Athleisure wraca, ale nie taki, jak go pamiętacie. W 2025 roku będziemy szaleć za sportowymi ubraniami z nostalgicznym twistem
Zapomnijcie o legginsach noszonych z bluzami oversize. W 2025 roku trend athleisure 2.0 będzie miał więcej wspólnego ze stylem vintage niż tym, co nosimy na siłowni.
Według raportu Depop Trends 2025, świat mody zmierza w kierunku „podstawowego ubierania” („fundamental dressing”) — koncentrując się na uniwersalnych, trwałych elementach, które ucieleśniają zrównoważony rozwój i indywidualny styl. Te nastroje wpisują się w szerszy ruch dążący do intencjonalnych zakupów i skarbów z drugiej ręki - nikogo nie zaskoczą wieści, że zmęczeni konsumenci preferują ponadczasowe elementy zamiast ulotnych mikrotrendów.
Trend Retro Sportswear łączy nostalgię z funkcjonalnością
Jeden z największych trendów na 2025 rok całkowicie wpisuje się w tę tendencję, wskrzeszając sportową estetykę minionych dziesięcioleci. DNA estetyki retro sportswear czerpie z dresów z lat 70., wiatrówek z lat 80. i koszulek piłkarskich z lat 90. Spokojnie: nie chodzi o noszenie total looku jak wuefista z PRL, a remiksowanie sportowych retro elementów z eleganckimi dodatkami, takimi jak garniturowe spodnie czy designerskie torby - łącząc nostalgię z niezaprzeczalnie nowoczesną praktycznością.
Niszowe sporty, takie jak pickleball, BMX czy shuffleboard, które zdobywają popularność jako hobby, stają się także inspiracją dla . Marki takie jak adidas i Nike z powodzeniem wracają do swoich archiwów, przywracając kultowe projekty, podczas gdy luksusowe domy mody, jak Off-White czy Aimé Leon Dore, łączą sportowe detale z elementami high fashion. Jak zauważa Agus Panzoni, specjalistka ds. trendów w Depop, „sport nadal wtapia się w szerszy kulturowy zeitgeist w 2025 roku”.
Panzoni wyjaśnia: „Bardziej niż kiedykolwiek, ludzie zwracają się ku przestrzeniom sportowym i lekkoatletycznym jako zorientowanym na wspólnotę, modnym ośrodkom społecznym”.
Dane Depop także pokazują wyraźny wzrost zainteresowania retro sportswearem. Wyszukiwania wiatrówek wzrosły o 114%, japońskiego denimu o 227%, a koszulek piłkarskich o 117%. Z kolei marki takie jak Champion (+242%) i Onitsuka Tiger (+120%) na nowo zyskują sympatię kupujących, którzy doceniają ich tradycyjną estetykę. Jeśli chcecie wyprzedzić mainstream i zaktualizować swoją garderobę o retrosportowe perełki, lepiej ustawcie sobie alerty na Vinted - mamy przeczucie, że za kilka tygodni staną się bardzo rozchwytywane.