Reklama

Historia zaczyna się pół wieku temu w Teksasie. Mary Kay Ash, pracownica jednej z wielu korporacji zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, postanawia odmienić swoje życie. Jest żoną i matką, ale też ambitną kobietą, której marzy się rozwój zawodowy i osobisty. Ale czas, w którym przyszło jej żyć nie sprzyja karierze kobiet. Ogranicza je szklany sufit. Niejednokrotnie zdarza się, że mężczyźni, których Mary Kay szkoli, awansują szybciej od niej i otrzymują wielokrotnie wyższą pensję.
Dlatego pewnego dnia Mary Kay Ash siada przy kuchennym stole i zaczyna spisywać swoje doświadczenia oraz płynące z nich wnioski. Nagle wyłania się przed nią plan firmy marzeń – takiej, która sprzyjałaby rozwojowi zawodowemu i osobistemu kobiet, pozwalałaby też na ich finansowy sukces.
I tak, z pomocą syna i 5000 dolarów oszczędności 13 września 1963 roku Mary Kay zakłada w Dallas firmę Beauty by Mary Kay. Do dyspozycji ma 5 kosmetyków wystawionych na metalowej półce w skromnym biurze z własnoręcznie uszytymi zasłonkami i 9 Niezależnych Konsultantek – kobiet, które tak jak ona stawiają na rozwój osobisty i niezależność finansową.

Reklama

„To nie może się udać” – twierdzi zaprzyjaźniony księgowy. Niewielki wkład finansowy i wielkie marzenia – to nie mogło być podstawą firmy. A jednak sukces jest olbrzymi. Już 10 lat później liczba Niezależnych Konsultantek Kosmetycznych przekracza 20 tysięcy.

W 1984 roku Mary Kay Ash zostaje wymieniona na liście 100 Najlepszych Pracodawców Ameryki magazynu Fortune. Pojawi się na niej jeszcze wielokrotnie.

W 1990 roku firma Mary Kay Cosmetics jest już obecna w 10 krajach świata, a 6 lat później jej całkowita światowa sprzedaż hurtowa przekracza 1 miliard dolarów! Wtedy też powstaje Fundacja Charytatywna Mary Kay Ash. Specjalizuje się ona w zdobywaniu funduszy na badanie kobiecych nowotworów, zapobieganiu przemocy wobec kobiet poprzez programy edukacyjne oraz finansowym wspieraniu schronisk dla kobiet w całym kraju. Od chwili rozpoczęcia działalności Fundacja Charytatywna Mary Kay Ash przeznaczyła na te cele ponad 25 mln dolarów.
W 1999 roku Mary Kay Ash otrzymuje tytuł Najbardziej Wpływowej Kobiety Stulecia stanu Teksas. W 2000 roku telewizja Lifetime na podstawie głosowania widzów przyznaje jej tytuł Najwybitniejszej Businesswoman XX wieku.

22 listopada 2001 roku Mary Kay Ash umiera.
Mary Kay Ash mawiała: „Człowiek sukcesu to przeciętny człowiek posiadający nadzwyczajną determinację.” Była wizjonerem, miała charyzmę i osobowość. A nade wszystko miała determinację i marzenie, którego nie bała się realizować.

Czytaj dalej >>


Wzbogacanie życia kobiet
Jednak sukces, który zapoczątkowała Mary Kay Ash, toczy się nadal.
Pięćdziesięciolecie istnienia firmy, to już 3 miliony Niezależnych Konsultantek Kosmetycznych w ponad 37 krajach na całym świecie. Wszystkie to kobiety, które dzięki współpracy z firmą Mary Kay, mogą rozwijać się zawodowo i osobiście, zyskują też tak pożądaną niezależność finansową.
Dzięki elastycznym godzinom pracy i jasno określonemu biznesplanowi, kariera w Mary Kay stoi otworem przed każdą kobietą: zapracowaną panią domu, która chce zdobyć dodatkowe fundusze dla rodziny czy znużoną pełnoetatową pracą w korporacji businesswoman, która chciałaby zyskać większą niezależność, elastyczność czasową i poczucie kontroli nad własnym życiem. Niezależne
Konsultantki Mary Kay same są dla siebie szefem, same układają swój grafik, tworzą bazy klientek i określają własny poziom sukcesu. Każda z nich może tak rozwinąć swoją karierę, by zostać Niezależną Dyrektor Sprzedaży – mentorką i liderką wskazującą innym kobietom kierunek działania i dzielącą się swoim sukcesem.
Najwyższym osiągnięciem jest status Niezależnej Krajowej Dyrektor Sprzedaży, do której zadań należy szkolenie i motywowanie pozostałych kobiet. Ten prestiżowy tytuł w historii firmy zdobyło do tej pory 600 kobiet.

Swoje najlepsze konsultantki Mary Kay Ash obdarowywała różowym cadillakiem. Do dziś jest on najbardziej spektakularną wizytówką firmy.

Receptury piękna
Sukces Mary Kay nie byłby możliwy, gdyby nie świetnej jakości kosmetyki, o pionierskich formułach i zapewniające stuprocentową przyjemność stosowania – bezpieczne, wydajne i zapewniające widoczne efekty stosowania. W ciągu roku firma Mary Kay wydaje ponad milion dolarów i przeprowadza średnio 500 tys. testów, by mieć pewność, że spełniają wszelkie standardy i zapewnią rezultaty, których oczekują kobiety.

Pielęgnacja skóry to misja Mary Kay, a kolekcja kosmetyków obejmuje dobroczynne receptury dostosowane do kobiet w każdym wieku i o każdym rodzaju cery. Paleta kosmetyków do pielęgnacji skóry obejmuje produkty odmładzające z serii TimeWise®, w tym kultowy Cudowny Zestaw®, zaawansowaną technologicznie linię do cery dojrzałej TimeWise Repair oraz opartą na bazie wyciągów roślinnych linię do skóry młodej Botanical Effects.

Jest też kolekcja dla mężczyzn MK Men. Mary Kay dba o piękno kobiet proponując im także świetne produkty do makijażu oparte na minerałach. Paleta kolorystyczna jest tak dobrana, by nie tylko nadążać za trendami, ale też podkreślać urodę kobiet na całym świecie i obejmuje pełną gamę produktów począwszy od podkładów zapewniających jednolity koloryt cery, poprzez cienie do powiek, kredki, pudry, róże, nasycone kolorami szminki, błyszczyki i tusze do rzęs.

Reklama

Wyjątkowa kobieta w biznesie
Niewiele firm może poszczycić się tak prostą, a jednocześnie głęboką filozofią działania. Jeszcze mniej może wskazać na tak trwały wpływ swych założycieli, jak to ma miejsce w przypadku Mary Kay Ash. Przyjęte w chwili założenia firmy reguły są proste i ponadczasowe. Fundamentem wszelkich działań stała się Złota Zasada, którą Mary Kay zaadaptowała jako zalecenie określające najlepszy sposób postępowania w każdej sytuacji, czy to biznesowej, czy osobistej, a sprowadzające się do motta: „Traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany”. Zapewne dzięki takiemu podejściu Mary Kay szybko udało się zdobyć zaufanie tysięcy klientek.

Reklama
Reklama
Reklama