Najmodniejsze marki sportowe, które uwielbiają modelki i gwiazdy. Ich ubrania noszą Alexa Chung, Rosie Huntington-Whiteley, Gwyneth Paltrow, Gigi Hadid czy Elsa Hosk
Wszyscy znamy takie marki jak Nike, Reebok, adidas czy Under Armour, ale na rynku jest też sporo innych graczy, którzy oferują świetnie wykonane i do tego bardzo stylowe ubrania sportowe. Wiele z nich działa proekologicznie i promuje nie tylko aktywny tryb życia, ale i ciałolubność. Na dodatek, uwielbiają je zagraniczne gwiazdy i modelki.
Modne marki sportowe: Alo Yoga
To jedna z ulubionych marek stylowych joginek. Ubrania sportowe tego brandu nosi np. modelka Josephine Skriver, jak i Gigi Hadid, Kendall Jenner oraz Taylor Swift. Alo Yoga powstała w 2007 roku w Los Angeles, a jej założyciele Daniel Harris i Marco DeGeorge pragnęli "aby ubrania nie tylko dobrze prezentowały się na macie, ale także na ulicy" i dodatkowo motywowały do kolejnych praktyk. I tak rzeczywiście jest. Alo Yoga ma nawet swoje studia, gdzie fani mogą przyjść na zajęcia z jogi.
Modne marki sportowe: VAARA
Vaara to projekt Tatiany Korsakovej, który powstał gdy rosyjska modelka i aktorka nie mogła znaleźć dla siebie odpowiednich ubrań sportowych. Londyńska marka oferuje eleganckie modele pasujące zarówno na "siłownię, jak i na brunch z przyjaciółkami". Firmę wyróżniają wysokiej jakości materiały oraz charakterystyczne zestawienia kolorystyczne (tak zwane "color blocks"). Dziś odzież z metką Vaara można kupić na najpopularniejszych platformach sprzedażowych typu Net-a-Porter, Farfetch czy Matches Fashion.
Modne marki sportowe: Nagnata
Kolejna marka sportowa, którą uwielbiają gwiazdy. W ubraniach marki Nagnata (oznacza "nagość" w sanskrycie) była widziana m.in. Alexa Chung. Nie dziwi nas to w ogóle, że brytyjska it-girl jest fanką tej australijskiej firmy łączącej w sobie sportowy sznyt z modą luksusową. Za projekt odpowiadają dwie siostry: stylistka i projektantka Laurę May oraz fotografka Hannah Gibbs, a w ich kolekcjach znajdziecie sporo inspiracji latami 90. Brand oferuje ubrania wykonane z przetworzonych tkanin, ekologicznej przędzy (np. bawełny organicznej z certyfikatem GOTS) i naturalnie barwione. Produkcja modeli leginsów czy staników sportowych oparta jest według zasad zrównoważonego rozwoju.
Modne marki sportowe: Girlfriend Collective
Bez względu na to czy nosisz 34 czy 44, ile masz lat, czy kolor skóry, ta marka jest dla ciebie. "Wierzymy w to, że zdrowie i dobre samopoczucie ma różne kształty i rozmiary" - możemy przeczytać na stronie marki. Do produkcji ubrań używa się materiałów z recyklingu np. starych butelek (do stworzenia jednej pary legginsów potrzeba tylko 25!) lub z sieci rybackich. Ellie i Quang Dinh, szefowie Girlfriend Collective, ujawniają nawet informacje na temat swojej wietnamskiej fabryki, gdzie "zapewniane są godziwe i bezpieczne warunki pracy oraz nie wykorzystuje się dzieci do przymusowej pracy".
Modne marki sportowe: P.E. Nation
To kolejna marka sportowa działająca w ramach zasad "sustainable fashion". P.E. Nation nie tylko zależy na sprzedaży ubrań, chce też zmieniać i edukować naród (po ang. "nation") tak, aby ludzie byli świadomi swoich działań i ich wpływu na środowisko. Nie tylko koszulki i legginsy stworzono na bazie przejrzystych zasad, koperty i opakowania można oddać na recykling, a nawet na kompost.
Modne marki sportowe: Live The Process
Robyn Berkle założyła Live The Process w 2013 roku, ponieważ zauważyła, że coraz więcej ludzi nie tylko pragnie dobrze wyglądać w swoich ubraniach sportowych - obchodzi ich też z czego i jak wykonano dane legginsy czy koszulkę. Etyczne podejście do produkcji (wszystko wytwarzane jest w Los Angeles) i niezwykle kobiece, ale minimalistyczne projekty (inspirowane m.in. baletem) sprawiły, że Berkle ma sporo fanek i to na całym świecie. Twarzą marki jest m.in. polska modelka Zosia Nowak.
Modne marki sportowe: Ernest Leoty
Marka Ernest Leoty wzięła swoją nazwę od modnego w XIX wieku producenta gorsetów, którego wówczas innowacyjne projekty umożliwiły swobodę ruchu noszących je kobiet. To podejście do tworzenia wzięła sobie do serca również Marion Rabate. Razem ze swoim zespołem tworzy ubrania sportowe będące jednocześnie funkcjonalne i bardzo stylowe ("w duchu francuskiego krawiectwa"). "Nasze modele ubrań można zakładać warstwowo, mieszać i łączyć nie tylko z odzieżą sportową, ale także z codzienną garderobą, aby stworzyć idealny chic look" - możemy przeczytać na stronie marki.
Modne marki sportowe: Year of Ours
Fanką tej marki jest m.in. Elsa Hosk. Year of Ours to kolejny sportowy brand, który powstał w Los Angeles. Inspiracjami do tworzenia kolekcji są lata 90., amerykański styl sportowy oraz... odzież kolarska. Do produkcji (całość wytwarzana jest w Stanach Zjednoczonych) używane są tylko zaawansowane technologicznie materiały.
Modne marki sportowe: Varley
Varley to połączenie brytyjskiego wyrafinowania i aktywnego trybu życia, które przesiąknęło całe Los Angeles. To wynik tego, że marka ma swoje biura zarówno w Kalifornii, jak i w Londynie. Ubrania tego brandu są multizadaniowe, ponadczasowe i bardzo wygodne. Metkę "Varley" można znaleźć w 700 sklepach na całym świecie. To również kolejna firma, która działa według zasad transparentności i zrównoważonego rozwoju.
Modne marki sportowe: LNDR
Markę założyły w 2015 roku Joanna Turner, Sarah Donnelly i Donna Harris. Te trzy kobiety mieszkające w Londynie pragnęły tworzyć ubrania, "które same chciałyby nosić". "Wierzymy w jakościowe produkty (...), jednak nie potrzebujemy kolejnych ubrań co miesiąc" - możemy przeczytać na stronie producenta. Fankami tej marki są Sofia Richie, Gigi Hadid oraz Olivia Culpo.
Modne marki sportowe: Norba
"Na siłowni, w klubie, czy nawet na randce - Norba pasuje do każdej okazji" - możemy przeczytać na stronie internetowej tej ukraińskiej marki, którą założyły dwie siostry w 2018 roku. Norba to nie tylko stylowe ubrania sportowe. Jej właścicielki doceniają kobiety o każdym rozmiarze czy odcieniu skóry. Najważniejsza jest wygoda i to, żeby dobrze się czuły we własnym ciele.
Modne marki sportowe: Perfect Moment
To najstarsza marka sportowa w tym zestawieniu. Perfect Moment powstał w 1984 roku w znanym kurorcie narciarskim, a dokładnie w Chamonix. Profesjonalny narciarz, fan sportów ekstremalnych i filmowiec, Thierry Donard, zaprojektował wtedy odzież dla narciarzy freeride'owych i surferów na potrzeby swojej firmy produkcyjnej La Nuite de la Glisse. Francuz wykorzystał swoją wiedzę i doświadczenie by stworzyć nie tylko stylową, ale i wysokiej jakości linię ubrań sportowych. Obecnie dyrektor kreatywną jest Jane Gottschalk, która nadal rozwija misję marki, a mianowicie przeżywanie samych "doskonałych momentów".
Choć najpopularniejsza jest kolekcja narciarska nawiązująca do retro mody, w ofercie znajdziemy również propozycje dla fanów surfingu i innych sportów letnich.
Modne marki sportowe: The Upside
Założycielką tej australijskiej marki jest była modelka Jodhi Meares, która w swoim portfolio ma również Tigerlily, brand specjalizujący się w strojach kąpielowych. The Upside szybko zdobyło sporą popularność i to nie tylko ze względu na świetne kroje czy wysokogatunkowe tkaniny, ale też z powodu użytych wzorów (w tym sezonie motywem przewodnim jest m.in. paisley). W rzeczach tej marki były widziane: Candice Swanepoel, Kelly Slater, Kim Kardashian West, Rosie Huntington-Whiteley, Hayley Bieber, Karlie Kloss czy Jourdan Dunn.
Modne marki sportowe: Outdoor Voices
"Odzież techniczna na zabawę" - tak brzmi hasło przewodnie marki. "Mamy misję poruszyć świat, ponieważ uważamy, że Robienie Rzeczy - aktywność i zabawa ze znajomymi to najlepsza recepta na szczęśliwe i zdrowe życie" - brzmi inny postulat Outdoor Voices. Brand produkuje ubrania sportowe, które sprawią że będziemy czuć się pewne siebie i gotowe do działania. I nie chodzi tu tylko o fitness, tylko przede wszystkim o poczucie szczęścia i dużą dawkę zabawy, także w trakcie ćwiczeń.
OV również działa według zrównoważonego rozwoju, minimalizując wpływ na środowisko.
Modne marki sportowe: Sweaty Betty
Tamara Hill-Norton założyła Sweaty Betty w 1998 roku, gdy nie mogła nic odpowiedniego dla siebie kupić. Wszystkie stroje były w ciemnych kolorach i w ogóle nie motywowały do ćwiczeń. Stąd pomysł na własny brand, który stał się też platformą dla innych, podobnych kobiet do Hill-Norton. Właścicielka firmy uważa, że pot nie jest niczym złym, stąd zabawna nazwa jej marki. Na który produkt warto zwrócić uwagę? Od lat bestsellerem Sweaty Betty są leginsy podkreślające pośladki.