Najlepsze #10yearschallenge. Zobaczcie, jak zmienił się świat i produkty kultowych marek
Najpopularniejsze wyzwanie ostatnich tygodni, czyli #10yearschallenge, to nie tylko zabawa, w której możemy sobie uświadomić jak bardzo zmienił się nasz wygląd czy styl na przestrzeni ostatniej dekady. Temat podjęły też marki komercyjne i organizacje, które pokazują m.in. jak ewoluował produkt (lub jak bardzo jest dobry mimo upływu czasu) oraz... co wydarzyło się na świecie.
Akcja #10yearschallenge. Na czym polega to wyzwanie?
Ponad trzy miliony postów - tyle znajdziecie na samym Instagramie pod hasztagiem #10yearschallenge i o milion więcej, gdy odejmiecie od hasła literkę "s". Akcja, która polega po prostu na zestawieniu ze sobą dwóch zdjęć: aktualnego i tego sprzed dziesięciu lat oraz wrzuceniu takiego kolażu do sieci (głównie jest do Instagram i Twitter), budzi ogromne emocje. Na taki powrót do przeszłości zdecydowali się już liczni blogerzy i osoby prywatne, a nawet celebryci. Swoje #10yearchallenge pokazali m.in. Gordon Ramsay, Anne Hathaway, Caitlyn Jenner, Erykah Badu, Madonna, Reese Witherspoon czy Alexa Chung, a w Polsce chociazby Anna Lewandowska i Maffashion.
Czytaj: #10YearsChallenge - o co chodzi?>>
Popularne wyzwanie, które stało się prawdziwym fenomenem na miarę Ice Bucket Challenge, to jednak nie tylko kolejna internetowa zabawa, pełna zdjęć i memów. 10 Years Challenge na tyle uruchomiło kreatywność internautów i zdobyło rozgłos, że zwróciło na siebie uwagę organizacji i marek komercyjnych, które postanowiły skorzystać z wyzwania wykorzystując RTM (czyli Real Time Marketing - szybka reakcja na bieżące wydarzenia, wykorzystywana głównie w social mediach).
10 years challenge - memy to nie wszystko
Jak dużo zmieniły na przestrzeni dekady lub jak bardzo dobry jest ich produkt mimo upływu czasu postanowiły pokazać najpopularniejsze marki, takie jak Pepsi, Lego, Xbox, Michelin, KFC, Tinder, Pizza Hut, Huawei, Changi Airport, Toyota, Skyscanner, PhonePe, Durex czy Coca Cola India. Ich #10yearschallenge, mimo komercyjnego podłoża, zdobył serca klientów (trudno doszukać się negatywnych komentarzy pod ich postami!), którzy chętnie dzielili się swoimi wspomnieniami.
Największe wrażenie zrobiła na nas jednak społeczna wersja wyzwania 10 Years Challenge, na przykład grafiki przygotowane przez Greenpeace, które pokazują pływające w wodzie plastikowe butelki z hasłem: "Wiele rzeczy się zmienia, ale równie dużo jest takich samych", doszczętnie zniszczone lasy amazońskie oraz Arktykę dziś i sto lat temu, kiedy prawie całkowicie była pokryta lodem, co teraz jest ledwo zauważalne. Trend ten pozwala mówić o globalnym ociepleniu i dramatycznych zmianach naszej planety oraz wielu równie poważnych sprawach. #10yearschallenge sięgnęło też tematów, takich jak ewolucja technologiczna, polityka czy... podatki w Polsce. Jedna ze zdecydowanie najbardziej poruszających grafik dotyczy wojen i tego, jak na przestrzeni tylko tych dziesięciu lat zmieniły się przez nią Irak, Libia, Jemen i Syria.
#10yearchallenge ft the countries that said no to the central banking system. pic.twitter.com/ZmvnRANXqT
Najlepsze i najpopularniejsze #10yearchallenge znajdziecie z naszej galerii>>
1 z 13
#10yearchallenge - Lego
2 z 13
#10yearchallenge - Maxwell House
3 z 13
#10yearchallenge - PhonePe i zmiana sposobu płatności
4 z 13
#10yearchallenge - Toyota
5 z 13
#10yearchallenge - Skyscanner
6 z 13
#10yearchallenge - Xbox
7 z 13
#10yearchallenge - Dr Pepper
8 z 13
#10yearchallenge - Michelin
9 z 13
#10yearchallenge - KFC
10 z 13
#10yearchallenge - Pizza Hut
11 z 13
#10yearchallenge - Huawei
12 z 13
#10yearchallenge - Changi Airport
13 z 13
#10yearchallenge - Pepsi