Odpowiedzialna, inkluzywna, jakościowa - takiej mody chcemy. Oto szczegóły wydarzenia „Wise to wear you”
W spotkaniu organizowanym w przestrzeni Wise Habit Concept Store wzięli udział projektanci Ilona Majer i Rafał Michalak, czyli duet MMC, a także Sylwia Antoszkiewicz, edukatorka i stylistka. Dyskusję o świadomej modzie i wpływie technologii na tę dziedzinę życia prowadziła Marcelina Plichta-Wabnik.
„Wise to wear you: Positive impact of fashion” to tytuł spotkania, które odbyło się 28 listopada w warszawskim concept store, który skupia marki stawiające na transparentność produkcji i świadome wybory klientów. Na ten dzień sklep stał się przestrzenią, w której moda, a także dbanie o jej jakość i dłuższe życie ubrań, grały pierwsze skrzypce. Dziennikarze, pasjonaci tematu oraz pracownicy branży mieli okazję wymienić się swoimi spostrzeżeniami oraz posłuchać prelekcji prowadzonej przez Marcelinę Plichtę-Wabnik, CEO Wise Habit.
Jaka jest moda przyszłości?
To pytanie było punktem wyjścia panelu dyskusyjnego, w którym prelegentami byli ludzie od lat związani z branżą, kreujący ją oraz pracujący z jej odbiorcami, czyli wszystkimi, którzy modę kochają i kupują. Projektanci MMC, znani ze swojego świadomego i odpowiedzialnego podejścia do tworzenia mody, podkreślali jak ważne jest, by mieć w szafie mniej ubrań i dodatków, lecz postawić na ich jakość, która przełoży się na wygląd i żywotność produktów.
Uważam, że przyszłość mody zależy od marek takich jak nasza – odpowiedzialnych, produkujących mniej, ale tworzących produkty wyjątkowe i charakterystyczne. To podejście przyciąga świadomych klientów, którzy podzielają naszą wizję – powiedziała Ilona Majer.
Czy z takim podejściem nie jest jednak trudniej o klienta? Rafał Michalak, współzałożyciel MMC, zapewniał, że nie. Klienci doceniają bowiem dobre składy, design i rzemiosło. Tworzenie lokalnie, z polskich materiałów i według autorskich projektów to klucz do sukcesu w obliczu problemów, z jakimi musi mierzyć się obecnie branża mody.
To, co nosimy, kryje w sobie wiele kodów kulturowych. O aspekcie emocjonalnego podejścia do ubrań podczas prelekcji wypowiadała się Sylwia Antoszkiewicz, stylistka i edukatorka, która, pracując z klientami wie, w jaki sposób ludzie myślą o modzie i co motywuje ich do zakupów.
W modzie wszystko zaczyna się od świadomości. Nawet coś tak pozornie nieistotnego jak nasz codzienny wybór ubrań ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Warto zastanowić się, czy ubieramy się automatycznie, czy też świadomie wykorzystujemy modę, by budować pewność siebie, podkreślać swoją tożsamość i wysyłać w świat jasny komunikat o tym, kim jesteśmy – podkreślała Antoszkiewicz.
Trudno o lepsze miejsce do dyskusji o zrównoważonej modzie niż Wise Habit Concept Store. Miejsce słynące z umiłowania do designu, a także niesamowitych realizacji ze świadomymi projektantami, stało się więc idealnym tłem do rozmów o ich pracy.
Konkluzją wydarzenia mogą być hasła, które łączą oba światy: ponadczasowość i jakość, zarówno ta estetyczna, jak i wytwórcza – przekonywała CEO Wise Habit, Marcelina Plichta-Wabnik.
Technologia i innowacja a zrównoważona moda
Z jednej strony rozwój technologii może kojarzyć się z masowością i uprzemysłowieniem mody, z drugiej jednak strony to właśnie innowacje mogą pomóc chronić ubrania i dawać im długie życie. Jednym z głównych punktów programu wydarzenia „Wise to wear you” była prezentacja możliwości szafy parowej LG Styler na przykładzie kultowej kurtki puchowej marki MMC. System, który wykorzystuje parę wodną do pielęgnacji, odświeżania i dezynfekcji odzieży, zapewnia jej długie życie, zmniejszając tym samym potrzebę kupowania kolejnych ubrań. To przykład technologii, która wspiera zrównoważoną modę i jest niezbędna, by dbać o świadomą modę przyszłości.
Alternatywą dla szafy parowej LG Styler są pralki, suszarki i urządzenia WashTower LG, wykorzystujące parę. Nowe ruchy bębna zapewniają dokładne pranie przy jednoczesnym zminimalizowaniu zużycia energii dzięki silnikowi Artificial Intelligence Direct Drive*. Urządzenia inteligentnie dostosowują obroty silnika w czasie rzeczywistym, przyczyniając się do uzyskania wysokiej klasy energetycznej A-10%**. Dodatkowo zostały wyposażone w cykl Microplastic Care, który zmniejsza ilość mikroplastików wydalanych z prania***, a także funkcję ezDispense™, która automatycznie dozuje odpowiednią ilość detergentu dla każdego rodzaju prania.
Materiał promocyjny marki LG