Reklama

2018 rok upłynął pod znakiem wielkich roszad w świecie mody. Prestiżowe stanowiska dyrektor kreatywnych większości znanych domów mody zostały obsadzone na nowo. To jednak nie wszystko. Niektórzy projektanci postanowili pójść o krok dalej i wraz z objęciem nowej posady, zmienili także słynne logotypy marek. Tak zrobił m.in. Hedi Slimane - pozbywając się akcentu nad literą e w słowie "Céline" (co wywołało niemałe oburzenie wiernych klientów marki). Logotyp (i słynną kratę) przeprojektował też Riccardo Tisci (zobaczcie>>>). Chociaż Olivier Rousteing w Balmain pracuje już od 2009 roku (dyrektorem kreatywnym został 2 lata później), także zdecydował się odświeżyć logo francuskiego domu mody. Podczas jego ostatniej prezentacji kolekcji Pre-Fall 2019 można było je dostrzec m.in. nadrukowane na bluzach i w postaci dużej złotej klamry przy pasku.

Reklama

Na pierwszy rzut oka nowe logo Balmain to po prostu pojedyncza litera "B", ale jeśli się dokładniej przyjrzycie, możecie dostrzec także P. To inicjały założyciela francuskiego domu mody - Pierre'a Balmain. Rousteing przyznał, ze to także ukłon w kierunku Paryża. Projekt nowego logotypu to dzieło studia Adulte Adulte. Jak powiedział podczas prezentacji sam Rousteing uzyskanie idealnego kształtu liter, który zapada w pamięć wymagało dużego nakładu pracy i czasu. Dyrektor kreatywny marki dodał także, że zmiana logotypu to dla niego bardzo osobista chwila i "początek nowej ery".

Przypomnijmy - tak wyglądało poprzednie logo Balmain:

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama