Jak stworzyć markę upcylingową, którą pokocha branża mody? Nowy odcinek podcastu Dział Vintage
Projekty Vinnci uwielbiają nie tylko redaktorki mody, stylistki, influencerki i modelki. Marka założona przez Karolinę Ramus i Martę Ammar odniosła natychmiastowy sukces w Polsce, chociaż… wcale nie sprzedaje nowych ubrań. Jej założycielki zdecydowały się zmieniać konstrukcję ubrań vintage, by dawać im jeszcze lepsze drugie życie. Jak tworzy się taką upcyklingowy brand, który będzie wyznaczał trendy? Posłuchajcie nowego odcinka podcastu Dział Vintage.
- ELLE
Upcyling to głośny temat w teorii, ale jeśli chodzi o praktykę - wciąż jest w Polsce szerokie pole do popisu. W zeszłym roku swój głos w sprawie zabrało Vinnci i pokazało, że można tworzyć modę, która łączy w sobie dwie pozornie skrajne kategorie: ekologię i trendy. Karolina Ramus i Marta Ammar założyły ją z miłości do drugiego obiegu. Jak mówią o sobie: jedna rozważna, druga romantyczna. Jedna kocha modę, a druga biznes I obie z sukcesem prowadzą wspólną markę, w której piątkowe dropy wyprzedają się w kilka minut. Ich marynarki z marszczeniem w talii do już klasyk, do którego powoli dołączają eleganckie bomberki i krótkie skórzane kurtki, a ostatnio także piżamowe sety.
W Vinnci, zmieniając konstrukcję ubrań vintage, Marta i Karolina idealnie wpisują je we współczesne trendy. Ubrania ich marki niosą w sobie modowy i ekologiczny komunikat, które pokochały nie tylko gwiazdy, influencerki, stylistki i redaktorki mody, ale po prostu kobiety w całym kraju.
Jak narodziła się w nich miłość do drugiego obiegu i kiedy pojawił się pomysł założenia Vinnci? Czy markę upcyklingową prowadzi się inaczej niż tą z nowymi ubraniami? Skąd biorą materiały do swoich kolekcji i dlaczego postanowiły być maksymalnie transparentne w swoich działaniach? A także: jak udaje im się pogodzić prężnie rozwijający się biznes z życiem rodzinnym?
O tym wszystkim (i kilku innych ekologicznych zagadnieniach) posłuchacie w nowym odcinku podcastu Dział Vintage. Zaprasza dziennikarka Aleksandra Zawadzka.