"The final copy of Ilon Specht" – poznaj historię kobiety, która stworzyła hasło "Ponieważ jestem tego warta
7 marca w warszawskim kinie Kinogram odbyła się premiera materiału pt. „The final copy od Ilon Specht”. To 17-minutowy dokument, który opowiada historię Ilon Specht – twórczyni hasła „Ponieważ jestem tego warta”. Zobaczcie, jak przebiegała premiera.

Godz. 19, kino Kinogram, tłum znanych osób, dziennikarzy, influencerów – wszyscy przybyli na premierę dokumentu „The final copy of Ilon Specht”, ale chyba mało kto się spodziewał, że ten materiał aż tak wciska w fotel.
Za produkcję filmu odpowiada dwukrotny zdobywca Oscara, Ben Proudfoot. Premiera obrazu odbyła się na Tribeca Film Festival w czerwcu 2024 roku. Zdobył nagrody dla najlepszego krótkiego dokumentu na festiwalach Lunenburg Doc Festival, Hot Springs Documentary Film Festival, Chelsea Film Festival oraz HollyShorts Film Festival w Los Angeles. Został też zakwalifikowany do Oscara w kategorii krótkiego metrażu.

Kim była Ilon Specht?
To copywriterka i autorka kultowego hasła "Ponieważ jestem tego warta", która jako młoda dziewczyna rozpoczęła walkę o wzmocnienie pozycji wszystkich kobiet. W czasach, kiedy reklama była zdominowana przez mężczyzn, jej udało się przebić szklany sufit i stworzyć slogan, który przeszedł do historii jako afirmacja kobiecej pewności siebie i poczucia własnej wartości. To hasło, choć zostało stworzone na potrzeby reklamy farb do włosów Préférence L’Oréal Paris, wkrótce stało się fundamentem marki.
Wizja Ilon Specht zainspirowała kolejne pokolenia i podtrzymuje ducha L’Oréal Paris. To właśnie jej geniusz motywuje kobiety do wyznaczania własnych standardów piękna. Stworzyła najdłużej używane hasło reklamowe w historii, które zostało przetłumaczone na 40 języków. Co więcej, nadal jest niezwykle aktualne i potrzebne.
Ilon Specht wniosła nieoceniony wkład w naszą markę i ruch na rzecz wzmacniania pozycji kobiet. Jej słowa codziennie przypominają nam o naszej wartości i inspirują do dążenia do celów bez wahania. To właśnie jej czterowyrazowy manifest zapoczątkował zobowiązanie L’Oréal Paris do wspierania kobiet. Jej dziedzictwo napędza naszą misję i globalny ruch na rzecz równości – mówi Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President L’Oréal Paris.

"The final copy of Ilon Specht" na pewno skłania też do refleksji. Pokazuje, jak zmienia się świat reklamy, a także obrazowo przekazuje, jak wielką moc w sobie nosimy. Wystarczy o siebie zawalczyć. Produkcja jest też niezwykle autentyczna. Ilon Specht została ukazana w swoim własnym domu, przedstawiono, jak się zmieniała i jak w trakcie tworzenia materiału wyglądało jej życie (zmarła w 2024 roku).
O sile głównej bohaterki wiele opowiedziała jej pasierbica. Ilon Specht odmieniła jej życie. Pokazała, że "jest tego warta" i może wiele osiągnąć. Jak sama przyznała, gdyby nie ona, zapewne nie stałaby się tą kobietą, którą jest teraz.
Po premierze filmu odbył się panel dyskusyjny m.in. z ambasadorkami marki - Julią Wieniawą oraz Magdaleną Boczarską. Zapytano je m.in. o to, co je najbardziej ujęło w tym haśle.
Uczę się doceniać siebie, ale myślę, że jeszcze trochę lekcji do odrobienia przede mną. Jestem przykładem, że to hasło jest bardzo aktualne. To, co mnie w ogóle ujęło, gdy oglądałam ten film, to że Ilon urodziła się z tą siłą i z tym feminizmem, o czym zresztą trochę powiedziała. To hasło jest rzeczywiście tak bardzo prawdziwe i ponadczasowe, ale nadal musimy tę pracę wykonywać - przyznała Magdalena Boczarska.

Julia Wieniawa dodała: Ostatnio zrobiłam w podobnym temacie sondę uliczną i zapytałam kobiet, co w sobie kochają, i niestety sześć czy siedem dziewczyn na dwadzieścia pięć, które pytałam, odpowiedziało mi, że nie wiedzą, albo że nic w sobie nie kochają. Widzę, że nadal to hasło, które powinno się szerzyć i temat, o którym powinno się mówić, bo kobiety nadal w siebie nie wierzą ani nie doceniają siebie. To nadal jest bardzo żywe.
Gwiazdy podkreśliły przy tym również, że za tym hasłem nie stoi jedynie siła czy mądrość, ale też przestrzeń na to, że czasem można mieć gorszy dzień, słabość, ale wtedy też jesteśmy tego warte. "Ponieważ jestem tego warta", to bardzo "pojemne" hasło.
"The final copy od Ilon Specht" możecie obejrzeć na Amazon Prime z napisami w 9 językach, w tym polskim. Na platformie będzie dostępny do 2026 roku.



Material promocyjny marki L’Oréal Paris.