Jessica Mercedes u Wojewódzkiego [OPINIE]
Gościem ostatniego odcinka telewizyjnego show Kuby Wojewódzkiego była blogerka Jessica Mercedes Kirchner. Dziś polski internet nie szczędzi komentarzy na temat materiału. Oglądaliście?
Jessica Mercedes jest najbardziej świadomą biznesowo postacią polskiej modowej blogosfery. W branży uważana za bardzo konsekwentną i zdeterminowaną, od lat buduje swoją markę - od przekucia bloga w serwis, przez współpracę komercyjną z największymi markami na rynku, poprzez pełną świadomość zasięgu jej witryny. Uwierzcie nam - nadal pytanie o statystyki u wielu blogerek powoduje reakcje jak na egzaminie z fizyki kwantowej.
Tymczasem Jessica wie co robi a autopromocyjne działania reżyseruje z coraz większą sprawnością. Widać ją coraz częściej i lepiej - także na łamach zagranicznych tytułów internetowych. Niezależnie od gustu, upodobań czy poziomu sympatii dla blogerki - trzeba obiektywnie przyznać, że jej styl ewoluował, a ona sama jest już zakorzeniona w branży na tyle, że nie przewidujemy, żeby miała z niej zniknąć. (Zobacz też - Jak zmieniał się styl Jessiki Mercedes >>).
Jaka jest Jessica osobiście i zawodowo wie każdy, komu zdarzyło się z nią dłużej porozmawiać lub współpracować. I uwierzcie nam - wnioski i ocena tej postaci na tej podstawie diametralnie może różnić się od tego, co usłyszeliśmy i zobaczyliśmy w ciągu 20 minut telewizyjnego wywiadu w programie Kuby Wojewódzkiego (na żywo rozmowa trwała godzinę). Jessica gościła na kanapie showmana już drugi raz, ale to wczorajszy odcinek wzbudził o dziwo dużo więcej kontrowersji. Dlatego, że mniej był sensowną rozmową o modzie a bardziej mieszanką autopromocji i banalnych dowcipów. Głównie z winy prowadzącego. Dlaczego analizujemy ten temat? Bo liczyliśmy na lepsze wykorzystanie tak cennego czasu antenowego - szczególnie w temacie mody i blogosfery.
Nie oglądaliście? W pigułce streszczamy fragmenty programu, a w galerii znajdziecie elektryzujący zestaw opinii z sieci o wizycie Jess u Kuby. Oglądaliście? Podzielcie się swoją.
* Jessica pojawiła się w programie w bardzo kobiecej i zgodnej z trendami stylizacji. Bluzka pochodzi z kolekcji Zara, buty to Aldo, a spódnica została uszyta według jej własnego projektu. Nie wiemy, czy czuła się w tym zestawie komfortowo, ale wyglądała dobrze. Niestety nadal pokutuje mit, że odsłaniając ciało trzeba dwukrotnie udowadniać inteligencję. Ewidentnie kusa stylizacja prowokowała Kubę i towarzyszącego mu satyryka do dwuznacznych komentarzy (przykłady - "Czy Mercedes to sponsor?", "Czy Panią nie przewieje?", "Na przystanku co drugi facet by podchodził i..."). I było to z ich strony dużo mniej eleganckie niż outfit blogerki.
* Kuba próbował profesjonalnie zacząć od liczb zestawionych zapewne przez kreatywnych researcherów programu. Porównał statystyki wyszukiwanych fraz "Jessica Mercedes" (16 000 000 wyświetleń) z frazą "Papież Franciszek" (517 000). Pomysł trochę naciągnięty (frazy bez polskich słów obejmuje też wynik globalny), ale spotkał się z dosyć zaskakującą odpowiedzią Jessiki: "Teraz jestem skromniejsza niż kiedyś". Wynik wizerunkowy - 1:0 dla Jess w kategorii pokory, nawet jeśli była tylko chwilowa. W dalszej części programu nastąpiła bowiem dłuuuga wyliczanka marek i światowych miejsc.
* Jessica w trakcie programu była wielokrotnie prowokowana dość banalnymi pytaniami. Niektóre padały celowo i były zadawane tylko po to, żeby mogła bronić dziedziny, którą reprezentuje. Tu plus dla Wojewódzkiego, który pytając o to, czy "zaproszenie na imprezę, na której prezentuje się ciuchy jest wyróżnieniem" dał mimowolnie pole do popisu Jessice. Wykorzystała je szybko, wymieniając prestiżowe globalne nazwiska i marki, które pojawiają się w tych samych miejscach, do których jest zapraszana jako jedyna polska blogerka. W kategorii refleks znów 1:0.
via GIPHY
* Jessica jak karabin maszynowy wymieniła tytuły, w których ostatnio się pojawiła (mignęły nam też screeny z ELLE.pl - dzięki TVN!). Zagęszczenie prestiżu na sekundę czasu antenowego - zdumiewające ;) Blogerka wykorzystała ten czas maksymalnie.
* Kuba nie powstrzymał się też przed żartami z dykcji Jessiki (ok - kilka razy mogła oszczędzić sobie prób amerykańskiego i francuskiego akcentu). W każdym razie Jess umiejętnie ciągnęła narrację na inne tematy, ignorując skutecznie przytyki i odwracając od nich uwagę. Keep going, keep going - pewnie ćwiczyła tę technikę milion razy.
via GIPHY
* Były i suchary - Wojewódzki łapał się każdego przejęzyczenia i próbował szyć show niewyszukanymi metodami. "Szkoda, że kobieta nie jest na pilota - pyk i nie mówi", "Jesteś osobą, która się nigdy nie opiera? Ooo, to super". Wtedy Jessica metodą zdartej płyty powtarzała, gdzie ostatnio pojawiły się jej stylizacje i jak dzięki temu promuje Polskę. To najsłabsze momenty programu - niskie żarty kontra próba udowadniania czegoś, co broni się samo.
via GIPHY
* Padło pytanie o pieniądze. A konkretnie o najlepszą "dniówkę". Wojewódzki pochwalił się, że jego wynosiła 500 000 złotych. Odpowiedź dostał wymijającą - też 500 000 u Jessiki, ale followersów na Instagramie. W kategorii "excel" delikatnie się więc minęli. Tysiące ludzi wpisujący do Google'a pytanie "ile zarabiają blogerki" pozostało niepocieszonych ;)
via GIPHY
* Dalej było w gorszym stylu. Wymiana sucharów z przekrzykiwaniem się na argumenty, licytowaniem się na liczby, wymienianiem miejsc blogowych podróży i bagatelizowaniem tematu plus wątków "reklamowej prostytucji" (copyright Viola Kołakowska). Trochę szkoda, bo taki czas antenowy mógł się przysłużyć wzmocnieniem mody jako biznesu w masowej wyobraźni telewidzów. Tak się nie stało, chociaż padło jeszcze kilka sensownych pytań:
"Nie masz wrażenia, że teraz bardziej robisz w reklamie niż w modzie?"
...i trochę zdecydowanych odpowiedzi:
"Trzeba działać tak, żeby pasja była biznesem. Zarabiam na tym. Byłabym głupia, gdybym nie zarabiała".
Rozmowa Kuby z Jessiką jak na dialog była miałka (to głównie wina prowadzącego), jak na autopromocję skondensowaną w 20 minutach, być może skuteczna, choć mało subtelna. Najlepiej podsumowała odcinek Styledigger. Po resztę opinii odsyłamy Was do galerii >>
Sukienki koktajlowe, kup on-line:
1 z 6
Jessica Mercedes u Wojewódzkiego OPINIE
Jessica Mercedes u Kuby Wojewódzkiego - opinie
2 z 6
Jessica Mercedes u Wojewódzkiego OPINIE
Jessica Mercedes u Kuby Wojewódzkiego - opinie
3 z 6
Jessica Mercedes u Wojewódzkiego OPINIE
Jessica Mercedes u Kuby Wojewódzkiego - opinie
4 z 6
Jessica Mercedes u Wojewódzkiego OPINIE
Jessica Mercedes u Kuby Wojewódzkiego - opinie
5 z 6
Jessica Mercedes u Wojewódzkiego OPINIE
Jessica Mercedes u Kuby Wojewódzkiego - opinie
6 z 6
Jessica Mercedes u Wojewódzkiego OPINIE
Jessica Mercedes u Kuby Wojewódzkiego - opinie