#ArianaGrandeEffect – o co chodzi?
Ten rok należał do niej. Słuchaliśmy jej utworów na zapętlonych listach przebojów, czytaliśmy o jej spektakularnych rozstaniach i powrotach w nagłówkach gazet i – jak się okazuje – robiliśmy zakupu inspirowane charakterystyczną garderobą Ariany Grande. W raporcie międzynarodowego serwisu Lyst.com ujawniono skalę wpływu amerykańskiej artystki na decyzje zakupowe konsumentów całego świata. O co chodzi z „ArianaGrandeEffect? Wyjaśniamy!
- Anna Tobiasz
W corocznym raporcie serwisu Lyst czytamy między innymi o najbardziej pożądanych markach (na pierwszym miejscu znalazła się Supreme), globalnych best sellerach (w czołówce ugly dad sneakers, nerki i wzorzyste legginsy), najpopularniejszych trendach (królowały kowbojki i marki eko) oraz gwiazdach, które mimochodem stały się modowymi influencerkami. W zaszczytnej 10 celebrytów oddziałujących na nasze pragnienia zakupowe (obok Rihanny, Sereny Williams,Blake Lively, Chiary Ferragni, Meghan Markle, Beyonce, Cardi B, Kim Kardashian i Kylie Jenner), znalazła się Ariana Grande.
Wg naszej teorii, siła wyjątkowego stylu 25 letniej wokalistki tkwi w prostocie. Amerykańska gwiazda w unikalny sposób łączy sportowy charakter całości z kobiecymi detalami. Arianę Grande najczęściej mamy okazję zobaczyć – czy to na jej profilu instagramowym (który obserwuje ponad 139 milionów osób), czy w obiektywie fotoreporterów – w oversize’owej bluzie sprawiającej wrażenie pożyczonej od chłopaka i seksownych kozakach za kolano na wysokiej szpilce. Z badań przeprowadzonych na potrzeby wspomnianego wyżej raportu wynika, że tylko dzięki niej, popularne wyszukiwarki internetowe zanotowały wzrost zapytań o oversize’owe bluzy potocznie zwane „hoodies” aż o 130%!
Na przestrzeni ostatniego roku w waszej szafie przybyło przynajmniej kilka bluz w wersji XXL? To już oficjalne – dopadł was #ArianaGrandeEffect
Czytaj też: Ujawniono listę najbardziej pożądanych produktów i marek wg raportu Lyst