Reklama

Choć nie pamiętają czasów bez Internetu, nie ograniczają się do wirtualnego świata. Analiza raportu “Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra” przygotowanego przez infuture.institute oraz Dentsu nasuwa wyraźne wnioski: kontakty off-line i nawiązywanie relacji w realnym świecie są dla Generacji Z kluczowe. Wyniki ankiety przeprowadzonej na Instagramie ELLE pokazują, co nasze czytelniczki wiedzą o nowym pokoleniu. Jak według was wygląda życie i wybory młodych ludzi dla których Internet to oczywistość?

Reklama

Jaka jest Generacja Z?

Analiza niektórych odpowiedzi jest jednoznaczna. Od filtra ważniejsza jest dla nich prawda: tak zagłosowało 86% procent z niemal tysiąca ankietowanych. Zdecydowanie stwierdziliście, że Generacja Z ucieka od zniekształconej, wyidealizowanej rzeczywistości.

Co więcej, przedstawiciele tego pokolenia nie szukają poklasku, tylko bodźców (77% odpowiedzi).

Generacja Z potrzebuje nadzwyczaj dużo doświadczeń oraz bodźców ruchowych lub emocjonalnych, a co za tym idzie, jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań. Nie wykluczam innych pokoleń z takiego typu zachowania, lecz jestem pewny ze to na pewno charakteryzuje nasze” – mówi o swoim pokoleniu absolwent szkoły filmowej Miłosz Kulesza.

Siła przebicia czy zdobycia? Jak zdecydowało 65% ankietowanych, dla Generacji Z ważniejsze jest pokazanie się. Ich naturalne środowisko to Internet, a media społecznościowe to największy sprzymierzeniec. Wiedzą to globalne marki, które decydują się na oddanie im głosu. Generacja Z jak mało kto potrafi wykorzystać taką możliwość. Marka Reserved we współpracy z dwunastoma kreatywnymi przedstawicielami pokolenia stworzyła limitowaną kolekcję RE. DESIGN. Młodzi twórcy, którzy zostali również ambasadorami kolekcji, brali czynny udział w każdym etapie powstawania kolekcji.

Starsze pokolenia nauczane były kreatywności podczas zajęć; chcąc dowiedzieć się więcej, musiały zrobić to na własna rękę. Pokolenie Z jako pierwsze dostało możliwość odbioru ciągłego napływu inspiracji dzięki łatwemu dostępowi do tego typu informacji – twierdzi Zuza Kacperczyk, studentka grafiki w Londynie i jedna ze współtwórczyń kolekcji RE. DESIGN.

Czy przedstawiciele Generacji Z, którzy działanie wśród tysiąca napływających z każdej strony bodźców mają we krwi potrafi się zatrzymać? Ponad ¾ ankietowanych stwierdziło, że pokolenie Z nie śpi, tylko śni. Ich głowy są pełne marzeń, a oni nieustannie dążą, aby je zrealizować. Ponadto, jest to pokolenie szczególnie połączone ze swoim otoczeniem.

Bardzo świadomi wydarzeń dziejących się na świecie, dzięki ciągłemu połączeniu poprzez media społecznościowe i Internet używamy aktywizmu, aby rozwiązywać problemy, które widzimy w społeczeństwie - mówi Zuza.

Według ankietowanych, Pokolenie Z charakteryzuje zwrócenie się ku światu (77% odpowiedzi). Niespełna 23% ankietowanych stwierdziło, że wynika to z pozy, a nie z faktycznej chęci dbania o siebie, najbliższych i otoczenie. Choć pokolenie Z nie pozostaje obojętne na problem na świecie i w najbliższym otoczeniu, w DNA ma zakorzeniony indywidualizm.

Ludzie z mojego pokolenia wyróżniają się indywidualnością. Indywidualnym spojrzeniem na świat, stylem oraz podejściem do życia. Moje pokolenie to pewnego rodzaju bunt na świat, który nas otacza. Chcemy zmian na lepsze i jesteśmy gotowi stawić czoła wszystkim przeciwnościom losu, żeby osiągnąć nasze cele – mówi fotograf Paweł Miśko.

Ankietowanym nie było łatwo zdecydować, czy Generacja Z ceni sobie stabilność (56%), czy życie na krawędzi (46%). Zdecydowanie bardzo dobrze radzi sobie z napływającymi z każdej strony bodźcami. Gdy milenialsi potrafią załamywać ręce przytłoczeni ilością informacji, “zetki” przekładają ją na godną pozazdroszczenia kreatywność i aktywność.

Choć większość ankietowanych nazwała ich bezwstydnymi (64%), pokolenie Z nie ma się czego wstydzić. Ciężko zdecydować, czy potrzebują idoli czy guru (głosy w ankiecie rozłożyły się niemal po połowie), lecz zdecydowanie sami pretendują do tego miana. Nie ma dla nich rzeczy niemożliwych, gdy mają dostęp do sieci.

Reklama

Kolekcja RE.DESIGN curated by Polish Gen Z dostępna jest ekskluzywnie w sprzedaży online na reserved.com

Reklama
Reklama
Reklama