Falconeri jesień-zima 2023/2024. Tak wyglądał pierwszy pokaz marki w Mediolanie
11 października – wraz z marką Falconeri, słynącej z wysokojakościowej produkcji kaszmirowych ubrań I dodatków, wyruszyliśmy na jej pierwszy, mediolański pokaz mody odkrywający istotę kaszmiru i jego najgłębszych korzeni. W industrialnej przestrzeni Fonderia Macchi marka zaoferowała wciągające doświadczenie złożone ze smaków, kolorów, zapachów i melodii które na długo zostaną w naszej pamięci.
- Maja Naskrętska
Zachwycająca przestrzeń zaaranżowana została jako metafora różnych etapów powstawania kaszmiru: od poszukiwania surowca, przez procesy produkcyjne, aż po szpule przędzy. Każda instalacja otaczała gości ciepłą, niepowtarzalną atmosferą.
Na pokazie zaprezentowane zostały nowe, żywe kolory i kroje zaprojektowane przez dyrektorów kreatywnych Giulii Sartini i Pierangelo Fenzi. W centralnej części wybiegu, przędza była głównym bohaterem pokazu, uzupełniając miękki kaszmir prezentowany na modelkach I modelach.
Falconeri Superior Cashmere rozpoczyna swoje życie w Azji, dzięki starannemu doborowi najcieńszego i najdelikatniejszego puchu z kóz Hircus. Stamtąd surowy kaszmir jest przewożony do miejscowości Biella we Włoszech, gdzie jest przędzony i kończy swoją podróż w Avio, siedzibie fabryki Falconeri, gdzie szpula przybiera kształt odzieży. Prawdziwa esencja DNA Falconeri jest zawarta w dbałości o surowce, a przede wszystkim w jakości wykonania.
Pokaz kolekcji jesienno/zimowej 2023/24 marki to zmysłowa podróż wynikająca z połączenia wyjątkowej historii, charakteryzującej Falconeri i doświadczenia Laccio, dyrektora kreatywnego wydarzenia.
W wieczorze wzięło udział wiele znanych twarzy ze świata rozrywki, telewizji i Internetu oraz przyjaciół marki: Chiara Ferragni, aktorka Matilda Lutz, Valentina Romani i Nicolas Maupas, Mare Fuori, a także aktorki Beatrice Vendramin, Ivana Lotito, Stella Egitto, Desirèe Popper, Emma Valenti i Cristina Marino. Nie zabrakło też delegacji z Polski: m.in Lary Gessler czy Joanny Horodyńskiej. Wszyscy zaproszeni goście mieli jeden dress code: stylizacja składająca się z produktu Falconeri ograna tak by tworzyła wieczorowy outfit.
Sieć dystrybucji Falconeri obejmuje obecnie 91 butików we Włoszech i 84 za granicą. Ponadto marka jest obecna online na 22 rynkach, w tym we Włoszech, Wielkiej Brytanii i USA, i dąży do dalszego rozwoju w Europie, kontynuując swoje cele internacjonalizacji. W Polsce działają obecnie dwa butiki Falconeri oraz sklep online.