Znany dyskont rezygnuje z foliówek przy dziale z owocami i warzywami. Wprowadza nowe, przyjazne środowisku opakowania
Niemiecki Lidl wprowadza do swoich sklepów siatkę wykonaną z poliestru, który w prawie 100% może być poddany recyklingowi. Ekologiczna rewolucja zaczęła się 26 sierpnia tego roku.
Ten rodzaj opakowania ma zastąpić foliowe woreczki, które klienci pobierają na dziale z owocami i warzywami. Nowe torby są wykonane z poliestrowej siateczki, która może być poddana recyklingowi. Torby mają pakowność do 5kg i kosztują 49 eurocentów. Ekologiczne siatki będą dostępne w około 3200 punktach sprzedaży Lidl u naszych zachodnich sąsiadów. Lidl chce w ten sposób walczyć z plagą plastikowych torebek. W tym roku inna sieć handlowa wprowadziła zmiany zgodne z ideą "zero waste". Carrefour Polska stworzył możliwość zakupów produktów na wagę do własnych wielorazowych opakowań.
Klienci, którym bliska jest idea less waste lub po prostu chcieliby zacząć robić zakupy w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, mogą zabrać do sklepu swoje pudełeczka, woreczki lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie. - informuje na swojej stronie internetowej sieć Carrefour.
Przypomnijmy, że Parlament Europejski przyjął dyrektywę o zakazie sprzedaży jednorazowego plastiku. Do 2021 roku z rynku mają zniknąć: plastikowe talerze, sztućce, słomki i patyczki do czyszczenia uszu.
Najzdrowsze owoce. Które powinniśmy włączyć do naszej diety? >>