Kreatywny projekt Fiskars i Camper
W sezonie wiosna/lato 2023 Fiskars połączył siły twórcze z Camperem, czego efektem jest unikatowa kolekcja całosezonowych chodaków do użytku w ogrodzie czy w podróży, choćby dookoła świata. W ten sposób Fiskars świętuje wolność kreatywności, którą dają kultowe składane nożyczki.
- Współpraca reklamowa
W tym roku Fiskars nawiązał współpracę z wybitnymi postaciami ze świata mody i sztuki. W styczniu 2023 roku, fiński projektant mody Rolf Ekroth wprowadził kolekcję opartą na współpracy z Fiskars na targach mody Pitti Uomo we Florencji. Kolejna współpraca dotyczy marki obuwniczej Camper, pochodzącej z Majorki, w wyniku której powstała niezwykle kreatywna kolekcja chodaków do użytku w ogrodzie i w podróży.
Warto podkreślić, iż znane z wyjątkowej ostrości, długowieczności i wszechstronności, kultowe nożyczki Fiskars Classic pojawiły się w 1967 roku, a składane nożyczki Classic w latach 90. Są one, są ulubieńcami projektantów mody, artystów, architektów, designerów i innych kreatywnych osób.
„Ta współpraca powstała dzięki przyjaźni między grupą kreatywnych ludzi z firm Camper i Fiskars. Odkryliśmy, że dzielimy te same wartości i silny związek z naszym pochodzeniem i dziedzictwem. Camper traktuje zrównoważony rozwój bardzo poważnie, podobnie jak my, i wie, jak przekształcić tę powagę w coś inspirującego i zabawnego. Składane nożyczki są niezbędne dla współczesnych kreatywnych nomadów i odkrywców, pozwalając na uchwycenie inspiracji gdziekolwiek i kiedykolwiek”, mówi Petra Vallila, dyrektor PR marki Fiskars.
Aby wprowadzić kolekcję na rynek, Camper Fiskars zaprosiły urodzonego w Chorwacji i mieszkającego w Madrycie artystę Filipa Custica do stworzenia serii cyfrowych obrazów i filmów inspirowanych nastrojem twórczym, który panuje zarówno w firmie Fiskars, jak i Camper. Praca Custica dla projektu obejmuje również specjalną instalację składającą się z czarnej metalowej struktury przypominającej totem, zaprojektowanej tak, aby umieścić ludzkie ciało w określonej pozycji. Konstrukcja posiada siedem holograficznych wentylatorów, które po uruchomieniu tworzą wokół ciała unoszące się hologramy, którym towarzyszą specyficzne dźwięki.
„Cyfrowa kultura, internet, niezwykle mnie inspirują” - mówi Filip Custic.
„Asmr, unboxing, tutoriale, timelapse, selfie, avatar, filtry, przejścia - wszystkie te słowa mają dziś sens. Wszystkie te zachowania integruję w moim procesie twórczym. Lubię uczyć się, materializować i odpowiadać na pytania, wykorzystując ludzkie ciało i technologię, aby nadać formę kreatywnym pomysłom” – dodaje.
Inauguracja współpracy Camper & Fiskars, jak i odsłonięcie dzieła Filipa Custica odbyły się 18 kwietnia w salonie Camper, w Mediolanie, podczas specjalnego wydarzenia poświęconego tej unikatowej kolekcji.
1 z 4
Filip Custic
2 z 4
Filip Custic
3 z 4
Fiskars
4 z 4
Fiskars