Reklama

W tym artykule:

  1. Massimo Dutti – hiszpańska marka inspirowana modą włoską
  2. Zara – modne fasony na każdą kieszeń
  3. Stradivarius – hiszpańska marka z kluczem wiolinowym
  4. Mango – największa konkurencja Zary
  5. Desigual – unikalny charakter hiszpańskiej marki
  6. Inne znane hiszpańskie marki
Reklama

Massimo Dutti – hiszpańska marka inspirowana modą włoską

Chociaż nazwa sugeruje włoski rodowód, to należąca do grupy Inditex marka powstała w Barcelonie w 1985 roku. Nawiązanie do Włoch nie jest jednak przypadkowe – w ofercie Massimo Dutti znajdziemy ubrania i dodatki mocno inspirowane stylem z Półwyspu Apenińskiego. Jeśli ktoś chciałby, aby w jego szafie znalazło się więcej garderoby w stylu smart casual, to powinien rozważyć wizytę w sklepach tej marki.

Firma posiada obecnie ponad 650 sklepów w 78 krajach. Początkowo była to moda skierowana wyłącznie dla mężczyzn, obecnie są to ubrania i dodatki tworzone z myślą także o kobietach i dzieciach. Co więcej, Massimo Dutti oferuje również usługę szycia na miarę. W Polsce po raz pierwszy mogliśmy skorzystać z oferty marki w 2008 roku.

Zara – modne fasony na każdą kieszeń

Marka została założona w 1975 roku przez Armancio Ortegę i Rosalię Merę. Ideą było stworzenie tańszej kolekcji inspirowanej krojami najlepszych projektantów. Twórca Zary postawił na przyspieszenie produkcji, aby skrócić czas realizacji zamówień i reakcji na nowe trendy. Jak sam określił, zainwestował w „modę błyskawiczną”.

Obecnie Zara, podobnie jak Massimo Dutti, należy do grupy Inditex. W swojej ofercie posiada nie tylko salony z odzieżą i dodatkami, ale także sklepy dziecięce i z wyposażeniem wnętrz, czyli Zara Home.

Stradivarius – hiszpańska marka z kluczem wiolinowym

Firma została założona przez rodzinę Triquell w 1994 roku w Katalonii. W 1999 roku została wykupiona przez Inditex, realizując koncepcję fast fashion, czyli mody powielającej projekty haute couture przy zredukowaniu kosztów dzięki zastosowaniu masowej produkcji.

Charakterystycznym symbolem marki jest klucz wiolinowy. Kolekcje przeznaczone dla kobiet wyróżniają się minimalistycznym, klasycznym stylem. Idealnie sprawdzają się do pracy, podkreślając pewność siebie. W 2017 Stradivarius wprowadził kolekcję dla mężczyzn, jednak zrezygnowano z niej ze względu na zbyt małe zainteresowanie panów.

Mango – największa konkurencja Zary

Marka została założona przez dwóch braci, Isaka i Nahmana Andiców, który przybyli z Trucji do Barcelony, aby tworzyć ubrania na specjalne okazje. Pierwszy salon otworzyli w 1984 roku, a już rok później posiadali pięć sklepów w południowej Hiszpanii. Z czasem firma rozszerzyła ofertę o świetnie skrojone marynarki, żakiety, sukienki i płaszcze.

Mango słynie ze spektakularnych kampanii reklamowych z udziałem gwiazd. Wystąpiły w nich między innymi: Penelope Cruz ze swoją siostrą Monicą czy modelki Kate Moss i Cara Delevinge. Pomysł na nazwę sieci powstał od soczystego owocu, który Isak Andic skosztował podczas podróży na Filipiny.

Desigual – unikalny charakter hiszpańskiej marki

Produkty stworzone przez Desigual można rozpoznać w ciemno, bez patrzenia na metkę. Firma została założona w 1984 roku na Ibizie przez biznesmena Thomasa Meyera ze Szwajcarii, a jej główna siedziba mieści się przy plaży La Barceloneta w stolicy Katalonii.

Marka stawia na kolory – jaskrawe i często kontrastowe, tworzące ciekawe wzory i przywodzące na myśl styl boho. Jej pierwszym produktem była kurtka wykonana w stylu patchworkowym, z połączonych ze sobą dżinsowych tkanin. To tej pory Desigual tworzy unikatowe kolekcje. To coś dla tych, którzy lubią na co dzień wyróżniać się z tłumu.

Inne znane hiszpańskie marki

Nasze TOP 5 nie wyczerpuje jednak wyboru, jaki oferują hiszpańscy producenci na polskim rynku. Osoby, które kochają hiszpańskie kolekcje za słońce, energię i kolory, mogą odwiedzić także salony marek Pull&Bear, Bershka, Oysho czy Bimba y Lola, której propozycje często są prezentowane na łamach magazynu Vogue.

Wybierając dodatki warto zwrócić uwagę na markę Loewe. To firma, która już w XIX wieku rozpoczęła produkcję wyrobów skórzanych wysokiej jakości. W jej ofercie znajdują się obecnie między innymi torby, paski, portfele, ale również okulary przeciwsłoneczne czy skórzane kurki. Marka zdecydowanie luksusowa – ceny portfeli zaczynają się od około 1500 złotych, a za ramoneskę trzeba zapłacić 10 razy więcej.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama