Ulubione jeansy Hailey Bieber to współczesna interpretacja trendów z lat 90. Polubiły je również polskie influencerki
Ich historia sięga 1873 roku, a teraz rozpoczyna się jej kolejny (ekscytujący!) rozdział. W ojczyźnie jeansów dumnie nosi je Hailey Bieber. Po rodzimym podwórku przechadzają się w nich najmodniejsze dziewczyny z branży. Mowa o klasycznych spodniach Levi's® 501® 90s, które wiosną 2022 przeżywają kolejną już młodość.
- Levi's w ELLE
W tym artykule:
- Hailey Bieber — współczesna ikona stylu
- 501® Levi's® — symbol mody lat 90.
- Poznajcie polskie ambasadorki Levi's®
Hailey Bieber — współczesna ikona stylu
Spróbujmy wrócić pamięcią do ostatniej dekady ubiegłego wieku. Z głośników docierają głosy uwielbianych boysbandów i największych diw muzyki rozrywkowej. Na każdym kroku kuszą nas reklamy słodkich napojów i pierwszych telefonów komórkowych. A na ulicach królują sukienki bodycon, flanelowe koszule, torebki bagietki i... jeans. W latach 90. nosiło się go odważnie, nieraz w wydaniu total look. Zasada była jedna — ma być maksymalnie swobodnie i wygodnie. Zgadzała się z nią, wówczas zaledwie kilkuletnia, Hailey Bieber. Amerykańska it girl przyznała, że w dzieciństwie zdarzało jej się zaglądać do garderoby swojego taty. Właśnie w ten sposób narodziło się jej zamiłowanie do fasonów oversize i ponadczasowych jeansów.
Wchodziłam do szafy mojego taty, podkradałam jego flanele i kurtki.
Dzisiaj modelka, a prywatnie żona Justina Biebera, uznawana jest za ikonę stylu swojego pokolenia. Tytuł ten zawdzięcza nieoczywistym połączeniom i modowym eksperymentom. Luźne spodnie i przeskalowane płaszcze chętnie zestawia z dopasowanymi topami. To właśnie przeplatanie ze sobą różnorodnych sylwetek, nawiązań do przeszłości i współczesnych detali ukształtowało jej unikalny look.
Zawsze lubiłam nosić naprawdę workowate, za duże rzeczy, ponieważ po prostu uwielbiam czuć się komfortowo.
501® Levi's® — symbol mody lat 90.
Wcale nie dziwi nas fakt, że kultowa marka Levi's® zaprosił Hailey do udziału w nowej kampanii. W jej centrum znalazły się jeansy Levi's® 501® 90s, stanowiące esencję tego, co w modzie ceni sobie modelka. Na sezon wiosna-lato 2022 przygotowano odświeżoną wersję ikonicznych spodni, które być może Ty (lub Twoja mama) nosiłaś w latach 90. Już na pierwszy rzut oka zauważalne są inspiracje stylem lat 90. Najlepiej odzwierciedla to swobodny krój. W porównaniu do tradycyjnych 501® nowa odsłona jest jeszcze luźniejsza w biodrach i nogawkach. Obszerny fason pozwala na zakup większego lub mniejszego rozmiaru spodni, w zależności od tego, jak lubimy je stylizować. Wybierać możemy spośród aż czterech ponadczasowych odcieni. Każdy z nich został urozmaicony wykończeniem w stylu vinatge. Jak zaznacza Jill Guenza, jest to wyraz tęsknoty za jeansami, jakie nosiliśmy kiedyś oraz nostalgii za wielkimi ikonami stylu minionych dekad.
Przez jakiś czas wykończenia jeansów 501® były klasyczne, miło jest zobaczyć powrót do czegoś bardziej znoszonego i inspirowanego stylem vintage.
— Jill Guenza, Vice President of Design for Women’s Apparel, Levi’s, Strauss&Co.
Poznajcie polskie ambasadorki Levi's®
W Polsce ambasadorkami jednych z najpopularniejszych modeli jeansów Levi's zostały najmodniejsze dziewczyny z branży. Na co dzień pozują, projektują biżuterię i tworzą muzykę. A we wszystkim towarzyszą im komfortowe jeansy 501®. Na zdjęciach oglądać możecie między innymi Rosalie, Marię Dębicką i Natalię Kopiszkę. Ta pierwsza udowadnia, że spodnie Levi's doskonale sprawdzają się w streetwerowym wydaniu. Maria zestawiła je z czarnymi loafersami i romantyczną bluzką z bufiastymi rękawami, czym nawiązała do stylizacji paryskich it girls. Natalia zdecydowała się na musztardowy płaszcz i dzianinową kamizelkę w duchu retro. Równie imponująco prezentują się pozostałe uczestniczki kampanii. Sylwia Butor olśniewa w jeansach z przetarciami i obszernej kurtce. Julia Dyzio stawia na minimalizm w beżowych barwach, a Ewelina Gralak prezentuje look full denim w najlepszej postaci.
Marka Levi’s® stanowi uosobienie swobodnego amerykańskiego stylu. Jej korzenie sięgają 1873 roku, kiedy to Levi Strauss opatentował nowy innowacyjny materiał. Początkowo jeans znany był ze swojej imponującej wytrzymałości, a z czasem stał się pożądanym elementem codziennego ubioru. Jak przystało na pionierów branży, Levi’s® dalej wyznacza modowe trendy, przyciąga najgorętsze nazwiska świata show-biznesu i pomaga wyrażać unikalny styl ludziom z ponad 110 krajów.
1 z 15
2 z 15
Getty Images
3 z 15
4 z 15
Getty Images
5 z 15
6 z 15
7 z 15
8 z 15
9 z 15
Getty Images
10 z 15
11 z 15
12 z 15
13 z 15
14 z 15
15 z 15