Co sprzedaje się najlepiej w 2021 roku? Ujawniono ranking 10 najbardziej pożądanych ubrań, butów i dodatków ostatnich miesięcy
Pod lupę bierzemy The Lyst Index Q3 2021, czyli kompleksowy raport najbardziej pożądanych ubrań i akcesoriów trzeciego kwartału bieżącego roku. Na liście najpopularniejszych elementów garderoby między innymi mikrokardigan zaprojektowany przez Simona Porte Jacquemusa, seventiesowe obcasy Versace i motocyklowa torebka z oferty domu mody Balenciaga. Zanim skierujecie kursor myszki ku iksowi w prawym górnym rogu ekranu, myśląc „buty i torebki za kilka tysięcy złotych? Zupełnie mnie to nie dotyczy!”, wróćcie myślami do kultowej sceny z modrymi sweterkami w „Diabeł ubiera się u Prady”. Rynek dóbr luksusowych to przecież precyzyjna zapowiedź trendów, które już za chwilę podbiją sieciówki – po to, aby z zza witryn nieosiągalnych dla większości społeczeństwa butików projektantów trafić na ulice, szkolne korytarze i korporacyjne open space’y. Czas na konkrety: co bije teraz rekordy popularności sprzedaży? Przygotujcie się na sporą dawkę kompletnych zaskoczeń.
W tym artykule:
- Shopperka z rafii od Prady
- Landrynkowe platformy Versace
- Trawiaste klapki z frotte od Bottega Veneta
- Sneakersy Nike React Vapor NXT
- Mule z przeskalowanym łańcuchem od JW. Anderson
- La Cagole, czyli motocyklowa torebka z metką Balenciaga
- Prążkowany kardigan Jacquemus
- Koralikowe bransoletki Roxanne Assoulin
- Sweter w paski Totême
- Pluszowy bucket hat od Emmy Brewin
Dzień publikacji cyklicznego raportu międzynarodowej platformy Lyst to w świecie mody prawdziwe święto. Serio! Kiedy tylko trafia do naszych skrzynek mailowych, rzucamy wszystko i rozgorączkowane zderzamy wyobrażenia z rzeczywistością. Teoretyczne przekonania o modowych obiektach westchnień z twardymi danymi. Jak powstaje ranking? Rzetelnie. I to bardzo!
Specjalnie zrekrutowany zespół wyspecjalizowanych analityków opracował unikalną formułę, która filtruje ponad osiem milionów produktów według ilości wzmianek w mediach społecznościowych, wyszukiwań, odsłon i sprzedaży w tysiącach sklepów internetowych. Uwzględnia marki, konkretne modele, kolory oraz globalne zapotrzebowanie na ilość dostępnego na rynku asortymentu.
Co sprzedawało się najlepiej w okresie od lipca do września? Ile z tych rzeczy macie na swojej liście życzeń? A może pierwszy raz widzicie je na oczy? Pełne zestawienie wraz ze wszystkimi odpowiedziami podrzucamy poniżej:
Shopperka z rafii od Prady
Cena: ok. 4375 zł
Odkąd branża fashion na nowo rozkochała się w nylonowych bagietkach rodem z lat 90., słupki sprzedaży Prady poszybowały w górę. I to właśnie ten model spodziewałyśmy się zobaczyć w kwartalnym indeksie Lyst. Zamiast niego, na pierwszym miejscu najbardziej pożądanych produktów Q3 wylądowała shopperka z rafii. Założymy się, że to za sprawą lansowanych na Tik Toku szydełkowych ażurów.
Landrynkowe platformy Versace
Cena: ok. 11175 zł
O pokazie Versace jesień-zima 2021/2022 mówili wszyscy. Soczyste kolory owocowych cukierków, magnetyczne makijaże + wszystko co najlepsze w modzie 6. i 7. Dekady XX wieku. Nic dziwnego, że fuksjowe platformy, w których na wybiegu wystąpiła Bella Hadid okazały się sprzedażowym numerem 2 wśród wszystkich produktów luksusowych ostatnich miesięcy.
Trawiaste klapki z frotte od Bottega Veneta
Cena: ok. 1787 zł
Ręcznikowy materiał terry cloth, trawiasta zieleń i chunky flatforma. Historia tych klapek nie mogła potoczyć się inaczej. Klapki Bottega Veneta w najmodniejszym odcieniu Bottega Green zamykają pierwszą trójkę zestawienia.
Sneakersy Nike React Vapor NXT
Cena: 799 zł
W rankingu nie zabrakło sportowych akcentów. I to tych bardzo przystępnych. Sneakersy Nike React Vapor NXT zdobyły popularność dzięki boomowi na motywy tenisowe. Do rangi obiektu pożądania podniosła je Emma Raducanu, 19-latka, która grając dokładnie w tym modelu, wygrała tegoroczny US Open.
Mule z przeskalowanym łańcuchem od JW. Anderson
Cena: ok. 2300 zł
Kolejna pozycja to kolejne buty. W trendach króluje ostatnio wszystko, co przesadzone, wizualnie ciężkie i oversize’owe. Wszystkie te cechy skupiają w sobie wzorowane na klasycznych loafersach karmelowe mule z łańcuchem od marki JW Anderson.
La Cagole, czyli motocyklowa torebka z metką Balenciaga
Cena: ok 7100 zł
Kiedy kilka miesięcy temu Bella Hadid pojawiła się z nią przy 10 Avenue George V w Paryżu, nie miałyśmy wątpliwości, że Le Cagole z metką Balenciaga wróci do łask w wielkim stylu. Łączy w sobie wiele skrajnie odmiennych kierunków estetycznych. Mamy tu trochę vibe’u Y2K, odrobinę ninetiesów, szczyptę grunge’u i sporo motocyklowego glamu. Efekt? Zaskakująco spójny, ponadczasowy i spektakularny. Najchętniej kupowana wersja ma intensywny odcień zielonego groszku.
Prążkowany kardigan Jacquemus
Cena: ok 1450 zł
Mikrokardigan Jacquemusa w rankingu najlepiej sprzedających się produktów luksusowych 2021 roku nikogo chyba nie dziwi. Dziwić może jedynie, że uplasował się dopiero na 7 miejscu. Tak czy tak, la Maille Pralù cardigan to absolutny must have w szafach światowych it-girls, które noszą go na okrągło na każdą możliwą okazję. I mamy przeczucie, że nie przestaną robić tego wraz z końcem sezonu. Pistacjowy sweterek w prążki zostanie w ich szafach na lata.
Koralikowe bransoletki Roxanne Assoulin
Cena: ok. 178 zł
Plastikowa biżuteria tutti frutti to nostalgiczny powrót do czasów dzieciństwa i jeden z najsilniejszych trendów akcesoryjnych ostatnich sezonów. Eksperci Lyst odkryli, że do koszyków najczęściej wrzucamy barwne bransoletki od Roxanne Assoulin, ale za podobnymi warto rozejrzeć się między innymi w éliou, Bedst Warsaw czy Lui Store.
Sweter w paski Totême
Cena: ok 2070 zł
O tym swetrze pisałyśmy już w naszej redakcyjnej wishliście na jesień 2021. Po tym jak założyło go kilka słynnych insta minimalistek, pasiasty golf ze Skandynawii wyprzedał się na pniu. Na szczęście już wrócił do sprzedaży! Nadal więc możecie polować na tę lub ciemniejszą wersję kolorystyczną bestellera Totême.
Pluszowy bucket hat od Emmy Brewin
Cena: ok 2275 zł
To chyba najbardziej ekstrawagancka pozycja ze wszystkich uwzględnionych w raporcie. The Lyst Index Q3 2021 zamyka pluszowy bucket hat projektu Emmy Brewin. Jest puszysty jak Cumulonimbus i ma kolor bezchmurnego nieba. Może się podobać lub nie, ale jedno nie ulega wątpliwości: nie zmarzniecie w nim nawet w największe mrozy.