Modowe spojrzenie na meble: odkryj designerską współpracę Levi’s® i Visionary Lab
Marka Levi’s® we współpracy z Visionary Lab zaprosiła do wspólnych działań 8 projektantów mody i artystów, którzy tchnęli nowe życie w używane krzesła Vitra. W tle? Ponadczasowy i ultrastylowy denim oraz... moda odpowiedzialna, która jest przyszłością.
![Levi's Levi's](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/levi-s1-94c185c.jpg?quality=90&crop=0px,0px,2500px,1665px&resize=980,654)
- LEVI'S
W tym artykule:
- Levi’s® i Visionary Lab: upcycling jest w modzie
- Opowieść poprzez design: zrównoważona moda i wystawa „Icons Re/Outfitted”
- Projekty, które powstały dzięki współpracy Levi’s® i Visionary Lab
Levi’s® i Visionary Lab: upcycling jest w modzie
Nie mamy wątpliwości, że w czasach, gdy odpady tekstylne wciąż się piętrzą, bardzo istotne jest znalezienie kreatywnych sposobów na przedłużenie życia materiałów. Icons Re/Outfitted, czyli projekt zainicjowany przez studio kreatywne The Visionary Lab, w stylowy sposób łączy modę i ikoniczne modele mebli. Zaproszeni artyści odnowili używane krzesła Vitra, wykorzystując do tego denim Levi's®."
Ten projekt motywuje do tego, aby szerzej spojrzeć na metody upcyclingu.
Opowieść poprzez design: zrównoważona moda i wystawa „Icons Re/Outfitted”
„Icons Re/Outfitted” to niezbity dowód, że denim ma ogromny potencjał – zarówno w przypadku branży modowej, jak i wnętrzarskiej. Nkwo Onwuka, Hannah Brabon, Kelly Konings, Tim Dekkers, Sophie Cagniart, Barbara Polderman, Sarmite Polakova i Norman Monsanto zdecydowanie sprostali niełatwemu wyzwaniu, potwierdzając to. Każdy kultowy model krzesła stał się artystycznym obiektem w rękach tych kreatywnych umysłów.
Cieszymy się, że możemy być częścią Icons Re/Outfitted, które nie tylko promuje innowacje i rzemiosło, ale także pokazuje, jak można przedłużyć żywotność naszych tekstyliów dzięki innowacyjnym metodom projektowania (...) - mówi Anit Van Eynde, wiceprezes ds. marketingu i BX w Europie Północnej w Levi Strauss & Co.
Kolekcja odnowionych krzeseł prezentuje bogaty wachlarz innowacyjnych technik (cyfrowe tkanie 3D, biotekstylia i filc denimowy z recyklingu produkowany przez fabrykę społeczną i-did) i tradycyjnego rzemiosła.
Artystyczne, upcyklingowe krzesła nie tylko przyciągają wzrok, ale także prowokują do rozmowy na temat zrównoważonego rozwoju.
Każda kreacja jest świadectwem zaangażowania w redukcję odpadów i odnajdywania piękna w tym, co nieoczywiste. Efekty tej współpracy były prezentowane podczas Dutch Design Week w Eindhoven (od 21 do 29.10.23 roku). Wydarzenie odbyło się przestronnym, „surowym” magazynie, który dawniej był pracownią stolarską.
Design for the future z marką Levi's®
Denim to ponadczasowa ikona mody, która jest doceniana na całym świecie przez ludzi w każdym wieku, każdej rasy i płci. A Levi's® jest pionierem w dziedzinie innowacji denimu oraz marką niezwykle zaangażowaną w temat wdrażania pozytywnych zmian. Nic więc dziwnego, że ten brand z dumą dołączył do projektu Icons Re/Outfitted, którego celem jest zwrócenie uwagi na potencjał dawania drugiego życia denimowi.
Ten artystyczny koncept wyłania się z misji The Visionary Lab, która polega na zmianie podejścia do odpadów poprzez tworzenie unikatów z rzeczy, które teoretycznie można by wyrzucić.
Naszą misją jest przedefiniowanie pojęcia odpadów i ujawnienie piękna ukrytego w nieoczekiwanych miejscach. Jesteśmy niezmiernie dumni z realizacji tego artystycznego projektu - mówią przedstawiciele The Visionary Lab.
Projekty, które powstały dzięki współpracy Levi’s® i Visionary Lab
The Coconut Chair Re/Outfitted
Holenderski projektant mody Tim Dekkers postawił na eksperymenty materiałowe. Zainspirowały go materiały, które rozwijają się naturalnie, jak np. paprocie, kora i kryształy. Zastosował wzór cięcia bez odpadów i stworzył ozdoby o organicznym kształcie. Ozdoby te, wykonane z filcu jeansowego Levi's®, nadają krzesłu „zarośnięty” wygląd. Dekkers użył także naturalnego barwnika z kurkumy, ozdabiając całość biodegradowalnymi kryształami (uprawianymi w procesie organicznym).
Ten symboliczny gest przypomina nam, aby szanować i nie zakłócać harmonii natury.
![b7dc6adb1aab1c0e1056b33698f1f157a6115b7d-94dc04b](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/b7dc6adb1aab1c0e1056b33698f1f157a6115b7d-94dc04b.jpg?quality=90&resize=700,525)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Tim Dekkers
Krzesło: używane krzesło Coconut Chair, George Nelson, Vitra
Materiał: Denim pochodzący z recyklingu od Levi's®
Produkcja filcu denimowego: i-did
The Panton Chair Re/Outfitted
Łotewska projektantka Sarmite Polakova zgrabnie połączyła badania eksperymentalne z istniejącymi metodami projektowania. Polakova otoczyła krzesło Panton innowacyjną (nie)tkaną biowłókniną, którą wykonano ze zużytego denimu. Ten wytrzymały, a jednocześnie lekki materiał o wyglądzie przypominającym zamsz, opiewa krzesła jak sukienka i przechodzi płynnie w... stylowy dywan.
W tym projekcie połączono atmosferę tajemniczości i odkrycia poprzez grę kształtów. Artystka oddała przy tym hołd kultowemu krzesłu, łącząc nowoczesny, przyszłościowy materiał tekstylny z kultowym designem.
![cc50a57f802e03cb529a7d6c17917352cecc4ec0-6a4942c](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/cc50a57f802e03cb529a7d6c17917352cecc4ec0-6a4942c.jpg?quality=90&resize=700,525)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Sarmite Polakova
Krzesło: używane krzesło PantonChair, VernerPanton, Vitra
Materiał: Denim pochodzący z recyklingu od Levi's®
Przetworzony denim: i-did
The Belleville Chair Re/Outfitted
U podstaw sztuki holenderskiej artystki tekstylnej Barbary Polderman leży głęboka wiara w moc tekstyliów o bogatej historii – od używanych ubrań, po resztki dywanów i tkaniny obiciowe. Czerpie inspiracje m.in. z gry w „muzyczne krzesła” oraz integracji i dynamiki społecznej. Polderman stworzyła tę jeansową rzeźbę o lekko zaburzonej równowadze, umieszczając ją na krześle Belleville.
Rzeźba zachęca widzów do refleksji nad rolą, którą każdy z nas może odegrać w tworzeniu bardziej integracyjnego świata. To wszystko przy jednoczesnym poszanowaniu jego zasobów naturalnych.
![1b848205878362de1505d014045308bca9a3cd50-ac8b34c](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/1b848205878362de1505d014045308bca9a3cd50-ac8b34c.jpg?quality=90&resize=525,700)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Barbara Polderman
Krzesło: używane krzesło Belleville Chair, Bouroullec, Vitra
Materiał: Denim pochodzący z recyklingu od Levi's®
The Amoebe Chair Re/Outfitted
Nigeryjska projektantka mody Nkwo Onwuka jest znana ze swojego zaangażowania w etyczną i zrównoważoną modę. Dzięki współpracy i wsparciu lokalnej grupy kobiet, jej praca harmonizuje współczesny styl z odrodzeniem bogatego wachlarza tradycyjnego, afrykańskiego rzemiosła.
Krzesło Amoebe zostało ozdobione dżinsowymi koralikami, misternymi frędzlami z włókien sizalu, akcentami z rafii i lustrzanymi detalami. To wszystko na tle majestatycznego, wysokiego oparcia.
Praca emanuje królewską energią i przypomina tron.
![ed5e09819aa5ec3682821e9fcfb7e38e026e9d73-29dc521](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/ed5e09819aa5ec3682821e9fcfb7e38e026e9d73-29dc521.jpg?quality=90&resize=700,525)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Nkwo Onwuka
Krzesło: używane krzesło Amoebe Chair, Verner Panton, Vitra
Materiał: Denim pochodzący z recyklingu od Levi's®
The Plywood Group LCW Chair Re/ Outfitted
Urodzona we Francji projektantka mody i tekstyliów Sophie Cagniart jest „gawędziarką tkanin”. Ożywia tradycyjne, japońskie rzemiosło tekstylne. Oddając hołd 150. rocznicy powstania dżinsów Levi's® 501®, Cagniart ozdobiła używane krzesło Plywood Group LCW Chair autorstwa Charlesa i Ray Eamesów zabytkowymi parami tej kultowej odzieży.
Reaktywując techniki haftu, takie jak Sashiko, Boro i Sakiori, poprawiła estetykę tkanin oraz nadała im pożądaną strukturę, elegancję i świeżość.
![a0aac71d2cd43b8a65d98dbea571414ed7aeb8c5-1c17177](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/a0aac71d2cd43b8a65d98dbea571414ed7aeb8c5-1c17177.jpg?quality=90&resize=525,700)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Sophie Cagniart
Krzesło: używane krzesło Plywood Group LCW Chair, Charles & Ray Eames, Vitra
Materiał: Denim pochodzący z recyklingu od Levi's®
The Wire Chair Re/Outfitted
Londyńska projektantka mody Hannah Brabon jest znana ze swojego kreatywnego podejścia do zdekonstruowanego dżinsu. Fascynacja światem przyrody posłużyła Brabon jako inspiracja do ożywienia dwóch kultowych krzeseł Wire Chair autorstwa Charlesa i Ray Eamesów. Stworzyła wielowarstwowy efekt, m.in. poprzez cięcie, strzępienie, ręczne tkanie i farbowanie wyrzuconych tkanin dżinsowych. Każda pętla została skrupulatnie zszyta i wpleciona w siatkę krzesła, co nadało całości dynamiki.
Umieszczenie dwóch krzeseł obok siebie uwypukla znaczenie komunikacji i podkreśla, jak niezbędne do wprowadzenia pozytywnych zmian jest zjednoczenie się społeczności.
![64fc2fd6707f213b08452ec9c0cf296084fdc719-beb5063](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/64fc2fd6707f213b08452ec9c0cf296084fdc719-beb5063.jpg?quality=90&resize=525,700)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Hannah Brabon
Krzesło: używane krzesło Wire Chairs, Charles & Ray Eames, Vitra
Materiał: Denim pochodzący z recyklingu od Levi's®
The Eames Shell Chair DSW Re/ Outfitted
Holenderski architekt Norman Monsanto umiejętnie przekształcił krzesło Eames Shell Chair DSW w rzeźbiarskie arcydzieło. Poprzez unikalny proces „wtapiania” kultowego krzesła w solidny pień drzewa oliwnego, zręcznie połączył nowoczesny design z tym, co można uznać za najstarszą na świecie formę siedzenia.
Ta niezwykła fuzja nabiera organicznej esencji, ponieważ denimowy wygląd siedziska płynnie łączy się ze strukturą pnia.
![7ca993d3386543a6c044aa8b6a8b3fc8f5e285e5-cef857d](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/7ca993d3386543a6c044aa8b6a8b3fc8f5e285e5-cef857d.jpg?quality=90&resize=700,525)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Norman Monsanto, Kelly Konings
Krzesło: używane krzesło Shell Chair DSW by Charles & Ray Eames from Vitra
Materiał: Denim i przędza wycofana ze sprzedaży od Levi's®
Eames Lounge Chair Re/Outfitted
Pochodząca ze Szwecji projektantka mody Kelly Konings specjalizuje się w technikach tkania 3D i tkania całych ubrań, a także we wzorach bezodpadowych. Projektantka zaskoczyła, tworząc iluzję dziur za pomocą innowacyjnej techniki tkania 2D z efektem 3D, co dało atrakcyjny efekt postarzenia.
Projektantka wykorzystała zużytą przędzę pochodzącą od Levi's®. Uzyskała organiczną strukturę gradientu od niebieskiego do prawie białego... bez potrzeby wybielania. To świadectwo transformacyjnej mocy nowoczesnego tkania.
![458cda9c3d0a3c282e615248d07d75ece8308a8f-1933655](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2024/11/458cda9c3d0a3c282e615248d07d75ece8308a8f-1933655.jpg?quality=90&resize=700,525)
Koncepcja: The Visionary Lab
Artysta: Kelly Konings
Krzesło: używane i zdekonstruował krzesło Eames Lounge Chair, Vitra
Materiał: przędza wycofana ze sprzedaży od Levi's®