Kampania Calvina Kleina z FKA Twigs została zbanowana w Wielkiej Brytanii. Uznano ją za "nieodpowiedzialną i potencjalnie obraźliwą"
Calvin Klein znalazł się w samym środku konstrowersji po tym, jak Advertising Standards Authority (ASA) w Wielkiej Brytanii zakazał najnowszej kampanii marki z udziałem piosenkarki FKA Twigs. Agencja regulacyjna powołała się na obawy, że reklama przedstawiała artystkę jako "stereotypowy obiekt seksualny", doprowadzając do wycofania kampanii z obiegu.

Zakazane zdjęcie, uchwycone przez znanych fotografów Merta i Marcusa Piggottów, przedstawia FKA Twigs w drapowanej dżinsowej koszuli z prowokacyjnym tekstem "Calvins or nothing". ASA argumentowała, że kompozycja zdjęcia odwraca uwagę widzów od reklamowanej odzieży, podkreślając ciało artystki i przedstawiając ją jako "stereotypowy obiekt seksualny".
Calvin Klein, znany z odważnych i prowokacyjnych kampanii, zakwestionował orzeczenie ASA, podkreślając podobieństwo reklam do tych publikowanych w Wielkiej Brytanii od wielu lat. Amerykańska marka zapewniła, że zdjęcia nie seksualizowały nadmiernie modelek i nie były nieodpowiedzialne, opisując je jako portrety "pewnych siebie i silnych kobiet", które zdecydowały się identyfikować z marką Calvin Klein.
Decyzja ASA wywołała konsternację, zwłaszcza że zdjęcia przedstawiające aktorów - Aarona Taylora Johnsona i Jeremy'ego Allena White'a - nie spotkały się z żadnymi obiekcjami.
Reagując na sytuację, FKA Twigs opublikowała na Instagramie swój sprzeciw wobec etykiety "stereotypowego obiektu seksualnego":
"w świetle analizowania innych przeszłych i bieżących kampanii tego rodzaju, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że istnieją tu pewne podwójne standardy. więc żeby było jasne...
jestem dumna z mojej fizyczności i wierzę, że sztuka, którą tworzę za pomocą mojego ciała, jest zgodna ze standardami kobiet takich jak josephine baker, eartha kitt i grace jones, które przełamały bariery tego, jak wygląda bycie silną i korzystanie z wyjątkowej ucieleśnionej zmysłowości. dziękuję [Calvin Klein] oraz Mertowi i Marcusowi, którzy dali mi przestrzeń do wyrażenia siebie dokładnie tak, jak chciałam - nie pozwolę, aby moja narracja została zmieniona".
W marcu ubiegłego roku, w rozmowie z Rolling Stone, Twigs przedstawiła zdjęcia z kampanii jako prezentujące ją jako "silną kobietę", dodając, że chciałaby podzielić się nimi ze swoimi wnukami.
ASA odrzuciła parę podobnych skarg dotyczących najnowszych reklam Calvin Klein z udziałem Kendall Jenner, stwierdzając, że plakat przedstawiający ją chwytającą się za piersi nie przedstawia jej jako "obiektu seksualnego" i uznała ją za akceptowalną zgodnie ze standardami reklamy bielizny.
Polecane
Madonna i FKA Twigs wykonały sensualny taniec. Padają komplementy i zarzuty o przekroczenie granicy dobrego smaku
To polskie miasto zachwyciło Brytyjczyków. Uznali je za jedno z najpiękniejszych na świecie
6 nowości Netflix październik filmy i seriale: polski thriller psychologiczny z Olafem Lubaszenko, polityczny dramat z Wielkiej Brytanii i melodramat miłosny z Laurą Dern
Harry planuje powrót do Wielkiej Brytanii? Książę żałuje decyzji o wycofaniu się z pełnienia oficjalnych obowiązków w rodzinie królewskiej
Ten film z Demi Moore był kasowym hitem, ale krytycy go zmiażdżyli. Uznano go za "niemoralny"
Ten film z Kulig porusza temat sponsoringu na paryskich uczelniach. Zdobył uznanie nie tylko w Polsce
Celebracja siły kobiecości w świecie sportu. Wyjątkowa kampania na Międzynarodowy Dzień Kobiet
Współpraca reklamowa
Robert Pattinson i jego wielkie miłości. Zakochał się w dziewczynie z sąsiedztwa, zostawił ją dla kariery w Hollywood
Tak powstawał najważniejszy pokój w Wielkiej Brytanii. Twórcy „The Crown” perfekcyjnie odwzorowali wnętrza pałacu Buckingham
Ta kampania to niemalże hołd dla odwiecznego pytania: „W co mam się ubrać?”. Odpowiada na nie z humorem
Współpraca reklamowa