7 trendów, które rządziły w 2018 roku na instagramie
Kowbojki, torebki z koralików, szorty do kolana, spinki z cyrkoniami, spódnice w lamparcie cętki, wąskie okulary, retro sneakersy - to właśnie te rzeczy oglądałyśy w 2018 roku najczęściej na instagramie i to one zbierały tysiące lajków.
Torebki z koralików
W 2018 roku dziwne torebki prześcigały się w wyścigu o popularność z jeszcze dziwniejszymi butami. W trendach były modele nawiązujące estetyką do lat 90. - między innymi słynna Saddle Bag Diora pokryta printem Diorissimo, a także metaliczne kopertówki obszyte blaszkami (najbardziej pożądana była ta z kolekcji Paco Rabanne - zobaczcie>>>). W trendach znalazły się także torebki wykonane z plastikowych koralików - to właśnie one święciły triumfy na instagramie. Za tę modę odpowiada w dużej mierze brytyjska marka Shrimps i jej projekt "Antonia" - sprawdźcie>>> Trend szybko podchwyciły sieciówki i w swoich kolekcjach także umieściły koralikowe torebki - najwięcej w ofercie miało ich Mango.
Kowbojki
Givenchy, Cristiano Burani, Chloé, Each x Other - to tylko kilka marek, które lansowały w 2018 roku kowbojki. Buty inspirowane estetyką Dzikiego Zachodu szybko z wybiegów "zeszły" na ulice miast, a że są fotogeniczne, dziewczyny chętnie wstawiały zdjęcia ze swoją ulubionymi modelami. Na popularność kowbojskich butów miała także skandynawska marka Ganni. To właśnie ona stworzyła najmodniejsze buty tego roku - fuksjowo-czarne kowbojki z motywem serca i skrzydeł (zobaczcie>>>) - zapewniamy was, zbierały miliony lajków.
Czytaj też: Ganni, marka na punkcie której oszalał instagram >>>>>
Spódnica w cętki
Zwierzęce nadruki to najmodniejsze wzory w 2018 roku. Najpopularniejszą rzecz pokrytą cętkami udało się stworzyć marce Réalisation Par. Chodzi o spódnicę, która nazywa się wdzięcznie "Naomi" i która zniknęła z wirtualnych półek internetowego sklepu Réalisation Par w zawrotnym tempie - zobaczcie>>>>. Słynny projekt ma długość 3/4, jest utrzymany w bieliźnianym stylu, a jej materiał - satyna jedwabna - został specjalnie zaprojektowany w Los Angeles. Na swoim instagramie pokazywały go m.in. stylistka Emil Sindlev i Marta Cygan znana jako @lifeofboheme.
Czytaj też: Ubrania w zwierzęce printy >>>>
Spinki
W 2018 roku pokochałyśmy małe akcesoria, które w ekspresowym tempie "podkręcają" stylizacje. Kucyki przewiązywałyśmy apaszkami w grochy (zobaczcie>>>), a na szyjach wieszałyśmy muszelki. Mocnym trendem były ozdoby do włosów - klamry i spinki. Najbardziej pożądane dodatki? Spinka z napisem Gucci (kosztuje $ 400, czyli około 1500 zł) i wsuwki z chwytliwymi hasłami ułożonymi z cyrkonami od marki Ashley Williams.
Czytaj też: Spinki i klamry do włosów - modne dodatki na jesień 2018 >>>>
Cycling Shorts
Chociaż skracały optycznie sylwetkę i wydawały się dość ekscentryczne, to bardzo polubiłyśmy w 2018 roku szorty, które kończą się przed kolanem. Do tej pory kojarzyły się z dress codem kolarzy, a od niedawna stanowią prawdziwy must have w szafie każdej trendsetterki. W "cycling shorts", czyli rowerowych spodenkach chodziły chętnie też gwiazdy i celebrytki m.in.: Joanna Horodyńska, Chiara Ferragni, Bella Hadid, Kourtney Kardashian, Kendall i Kylie Jenner, Hailey Baldwin, Emily Ratajkowski, Joanna Kuchta czy Lottie Moss.
Wąskie okulary
Najpierw nosiły je zagraniczne modelki, m.in.: Bella Hadid, Kendall Jenner i Kaia Gerber, a później blogosfera. Wąskie okulary przeciwsłoneczne potrafiły odmienić charakter każdej stylizacji w sekundę. Nic dziwnego, że szybko do swoich kolekcji wprowadziły je popularne marki, m.in. Zara czy Mango. Moda na wąskie okulary to także echo lat 90. - pamiętacie jak w tamtych czasach nałogowo nosiła je Britney Spears?
Czytaj też: Wąskie okulary - ulubiony trend modelek i blogerek>>>
Brzydkie sneakersy
Generacja Z uwielbia dziwne i wyjątkowe rzeczy. To właśnie z myślą o młodym pokoleniu klientów znane marki do swoich ofert zaczęły wprowadzać coraz bardziej nietypowe projekty. Niektóre z nich były po prostu brzydkie i wcześniej uznawane za kiczowate czy tandetne. Tak właśnie było z modą na sneakersy na grubej platformie. Najsłynniejsze zaprojektował Demna Gvasalia dla Balenciagi (chodzi oczywiście o model Balenciaga Triple S), a chwilę później podobne można już było kupić w sieciówkach i oglądać na zdjęciach na instagramie.