Reklama

Tym razem w centrum uwagi znajduje się Beata Czajkowska, 59-letnia prezeska Fundacji Sztuki Nowej ZNACZY SIĘ, menadżerka i promotorka kultury. Od kilkunastu lat angażuje się w projekty promujące kulturę, edukację kulturalną oraz czytelnictwo we współpracy z czołowymi instytucjami kultury w Polsce. W filmie opowiada o swojej decyzji o niedzietności, która, jak sama przyznaje, była wynikiem starannej i świadomej refleksji nad własnym życiem.

Reklama

Uważam, że posiadanie dzieci jest nieprawdopodobnym aktem odwagi. Ja nie mam tej odwagi, mam inną. Mam odwagę spakować się, polecieć na inny kontynent, zacząć nową pracę, wejść w nowe środowisko. Właściwie wszystko zmienić z wyjątkiem mojego partnera” – mówi Beata Czajkowska w kolejnym filmie z cyklu „YES, I don’t”.

Decyzja o niedzietności bywa niełatwa, co podkreśla również Edyta Broda, autorka popularnego bloga bezdzietnik.pl oraz ekspertka projektu. „Potrzeba niedzietności może utrudnić lub uniemożliwić stworzenie dobrego związku. Osób marzących o dzieciach jest zdecydowanie więcej, trudniej więc trafić na partnera, który również pragnąłby niedzietności. Jeśli partnerzy mają różne poglądy na temat rodzicielstwa, trudno im będzie zbudować coś trwałego. Dlatego warto o tym rozmawiać jak najwcześniej i później weryfikować swoje decyzje w związku” – tłumaczy Broda.

Kampania „YES, I don’t” została stworzona we współpracy z agencją Shootme i obejmuje serię filmów edukacyjnych, które przedstawiają historie osób i par w różnym wieku, świadomie rezygnujących z macierzyństwa. Każdy z filmów dotyka innego aspektu tej decyzji, pokazując, że wybór niedzietności może wynikać z różnych pobudek.

„Beata jest postacią niezwykle wrażliwą, refleksyjną i silną. Ze swoim partnerem już na pierwszej randce podjęli decyzję o niedzietności. Niesamowite jest to, z jakim spokojem opowiada o swojej decyzji” – mówi Agata Polak-Krygier z fundacji SEXEDPL, partnera kampanii. Marka YES, od lat zaangażowana w ważne tematy społeczne, poprzez tę kampanię pragnie pokazać, że można być szczęśliwą i spełnioną kobietą na wiele różnych sposobów, również bez dzieci.

Reklama

W ramach kampanii, 8 sierpnia odbędą się anonimowe, darmowe konsultacje eksperckie z Edytą Brodą na kanałach SEXEDPL.

Reklama
Reklama
Reklama