Akcje marek modowych i kosmetycznych z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet
8 marca na całym świecie obchodzony był jako Międzynarodowy Dzień Kobiet. W tym roku znów okazał się kontekstem kilku świetnych akcji marek z segmentu "fashion&beauty", które w wizerunkowych działaniach walczą nie tylko o odhaczenie elementu CSR w strategii, ale także realnie o dobrą sprawę. Oto te, które zainteresowały nas najbardziej.
- ELLE
1. Converse
Marka Converse totalnie kupiła nas oryginalnym podejściem do tematu. Specjalna kampania w ramach #InMyConverse zwraca uwagę na to, w jaki sposób definiuje się w słownikach na całym świecie słowo "dziewczyna". Okazuje się, że to określenie jest już przestarzałe, stereotypowe i zupełnie nie przystaje do współczesnego świata. Niejednokrotnie termin ten ma pejoratywny wydźwięk, a słowniki na całym świecie określają dziewczyny jako słabszą płeć. Słownik PWN podaje, że potocznie dziewczyna to „pomoc domowa”. W wikisłowniku funkcjonują związki frazeologiczne „dziewczyna do towarzystwa”, a także „dziewczyny to tylko kłopoty”.
Converse chce zmienić tę narrację, zainicjować ruch społeczny i zachęcić dziewczyny do stworzenia własnej definicji, która będzie odpowiadała na pytanie „Co dla Ciebie oznacza słowo dziewczyna w 2019 r”. Globalną ambasadorką kampanii jest Millie Bobby Brown, ale towarzyszą jej inne dziewczyny, które są zaangażowane społecznie, które walczą ze stereotypami związanymi z kobietami. Każda z nich reprezentuje inną kulturę, inny styl życia. Zostały poproszone przez Converse do wypisania na białym Chuck70 własnej definicji słowa dziewczyna w 2019 roku.
Są wśród nich m.in.:
Stephanie Kurlow - tancerka w hidżabie, angażująca się w działania przeciw przemocy https://www.instagram.com/stephaniekurlow/
Qin Yun Quan - zawodniczka sportów walki, ucząca kobiety samoobrony https://www.instagram.com/yunquanqin/
Alexandra Gurgel - autorka książek, blogerka i aktywistka ruchu „bodypositive” https://www.instagram.com/alexandrismos/
Naomi Preziler – argentyńska piosenkarka, której na początku kariery wróżono, że jako kobieta nie osiągnie niczego w muzyce.
W tym pięknym gronie Polskę reprezentuje Kasia Gola - autorka bloga GeekGoesChic poświęconego nowym technologiom i stylowi życia. Jej aktywności udowadniają że kobiety są świetne w branży IT. Jest inicjatorką spotkań związanych z modą i technologią w polskich miastach i inspiruje młode kobiety do próbowania swoich sił w dziedzinie nowych technologii. Została nominowana między innymi do prestiżowej nagrody WGSN Global Fashion Awards w kategorii best digital innovation oraz do tytułu "Kobiety Roku" magazynu Glamour. Będzie jedną z prelegentek konferencji ELLE About Fashion.
2. Moroccanoil
Marka Moroccanoil jest znana wielu narodowościom kobiet na całym świecie ze swojej gamy kosmetyków na bazie olejku arganowego. Tym razem połączyła siły z WTA, czyli organizacją zrzeszającą ponad 2500 tysiąca tenisistek z całego świata. Na platformie INSPIRED BY WOMEN™, stworzonej w 2014 roku właśnie przez Moroccanoil, przez cały tenisowy sezon 2019 będzie można obejrzeć krótkie, kilkuminutowe filmy pokazujące zawodniczki z ich niesportowej strony. Zobaczycie, jak wykorzystują swoją popularność w działaniu dla dobra innych, poświęcając się temu w wolnym czasie! Pierwszy film z tej serii jest już dostępny na platformie. Jego główną bohaterką jest finalistka US Open 2017 – Madison Keys. Tenisistka współpracuje z organizacją walczącą ze znęcaniem się i promującą wzajemne wspieranie się dziewczynek w wieku szkolnym FearlesslyGiRL.
3. Showroom i Element Żeński
Bielizna EŻ Undies to projekt Elementu Żeńskiego – serwisu traktującego o świadomej pielęgnacji, zdrowiu i przyjemności z bycia dziewczyną. Z okazji Dnia Kobiet kobieca solidarność może stać się rzeczywistością. W dniach 7-10.03 za każdą zakupioną parę *EŻ undies SHOWROOM przeznaczy 50zł na Centrum Praw Kobiet.
4. Sisley
Z okazji Dnia Kobiet Sisley przypomniał o istnieniu Fundacji Sisley, która w różny sposób wspiera kobiety na całym świecie i od wielu lat prowadzi akcje charytatywne i działalność sponsorską na różnych polach i w różnych częściach świata. W specjalnym wideo właścicielka marki Sisley Paris - Isabelle d’Ornano opowiada o szerokim zakresie aktywności marki Sisley jako partnera czterech fundacji dedykowanych kobietom.