Moda, sztuka, edukacja. Pierwsza edycja Targów Ubrań Modnych już 19-20 października w Warszawie!
Wyjątkowa selekcja polskich marek premium, inspirujący prelegenci oraz misja, która łączy różne dyscypliny sztuki. W dniach 19-20 października odbędzie się pierwsza edycja Targów Ubrań Modnych (TUM), podczas której odwiedzający będą mogli zakupić ubrania z archiwalnych i bestsellerowych kolekcji z nawet 70% rabatem oraz wziąć udział w panelach dyskusyjnych dotyczących mody, sztuki i zrównoważonego podejścia. Wstęp na wydarzenie w Centrum Bankowo-Finansowym przy ul. Nowy Świat 6/12 jest bezpłatny.
- ELLE
Circular economy przyszłością świata mody
Targi Ubrań Modnych to projekt, który zrodził się z miłości do mody i planety. Jego celem jest zmiana nawyków zakupowych klientów, zgodnie z maksymą use products as long as possible oraz propagowanie idei less waste, co oznacza świadome podejście do konsumpcji, jak również produkcji. Jednym z kluczowych wyzwań dzisiejszej mody jest nadprodukcja oraz marnowanie zasobów. Aby pomóc zmierzyć się z tym problemem, twórczynie TUM zaprosiły kilkanaście polskich marek premium do uczestnictwa w wyjątkowym wydarzeniu – archive resale. W ciągu dwóch dni konsumenci będą mieli okazję zakupić ubrania z archiwalnych kolekcji ze zniżką aż do 70%, a także zapoznać się z nowościami i planowanymi na wiosnę premierami. Targi Ubrań Modnych to także niepowtarzalna okazja do nabycia unikatowych ubrań z drugiej ręki - tego dnia swoje kolekcje wyprzedawać będą polskie it girls, m.in. Lara Gessler czy Olga Bołądź.
Misją Targów Ubrań Modnych jest pokazanie, że moda może być bardziej przyjazna dla naszej planety, a przy tym wciąż inspirująca i zgodna z najnowszymi trendami – mówi Urszula Wiszowata-Pilic, współzałożycielka TUM. – Do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy kilkanaście starannie wyselekcjonowanych polskich marek, które, tak jak my, wierzą, że circular economy to przyszłość świata mody. Wybieranie ubrań z drugiej ręki, archiwalnych kolekcji czy sampli to nie tylko wybór dobry dla środowiska, ale też idealna okazja, żeby upolować prawdziwe perełki.
Wierzymy, że przyszłość mody leży w odpowiedzialnym gospodarowaniu zasobami, a nie w ciągłym dążeniu do nowości. Bez wątpienia każda nasza decyzja zakupowa ma wpływ na środowisko, dlatego chcemy zachęcić zarówno konsumentów, jak i marki do dokonywania świadomych wyborów oraz pokazać, że moda może być częścią zrównoważonego ekosystemu. W trakcie targów odbędzie się cykl inspirujących paneli dyskusyjnych oraz prelekcji poświęconych tematom takim jak recykling materiałów, odpowiedzialna produkcja czy strategie minimalizowania odpadów – dodaje Magdalena Wójcik, pomysłodawczyni TUM.
Moda jest sztuką. Fashion is art - to hasło pierwszej edycji Targów Ubrań Modnych.
Moda i sztuka to dwie dyscypliny, które od wieków są ze sobą nierozerwalnie połączone. Wzajemnie się inspirują, wpływają na siebie i swoich odbiorców – mówi Agata Kacperczyk, współzałożycielka TUM. – Bo moda to nie tylko ubrania, to forma ekspresji. I choć trendy sezonowo ulegają zmianie, najważniejsze jest, aby nasz strój rezonował z nami, naszą energią i potrzebą wyrażania siebie. Klasyka, tak jak sztuka, może być dobrą inwestycją. W ramach tej edycji targów chcemy pokazać naszym gościom, dlaczego warto inwestować w te dwie dyscypliny i jak najlepiej to robić.
Ważnym punktem TUM są bezpłatne, otwarte dla wszystkich panele edukacyjne i wykłady, które odbędą się w sobotę 19 października.
Tego dnia uczestnicy wydarzenia będą mieli możliwość wysłuchania inspirujących prelekcji przedstawicieli świata biznesu oraz mediów. Wśród prelegentów wystąpią m.in. Marta Kalinowska (Creative & Fashion Director), która opowie o fenomenie mody vintage oraz Magda Bornos (Google) analizująca popularność Archive Collections. Nie zabraknie także głosu ludzi ze świata sztuki - Magdalena Łapińska-Rozenbaum (malarka) poruszy wątek wolności i roli kobiecości w procesie twórczym, a Krzysztof Justynowicz, założyciel platformy OnArte, poprowadzi prelekcję „Jak inwestować w sztukę”, podczas której podzieli się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem w tematyce inwestycji w sztukę współczesną.
Podczas dwóch dni targów będzie można również obejrzeć wystawę i zakupić dzieła najbardziej trendujących malarzy oraz grafików min. Iwony Sacharz, Julii Tycner, Magdaleny Purol, Magdaleny Kwapisz Grabowskiej. Specjalnie dla gości TUM dwie artystki stworzą wyjątkowe kolekcje - Alicja Janczak (Mystic Jackets) przygotuje serię ręcznie malowanych ubrań, a Sonia Brzeźniak vintage bluz wyszywanych perłami, kamieniami i cekinami. Wszystkie ubrania będzie można przymierzyć i kupić w trakcie wydarzenia.
Gościniami specjalnymi będą Nina Bieranowska i Aleksandra Grzesiak z Category Managementu Allegro, którzy omówią najnowszy raport modowy.
Głównym partnerem wydarzenia są marka BMW Auto Fus Group oraz Mini Auto Fus Group, które przygotowały niespodzianki dla wszystkich uczestników. Więcej informacji dotyczących Targów Ubrań Modnych dostępne jest na stronie wydarzenia.
***
Targi Ubrań Modnych
Kiedy?
Targi:
19 października: godz. 11:00 – 17:00
20 października: godz. 11:00 – 16:00
Panele edukacyjne, wystawa i część artystyczna:
19 października: godz. 11:00 – 17:00
Gdzie?
Centrum Bankowo-Finansowe, ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa
Wstęp bezpłatny
Program wydarzenia:
Panele edukacyjne:
- Popularność kolekcji Archive - Magdalena Bornos, Google
- Moda vintage - Marta Kalinowska, Creative & Fashion Director + goście Olga Piekarska (Co-owner platformy vintage “We have enough”), Aleksandra Radziwiłł (AI expert & data specialist), Katharina Arnold Rokita (sustainable fashion startup’s expert)
- Second-hand biznes - rozmowę z gośćmi poprowadzi Paweł Makosz (redaktor naczelny Fashionbizes.pl)
- Jak inwestować w sztukę - Krzysztof Justynowicz (On Arte)
- Wolność twórcza - Magda Łapińska- Rozenbaum (artystka i projektantka)
- Gość specjalny - Allegro - Najnowszy raport modowy omówią Nina Bieranowska i Aleksandra Grzesiak z Category Managementu
Lista marek biorących udział w wydarzeniu (kolejność alfabetyczna):
- Acephala
- Affair
- answear.LAB
- BALAGAN
- BEIGE
- BELLUCI
- BENU Studio
- Elementy
- Estro
- kawiarnia Muszelka
- Laura Boutique- Comme des Garçons, Rick Owens, Marni
- LE PRIVE
- LES CHÉRRIES
- LOVE ON THE SNOW Merino Lingerie
- Praia Beachwear
- Saint Body
- The Norin
- Undress Code
- Gość specjalny - ZuoCorp oraz archiwalne kolekcje Margiela
Kilka słów o założycielkach TUM:
Magdalena Wójcik
Ekspertka w dziedzinie digital marketingu z 15 letnim doświadczeniem w budowaniu love brands. Z powodzeniem realizuje projekty na przecięciu biznesu modowego, nowych technologii i innowacji, aktywnie kształtując przyszłość tej dynamicznie rozwijającej się branży. Posiada szerokie doświadczenie w zarządzaniu działami marketingu, eCommerce, zakupów, sprzedaży oraz reklamy, zdobyte w czołowych firmach i agencjach reklamowych. Jej pasja do psychologii konsumenta oraz śledzenia przyszłych trendów pozwala jej skutecznie łączyć strategiczne cele biznesowe z potrzebami i oczekiwaniami rynku. Prywatnie jest miłośniczką sztuki nowoczesnej, która fascynuje ją jako medium wyrazu i ekspresji. Zwinnie łączy te artystyczne inspiracje z biznesem, które napędzają jej kreatywne podejście do projektów.
Ula Wiszowata-Pilic
Ekspertka B2B w modzie. Założycielka FashionBiznes.pl - portalu poruszającego się w temacie biznesu mody. Autorka studiów podyplomowych “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” na Uczelni Łazarskiego, wykładowczyni Hudson County Community College w USA. Swoje doświadczenie zdobywała jako analityk finansowy Chanel w Nowym Jorku, country manager skandynawskiego marketplace'u Miinto oraz Dyrektorka Sprzedaży w Showroom.pl. Ostatnie 4 lata spędziła w Zalando, wprowadziła ponad 100 największych i najpopularniejszych polskich marek na platformę. Lubi siedzieć w „drugim rzędzie”.
Agata Kacperczyk
Specjalistka od organizacji eventów. Swoje doświadczenie zdobyła organizując eventy dla celebrytów w londyńskim Soho. Obecnie współzałożycielka i organizatorka największych targów parentingowych w Polsce Mamavillle oraz targów botanicznych Greenville. Kierowana rozwojem oraz chęcią zdobywania kolejnych praktyk współtworzyła platformę sprzedażową skupiającą ponad 400 polskich producentów z tysiącami wyselekcjonowanych produktów, blog, a także magazyn Mamaville.