Barrakuz wystąpiła w kampanii polskiej marki. Zobacz nową kolekcję DayShift, która oddaje hołd sztuce
Bohaterką nowej kolekcji marki DayShift została dziewczyna, w której kolażach kochają się dziś wszyscy: Barrakuz. Zachwycającą kampanię z artystką zobaczycie dziś tylko na ELLE.pl
"Kolaże tworzone przez Barrakuz to niezwykłe połączenie abstrakcji, asymetrii i kultury współczesnej. Inspiruje mnie talent, ciężka praca i odwaga w poszukiwaniu własnego miejsca w świecie. Takie właśnie są kobiety DayShift - silne, niezależne i przełamujące bariery, często w typowo męskim świecie" mówi Sonia Kubisa, założycielka marki. Projektantka przyznaje też, że inspiracją do stworzenia kolekcji były synergia sztuk, tradycyjne rzemiosło i rzeźbiarskie formy, które w kolekcji zostały zmiękczone. Odnosi się też do sztuki kinetycznej, obejmującej wiele przenikających się technik i stylów - dlatego właśnie Her Majesty bazuje na kontrastach, gdzie surowe wnętrza zestawione są z bufiastymi rękawami, a dziewczęce kroje pełne zwiewności łącza się ze świadomą kobiecością.
"Kolejną, ważną inspiracją była dla nas siła kobiet i interdyscyplinarne podejście do tematu sztuki. Metaforycznie utożsamiany pojęcie sztuki z kobietami, które stanowią dla nas jedną z największych inspiracji - to one nadają życia naszym projektom" dodaje projektantka marki.
W nowej kolekcji wyróżnia się stonowana kolorystyka, w której dominują czerń, beż i biel będące odzwierciedleniem naturalnych materiałów, z których powstają rzeźby.
W kolekcji znalazły się między innymi świetnie skrojone białe koszule z nadmuchanymi rękawami, proste sukienki z lejącym dekoltem i ramiączkami spagetti, spodnie z rozszerzaną nogawką, kimonowe sukienki w beżu, miękkie swetry i garniturowe komplety. Ich widoczna na pierwszy rzut oka zwiewność inspirowana jest trójwymiarowością rzeźby i ruchem. Jak podkreśla Sonia Kubisa, ubrania marki szyte są małymi partiami, tak aby uniknąć nadprodukcji i marnowania energii potrzebnej do ich wytworzenia oraz pakowane do bawełnianych woreczków, wytwarzanych z resztek materiałów użytych do szycia kolekcji i następnie wysyłane w papierowych kartonach. "Modowy minimalizm to główny składnik DNA DayShift. Ubrania marki tworzone są z myślą o ponadczasowości - w kontrze do nurtu fast fashion. Klasyczne kroje, stonowana kolorystyka i wysokiej jakości, certyfikowane materiały dają gwarancję, że ubrania będą służyć przez długi czas. Marka DayShift zachęca do komponowania świadomej garderoby, stawiając na działania w duchu less waste" dodaje.
Kolekcji towarzyszy zachwycająca kampania - jako miejsce sesji zdjęciowej marka wybrała wyjątkowe wnętrza pracowni polskiego rzeźbiarza, marszanda i kolekcjonera sztuki Karola Tchorka. Do roli modelki została zaproszona wspomniana wcześniej Beata Śliwińska, czyli Barrakuz. Pracownia, eklektyzm mody i energia artystki podkreślają, jak wyjaśnia projektantka Sonia Kubisa, siłę i rolę kobiet we współczesnej sztuce. Co więcej, w nowej kampanii całkowicie zrezygnowano z retuszu i zaprezentowano światu surowe zdjęcia, w których operowano naturalnym, zmieniającym się światłem.
1 z 22
Nowa kolekcja DayShift
2 z 22
Nowa kolekcja DayShift
3 z 22
Nowa kolekcja DayShift
4 z 22
Nowa kolekcja DayShift
5 z 22
Nowa kolekcja DayShift
6 z 22
Nowa kolekcja DayShift
7 z 22
Nowa kolekcja DayShift
8 z 22
Nowa kolekcja DayShift
9 z 22
Nowa kolekcja DayShift
10 z 22
Nowa kolekcja DayShift
11 z 22
Nowa kolekcja DayShift
12 z 22
Nowa kolekcja DayShift
13 z 22
Nowa kolekcja DayShift
14 z 22
Nowa kolekcja DayShift
15 z 22
Nowa kolekcja DayShift
16 z 22
Nowa kolekcja DayShift
17 z 22
Nowa kolekcja DayShift
18 z 22
Nowa kolekcja DayShift
19 z 22
Nowa kolekcja DayShift
20 z 22
Nowa kolekcja DayShift
21 z 22
Nowa kolekcja DayShift
22 z 22
Nowa kolekcja DayShift