Nuptse od Skims x The North Face
- Płaszcz od Charlotte Simone
- Kardigan &Daughter Ada
- Loafersy typu penny z Massimo Dutti