Faux pas na festiwalu filmowym w Wenecji: 3 uczestniczki w identycznej sukni od Saint Laurent
Wenecki Festiwal Filmowy 2023, choć dotknięty trwającymi strajkami w branży rozrywkowej, wciąż zdołał oczarować wczorajszym wieczorem otwarcia pełnym splendoru i europejskich gwiazd. Moda z czerwonego dywanu prowokuje zwykle tyle samo dyskusji, co pokazy oczekiwanych filmów, ale nikt nie spodziewał się pewnego zwrotu akcji: nie jedna, nie dwie, a trzy uczestniczki festiwalu założyły tę samą suknię od Saint Laurent.
Tegoroczny festiwal, na który znaczący wpływ miały trwające strajki WGA i SAG-AFTRA, pomimo wyzwań zdołał przyciągnąć szereg modelek, influencerów i innych znaczących postaci. Jednak to nie lista gości stała się przedmiotem dyskusji, a osobliwy incydent na czerwonym dywanie: spostrzegawcza użytkowniczka Twittera @itgirlenergy zauważyła niesamowite podobieństwo między strojami trzech uczestniczek. Każda z nich miała na sobie tę samą spektakularną kreację z kolekcji Saint Laurent Pre-Fall 2023: czarną sukienkę sięgającą podłogi, z dramatycznym dekoltem w kształcie serca i wyrazistymi drapowanymi rękawami przechodzącymi w operowe rękawiczki.
Tego typu zbieżność na czerwonym dywanie to klasyczne modowe faux pas, którego luksusowe marki zazwyczaj starają się unikać. Strój, zidentyfikowany jako Look 50 z kolekcji Saint Laurent, był nawet podobnie wystylizowany przez wszystkie trzy osoby noszące: z pojedynczą bransoletką na nadgarstku, odważnymi kolczykami i ponadczasowymi czerwonymi ustami.
Hiszpańska aktorka Milena Smit, znana z roli u boku Penelope Cruz w filmie "Matki równoległe", znalazła się we wspomnianym trio modowych zbiegów okoliczności. Smit, która służy jako ambasadorka YSL Beauty, dodała do stylizacji osobisty akcent w postaci trzyrzędowego chokera w kolorze różowego złota, ozdobionego pojedynczym czerwonym kamieniem pośrodku, odbiegając tym samym od trendu na brak naszyjnika.
Pozostałe dwie osoby, które założyły tę samą kreację Saint Laurent, to niezidentyfikowany gość i Cristina Fogazzi, czołowa włoska przedsiębiorczyni internetowa, która w 2021 roku otrzymała za swoje osiągnięcia własną lalkę Barbie.
Dla tych, którzy chcą odtworzyć kultowy już look i dołączyć do grona tych nieoczekiwanych modowych trojaczków - suknię można kupić na stronie YSL.com w cenie 6,800 dolarów.