Sztuka a mobilność nowej generacji. Prototypowy Lexus LF-ZC inspiracją dla wystawy „Time” na Milan Design Week 2024
Milan Design Week to największe i najbardziej prestiżowe targi designu na świecie, które przyciągają wybitnych projektantów, architektów i firmy z branży. Od blisko 20 lat stałym uczestnikiem wydarzenia jest znany z kreatywności Lexus. Marka nie przestaje zaskakiwać – podczas tegorocznej edycji eventu zaprezentowała swoją wizję futurystycznej mobilności.
Jak jawi się przyszłość według Lexusa? To świat, w którym samochody oferują użytkownikom zupełnie nowe możliwości, łącząc luksus i neutralność węglową. A to wszystko dzięki zastosowaniu innowacyjnego oprogramowania i inteligentnych rozwiązań energetycznych.
Na wystawie „Time” można było zobaczyć dwie interaktywne instalacje: „Beyond the Horizon”, która została stworzona przez Hidekiego Yoshimoto i jego studio Tangent we współpracy z kompozytorem Keiichiro Shibuyą, oraz „8 Minutes and 20 Seconds”, pracę autorstwa projektantki Marjan van Aubel. Ich wspólnym mianownikiem jest prototypowy Lexus LF-ZC. Zapowiedź nowej generacji samochodów elektrycznych stała się punktem wyjścia do stworzenia wystawy.
– Lexus od zawsze stara się łamać konwenanse świata luksusowej motoryzacji. Poprzez nasze produkty i usługi chcemy wykraczać poza oczekiwania klientów i oferować im niesamowite doświadczenia. Wystawa „Time” bazuje na naszej koncepcji, w której czas i doświadczenia są nierozłączne. Czas nie mija po prostu, to początek wszystkich unikalnych wrażeń. Filozofia Lexusa jest zorientowana na człowieka. Wierzymy, że zapewnianie ludziom wyjątkowych doświadczeń w epoce, w której technologia pozwoli samochodom przewidywać i ewoluować wraz z klientem, zaczyna się od zbadania relacji między ludźmi a samym czasem – mówi Simon Humphries, Lexus Chief Branding Officer.
„Beyond the Horizon”
Interaktywna instalacja przedstawia przyszłość, w której pojazd dostosowuje się do indywidualnych potrzeb użytkownika przez ciągłą aktualizację oprogramowania – tak aby wykraczał on poza swoją tradycyjną rolę środka transportu.
Praca składa się z szeregu rzeźb o wysokości dwóch metrów, z których każda wywołuje unikalne efekty świetlne. Projektant Hideki Yoshimoto połączył w niej zaawansowaną technologię i tradycyjne japońskie rzemiosło. Materiał, z którego został wykonany gigantyczny ekran projekcyjny (na którym widać zmieniający się od świtu do nocy horyzont), nawiązuje do mającego ponad 1500-letnią historię papieru washi z Echizen. Tutaj wykonano go z włókien bambusowych – tworzywa, które pojawia się we wnętrzu LF-ZC.
Dopełnieniem wystawy jest muzyka skomponowana przez Keiichiro Shibuyę. Generowane w czasie rzeczywistym dźwięki współgrają z rzeźbami, tworząc świat, w którym rolę przewodnika pełni Lexus LF-ZC. Prototypowy model symbolizuje jednocześnie innowację i szacunek do tradycji.
„8 Minutes and 20 Seconds”
Praca autorstwa holenderskiej projektantki Marjan van Aubel wykorzystuje energię słoneczną przechwyconą przez organiczne ogniwa fotowoltaiczne (OPV). Jej celem jest odzwierciedlenie synergii między człowiekiem a środowiskiem naturalnym.
Tytuł nawiązuje do czasu, jakiego potrzebuje światło, by dotrzeć do Ziemi ze Słońca. Instalacja przedstawia samochód ustawiony wśród holograficznych drzew i część wypoczynkową na tle interaktywnego słońca (utworzonego z kręgu 16 lamp solarnych). Zmienia ono kolor po dotknięciu specjalnego czujnika. Nie zabrakło tu również dźwięków takich jak szelest bambusa – to kolejne odwołanie do materiału wykorzystanego we wnętrzu modelu LF-ZC.
Kreatywność marki Lexus nie zna granic. Nie możemy się doczekać, co przyniesie przyszłość!
Materiał promocyjny marki Lexus