Reklama

Wszechstronność w DNA

Tym, co zawsze wyróżniało Škodę, jest ponadczasowa stylistyka. Wystarczy spojrzeć na modele z końca XX i początku XXI wieku, takie jak choćby Škoda Octavia, która do dziś wygląda świeżo, a zadbane egzemplarze wciąż znajdują nabywców, choć mają już po dwadzieścia lat. Nie bez znaczenia w tym przypadku jest także sprawdzona technologia Grupy Volkswagen, z której czeska marka czerpie pełnymi garściami.

Reklama

Wkroczyliśmy jednak w trzecią dekadę XXI wieku i obecnie oprócz innowacji liczy się styl i podążanie za modą. Współczesny kierowca oczekuje od samochodu wszechstronności i wygody połączonej z nowoczesnym designem. Chce być niezależny i nie uznaje kompromisów. Škoda Enyaq Coupé zdaje się odpowiadać na te oczekiwania, a nawet idzie krok dalej i kreuje wizję motoryzacji przyszłości. Stworzyła model, który będąc SUV-em Coupé, jednocześnie pełni rolę bezpiecznego samochodu rodzinnego i sportowej, lifestylowej „zabawki” służącej do nieskrępowanych, weekendowych wypadów za miasto.

Fot. Paweł Kaczor

Outfit na miarę gwiazdy

Nic tak nie działa w modzie na wyobraźnię odbiorców, jak zaskakujące wycięcia, wyrafinowane przeszycia i ekskluzywne dodatki. To dzięki nim możemy mówić o wyjątkowości danej kreacji. Największe domy mody wiedzą, jak grać światłem i kolorem, by gwiazdy filmowe wyglądały na czerwonym dywanie olśniewająco i przykuwały wzrok fotoreporterów. O tym, jak najkorzystniej się zaprezentować, wie dobrze także Škoda. Wystarczy spojrzeć na sylwetkę eleganckiej Škody Enyaq Coupé. Dynamiczna linia poprzecinana jest ostrymi cięciami, które dodają crossfitowej lekkości wyrzeźbionej muskulaturze. A co ze światłem? Matrycowe reflektory LED z przodu to już klasyk u Škody, podobnie jak wielobarwne, ambientowe oświetlenie wnętrza, które można ustawić wedle własnych preferencji, nastroju czy koloru torebki. Tak wyspecyfikowana Škoda Enyaq Coupé jest jak modelka sunąca po wybiegu. To uczta dla zmysłów.

Fot. Paweł Kaczor

Kolekcja Prêt-à-porter z elementami Haute couture

Tak samo jak każdy szanujący się dom mody, Škoda w swoim studiu projektuje kolekcje, które są spójne i mają wiele cech charakterystycznych dla marki. To DNA, które od samego początku łączy szyk ze sportowym stylem. Prêt-à-porter w wydaniu Škody to elegancja na co dzień. Marka jednak daje od siebie coś więcej niż tylko sztukę użytkową. To filozofia Simply Clever, która do dziś nie została skopiowana przez żadnego innego producenta nawet w Grupie Volkswagen. Schowki, półeczki, haczyki i parasol schowany w specjalnym futerale w przednich drzwiach to znaki rozpoznawcze flagowych modeli z Mladá Boleslav. Bardzo cenimy dbałość Škody o codzienny komfort użytkowania i bezpieczeństwo podróżujących z nami pasażerów, szczególnie gdy chodzi o umilające życie drobiazgi.

Reklama
Fot. Paweł Kaczor

A jednak zielona

Czasem zastanawiamy się, jak daleko wybiegają w przyszłość projektanci tworząc swoje dzieła. Nikt przecież w Volkswagenie w 1993 roku, kiedy Škoda stała się częścią Grupy Volkswagen, nie myślał, że trzydzieści lat później najczęściej używanymi słowami będą „ekologia” i „elektromobilność”. A to właśnie wtedy zmieniono kolor w logo marki z niebieskiego na zielony. Dziś pasuje jak ulał, a elektryczna Škoda Enyaq Coupé jest najbardziej zielonym modelem ze wszystkich produkowanych w historii. Z jednej strony mamy bowiem ultranowoczesną fabrykę, która już dziś może zostać uznana za neutralną pod względem CO2, z drugiej - materiały użyte do produkcji deski rozdzielczej i foteli pochodzą z recyklingu. Do wypełnienia tworzyw sztucznych używa się włókien buraka cukrowego, stanowiących odpady po produkcji cukru w pobliskiej cukrowni. Z kolei do wytworzenia dywaników i tekstylnych części foteli stosuje się nici wykonane z butelek PET. Jeżeli dodamy do tego energię do ładowania akumulatorów pochodzącą coraz częściej ze źródeł odnawialnych, otrzymujemy samochód, który jest ekologiczny i dba o środowisko naturalne.

Reklama
Reklama
Reklama