10 trendów Y2K, które rządziły w 2023. To te rzeczy googlowaliśmy najczęściej
Nie od dzisiaj wiadomo, że wczesne lata 2000 zaliczają triumfalny renesans, dominując tak samo na wybiegach, jak na tiktokowym For You Page. Ale czy wiecie, które trendy Y2K odnotowały w tym roku największy powrót według nowych danych Google? Niektóre z poniższych mogą was zaskoczyć...
W tym artykule:
- Baleriny
- Naszyjnik puka
- Niski stan
- Uggs
- Naszyjnik z imieniem
- Getry
- Czapka trucker
- Dzwony
- Spodnie cargo
- Dżinsowa spódnica
Czy wyniki Google pokrywają się z rzeczywistością? "Y2K trend mocno zakorzenił się w upodobaniach influencerów, z którymi współpracujemy na Instagramie oraz TikToku" - mówi Julia Lulkowska, head of influencer marketing w The Icon Agency. "Cieszył się także popularnością wśród stylistów, którzy odwiedzają nasz showroom i wypożyczają ubrania do sesji zdjęciowych, czy na eventy." Co zaobserwowała jako szczególny hit? Baletki i matching sety.
"Wśród wyborów stylistów, którzy chętnie sięgają po reprezentowaną przez nas markę z Hiszpanii – BIMBA Y LOLA –pojawiło się dużo sympatii do rzeczy wpisujących się w trend Y2K. Przede wszystkim spodnie cargo – absolutny hit" - mówi Daria Graczykowska, head of PR w The Icon Agency. "Uważam, że moda rządzi się zasadami cyklów i kontrastów. Jeśli cieszyliśmy się trendami z lat 80. I 90., naturalne jest, że wkrótce zwrócimy się do 00s. Czy zostaną z nami w 2024? Zdecydowanie."
Baleriny
Wraz z pojawieniem się balletcore odrodził się jeden z ulubionych modeli obuwia tego tysiąclecia. Marki takie jak Sandy Liang i Miu Miu upodobały sobie baletki, szczególnie w stylu mary jane, zapoczątkowując ich renesans. Wyszukiwania w Google dla pytania "Czy baletki wracają do mody?" osiągnęły swój szczyt w 2023 roku.
Naszyjnik puka
Powrót naszyjników z muszelkami puka zawdzięczamy estetyce "island girl", która nabrała rozpędu na platformach takich jak TikTok i Instagram. Ten plażowy dodatek okazał się jednym z najpopularniejszych akcesoriów Y2K, a wyszukiwania w Google potwierdzają zwiększone zainteresowanie w 2023 roku.
Niski stan
Kontrowersyjny trend niskiego stanu, który charakteryzował lata 2000, doczekał się wielkiego powrotu. Nie było chyba projektanta, który nie uwzględniłby chociaż jednej sylwetki z obniżonym stanem, ale na zdecydowane prowadzenie wysunął się Diesel, Miu Miu i Versace. Wyszukiwania w Google dla hasła " low-rise" osiągnęły w tym roku rekordowy poziom, jak podaje wyszukiwarka.
Uggs
Uggs powróciły i nie nosi się ich już tylko z welurowymi dresami. Krótsze modele, takie jak Ugg mini i Tazz, są dziś bestsellerami. Wyszukiwania Google dla hasła "Czy Uggs wracają do mody?" osiągnęły swój szczyt w 2023 roku, potwierdzając, że przytulność nigdy nie traci na aktualności.
Naszyjnik z imieniem
Po części dzięki Carrie Bradshaw, naszyjniki z imiennymi blaszkami przeżywają renesans w drugiej dekadzie millenium. Wyszukiwania w Google potwierdzają ich powrót jako jednego z najpopularniejszych akcesoriów Y2K w 2023 roku.
Getry
Getry, przywodzące na myśl zarówno lata 80-te, jak i 2000, zaliczyły triumfalny (choć nieoczekiwany) powrót. Ruch balletcore tchnął nowe życie w te dzianinowe akcesoria, czyniąc je najpopularniejszym dodatkiem Y2K według Google.
Czapka trucker
Czapki truckerki, które na początku lat 2000. były podstawowym elementem garderoby celebrytów, doczekały się niezwykłego comebacku. Z markami takimi jak Von Dutch i Ed Hardy na czele, wyszukiwania Google dla czapek typu trucker odnotowały w 2023 roku rekordowy poziom.
Dzwony
Spodnie dzwony, fenomen lat 70-tych, który zyskał drugie życie w latach 2000, znów są w centrum uwagi. Marki takie jak Gucci i Veronica Beard postawiły na modę inspirowaną stylem retro, a liczba wyszukiwań w Google dla hasła "Czy spodnie dzwony wracają do mody?" sięgnęła w 2023 roku zenitu.
Spodnie cargo
Spodnie cargo, które w latach 2000. były absolutnym filarem nastoletniego stylu, odrodziły się na wybiegach na sezon wiosenno-letni 2023. Projektanci tacy jak LaQuan Smith, Isabel Marant i Givenchy przywrócili szał na "bojówki", przez co wyszukiwania tych spodni w Google osiągnęły najwyższy poziom w historii.
Dżinsowa spódnica
Dżinsowe spódnice wszystkich długości, kwintesencja lat 2000, w tym roku ponownie pojawiły się na wybiegach. Marki takie jak Bottega Veneta, Blumarine, Courrèges i Alberta Ferretti postawiły na nieprzemijający urok dżinsu, dzięki czemu wyszukiwania spódnic dżinsowych w Google weszły w 2023 roku na nowe wyżyny.