Kultowe marki modowe, które wracają
Sprawdzamy, które marki wracają do łask. Pamiętacie te brandy?
To już nie nostalgia za latami 90. to wielki powrót marek, które do niedawna można było znaleźć na stertach ubrań w osiedlowych second handach. Teraz klasyczna bluza Kappa, Fila, Champion albo Ellesse to unikat. Udział w tym szaleństwie ma Gosha Rubchinskiy, który wyciąga z niebytu zapomniane sportowe marki. Rosjanin o logotypie Fila i Kappa przypomniał w kolekcji wiosna-lato 2017 zaprezentowanej podczas Pitti Uomo. Z kolei, Demna Gvasalia - współzałożyciel Vetements, a także od niedawna dyrektor kreatywny domu mody Balenciaga, wykorzystał logotypy ulicznych marek, takich jak Champion czy Reebok. Jakby tego było mało, Off-White najgorętsza (zaraz po Vetements) marka tego sezonu stworzyła kolekcję z logotypami Umbro. Dla znakomitej większości sportowych marek taka współpraca to jak wygrany los na loterii:
Współpraca z Goshą to dla nas krok w dobrą stronę. Obecność na wybiegu poprawiła nasz wizerunek i sprawiła, że sprzedawcy chcą z nami współpracować - przyznaje Jane Wright, przedstawicielka Kappy.
Ostatnio w archiwach Guess buszował też A$AP Rocky. Raper sam skontaktował się z włoską marką i zaproponował odświeżenie ich projektów z kolekcji Guess Jeans, które pamiętał z teledysków ulubionych raperów. Powstała nostalgiczna, kapsułowa kolekcja z autorskim logotypem GUE$$. Historia zatoczyła koło również w przypadku Tommy'ego Hilfigera. Jedna z najbardziej wpływowych marek lat 90. nie mogła nie wykorzystać okazji do przypomnienia swoich flagowych produktów. Jednak w przeciwieństwie do wybiegu Rubchinsky'ego, Hilfiger uruchomił gigantyczną machinę promocyjną z najgorętszymi nazwiskami (Gigi Hadid, Hailey Baldwin) ze świata modelingu.
Sprawdźcie, które marki wróciły z odkurzonymi kolekcjami >>>
Marki, które wracają. Kup online:
1 z 9
1. Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger od lat celebruje ducha amerykańskiego luzu. Marka nigdy nie zniknęła z pola widzenia, ale w ostatnim czasie było o niej naprawdę głośno. Wszystko za sprawą ambasadorek - Gigi Hadid i Hailey Baldwin, które sprawiły, że Tommy Hilfiger to obecnie jedna z najbardziej pożądanych marek sezonu.
2 z 9
2. Fila
Najlepsze czasy marki FILA przypadają na lata 90. - wtedy nosili ją raperzy, w tym Tupac, i młodzi związani z kulturą hip-hopową. Po tym, jak Gosha Rubchinskiy przypomniał ją podczas Pitti Uomo, FILA wróciła do gry.
3 z 9
3. Ellesse
Ellesse to kolejny sportowy brand, który wykorzystał modę na athleisure. Marka do niedawna kojarzona z kibolami z filmu Foofball Factory, wróciła z kolekcją Heritage.
4 z 9
6. Fjallraven
Przez 35 lat Kånken prostował miliony kręgosłupów i stał się jednym z najpopularniejszych produktów marki Fjällräven. Teraz przeżywa prawdziwy renesans. To ulubiony dodatek geeków i festiwalowiczów.
5 z 9
4. Kappa
Tak jak w przypadku marki FILA, Kappa zawdzięcza swój wielki powrót rosyjskiemu projektantowi. Logotyp Kappy znalazł się na szarych bluzach Goshy Rubchinskiy
6 z 9
5. Guess
Oprócz nostalgicznej kolekcji autorstwa A$AP Rocky, Guess zaproponował swoim fanom powrót do przeszłości rodem z filmu Roberta Zemeckisa. „Originals 1981 Anniversary” to linia, która nawiązuje do pierwszej kolekcji marki sprzed 35 lat. Spodnie z wysokim stanem i charakterystyczą naszywką w klimacie lat 80. to hit sezonu!
7 z 9
7. Champion
W kolekcji Vetements wiosna-lato 2017 marka Champion była jedną z bohaterek pokazu w Galeries Lafayette. I pomyśleć, że w latach 90. ubrania Champion były oficjalnym strojem sportowym wielu zawodowych drużyn NBA i NFL.
8 z 9
8. Juicy Couture
Stało się. Do łask powracają słynne welurowe dresy Juicy Couture, które były synonimem kiczu początku dwudziestego pierwszego wieku. Marce pomogła obecność na wybiegu Vetements i kampania #TRACKISBACK.
9 z 9
9. Calvin Klein
Dobra passa marki Calvin Klein trwa od kilku sezonów. Hitem są bluzy sportowe bluzy Calvin Klein Jeans z kultowym logotypem cK. W związku z ostatnimi doniesieniami o zmianie logo marki, klasyczne kolekcje będa jeszcze bardziej pożądane przez klientów.