Co działo się w modzie 2023 roku? Najbardziej viralowe momenty i trendy według prestiżowego raportu
Żegnając się z 2023 rokiem, nie sposób nie zadumać się nad wirem trendów, które przetoczyły się przez świat mody i pozostawiły nam leksykon pełen zwrotów jak "Barbenheimer" i "cichy luksus". Oto najważniejsze rzeczy, które ukształtowały to, co chcieliśmy nosić w 2023 roku, jak wynika z danych wyszukiwania platformy Lyst zebranych od 200 milionów osób robiących zakupy online.
Najgorętsze logo roku
Podkoszulek z anagramem marki Loewe okazał się najgorętszym produktem drugiego kwartału, osiągając oszałamiający wzrost liczby wyszukiwań o 132% rok do roku. Luksusowy podkoszulek zdominował świat mody, umacniając pozycję Loewe jako marki, którą warto obserwować.
Najbardziej viralowa marka 2023
Miu Miu po raz kolejny zdobyła tytuł Marki Roku dzięki viralowym kampaniom i współpracom z gwiazdami (oraz geniuszowi Miucci Prady, rzecz jasna). Wpływ marki obejmował także trend, który zdefiniował rok 2023 - hot pants, czyli ultrakrótkie spodenki. Złote cekinowe majtki Emmy Corrin na wybiegu Miu Miu na jesień i zimę 2023/2024 spowodowały wzrost liczby wyszukiwań o 257% w ciągu zaledwie 24 godzin.
Sneakersy roku
Nikogo to nie zdziwi - tytuł Sneakersów Roku przypadł adidas Samba. Ten 73-letni model przeżył szalony renesans, lądując na stopach wszystkich od Harry'ego Stylesa po Bellę Hadid. Współprace ze Sporty & Rich, Pharrellem Williamsem i Wales Bonner podsyciły jego popularność, a liczba wyszukiwań wzrosła o 13 227% natychmiast po wypuszczeniu na rynek.
Najtańszy hit modowy roku
Okazuje się, że mimo szału na "quiet luxury" i symbole statusu, praktyczność i funkcjonalność nadal są kluczowe. Nylonowa torba Uniqlo za mniej niż 20 dolarów, najtańszy produkt, jaki kiedykolwiek pojawił się na liście The Year in Fashion, stała się absolutną sensacją. Ta wszechstronna i uniseksowa torebka w kształcie półksiężyca, która zdobyła ponad 119 milionów wyświetleń na TikToku, to najlepszy dowód, że prostota też może skraść show.
Najmodniejsza para roku
Rihanna i A$AP Rocky, już wcześniej uznawani za najlepiej ubraną parę w branży muzycznej, kontynuowali swoje modowe rządy w 2023 roku. Godne uwagi występy na czerwonym dywanie, przyciągające uwagę stylizacje na randki i narodziny ich drugiego dziecka, Riot Rose, ugruntowały ich status. Nowe zamiłowanie pary do Bottegi Venety przyczyniło się do 35% wzrostu popytu na tę markę rynku od marca; liczba wyszukiwań toreb Andiamo wzrosła o 263% po tym, jak A$AP Rocky został zauważony z jej różową wersją.
Lyst Year in Fashion 2023
Zerknijcie na pełną listę najbardziej viralowych momentów w tegorocznej modzie. Czy coś was zaskoczyło? (Psst. Jeśli chcecie sobie odświeżyć pamięć, kliknijcie w odnośniki przy danej pozycji).
- Marka Roku: Miu Miu
- Logo Roku: Anagram Loewe
- Trend Roku: hotpants
- But Roku: Alaïa Mesh Ballet Flats
- Sneakersy Roku: Adidas Samba
- Torba Roku: torba na ramię Uniqlo
- Power Dresser Roku: Jennie Kim
- Trasa Koncertowa Roku: "Renaissance" Beyoncé
- Modowa Para Roku: Rihanna i A$AP Rocky
- Program Telewizyjny Roku: "Sukcesja"
- Kampania Roku: kampanie VR marki Jacquemus
- Pokaz Mody Roku: Versace Jesień 2023
- Front Row Dresser of the Year: Kylie Jenner
- Viralowy Moment Roku: Gwyneth Paltrow i Courtcore
- TikTokowy Moment Roku: Tabi Swiper
- Wschodząca Gwiazda Roku: Kit Connor
- Marka Warta Obserwowania Roku: Dilara Findikoglu