Festiwal FOMO. O ewolucji festiwalowych stylizacji od Woodstocka po Coachellę [nowy odcinek podcastu Trendologia]
Tegoroczna edycja festiwalu Glastonbury zwabiła stałe bywalczynie, Siennę Miller i Alexę Chung, do powrotu w znajome okolice Somerset. Ponad dekadę temu te brytyjskie It Girls, z Kate Moss na czele, wylansowały współczesny festiwalowy dress code i powołały do życia styl boho chic. Ale czy w 2022 roku era świetności festiwali jest już za nami? Czy z wydarzeń muzycznych zmieniły się w kosztowne tła do zdjęć i sponsorowanych treści? Zaprasza Karolina Liczbińska.
W czasach, kiedy martwienie się o swój personalny brand stało się domeną większości posiadaczy Instagrama, festiwalowy performance nie odnosi się już tylko do muzyków z line-upu. Publikowanie dowodów na to, że dobrze się bawiliśmy, nie jest niczym nowym ani niezrozumiałym – w końcu jeśli płacisz zawrotną cenę za wejściówkę i starannie planujesz swoją stylizację, pokusa pochwalenia się jest naturalna. Wielkie marki dobrze o tym wiedzą i prześcigają się w tworzeniu okazji do zdjęć ze swoim logo, posuwając się nawet do stworzenia własnego mini-festiwalu jak tegoroczny Revolve Fest na terenie Coachelli.
Jak to się stało, że od anty-establishmentowego Woodstocka w 1969 r. przeszliśmy do festiwalu #sponcon? O tym, i o ewolucji festiwalowych stylizacji od Woodstocka po Coachellę, posłuchacie w najnowszym odcinku.