Jak komunikują się liderzy z najlepszych branż?
„Wywiad z liderem” to kilkaset stron praktycznej wiedzy o środowisku liderów. Z książki można dowiedzieć się m. in. Jak komunikować się z liderami z międzynarodowego środowiska? Jakie style liderów można wyróżnić? Czy kobieta-liderka komunikuje się inaczej od lidera-mężczyzny? Czym jest przywództwo?
Te i wiele innych pytań postawiła sobie Angelica Pegani, autorka książki „Wywiad z liderem”. Proces poszukiwań najlepszych odpowiedzi na te pytania, to lektura obowiązkowa dla każdego, kogo interesują procesy zarządzania przedsiębiorstwem.
Wymienione zagadnienia ukazano m.in. w wywiadach z 80 liderami zagranicznych firm. Autorka skupiła się na doborze różnych branż dlatego w książce „Wywiad z liderem” znajdziemy rozmowy z przedstawicielami wielu sektorów, m. in. takich jak: finanse, rachunkowość, transport morski, logistyka, informatyka czy zarządzanie. W publikacji nie zabrakło również teorii z wymienionych zagadnień.
Celem pracy autorki była odpowiedź na wiele pytań: Jak komunikują się liderzy o różnych narodowościach? Czym jest kultura oraz komunikacja międzykulturowa? Czy występują konflikty w komunikacji międzykulturowej? Co sprawia, że liderzy kierują się stereotypami lub uprzedzeniami? Czy czas, miejsce i przeszłość historyczna wpływa na komunikację między kulturami?
Wskazane zostały zestawienia różnic między menedżerem, a liderem, jak i wskazanie różnic między zarządzaniem, a przywództwem. Większą część książki stanowią wyniki badań własnych autorki dotyczące kryteriów tworzących sylwetkę lidera. Badania mogą zostać potraktowane jako kompendium wiedzy o liderach dla studentów, kadry menedżerskiej w korporacjach czy przedsiębiorców, którzy chcieliby zrozumieć kluczowe determinanty kreujące sylwetkę lidera.
O Autorce:
Angelica Pegani – autorka wielu książek oraz artykułów opublikowanych w recenzowanych czasopismach naukowych, z wykształcenia dziennikarka prasowa, radiowa i telewizyjna oraz specjalista ds. marketingu. Jest absolwentką studiów dziennikarskich Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów magisterskich z obszaru marketingu Uniwersytetu Gdańskiego. Od 2018 roku jest absolwentką menedżerskich studiów podyplomowych Politechniki Gdańskiej oraz posiada dyplom Executive Master of Business Administration Szkoły Głównej Menedżerskiej. Doświadczenie w zakresie teorii zarządzania regularnie zdobywa uczestnicząc oraz współorganizując konferencje naukowo-biznesowe poszerzając swoją wiedzę i umiejętności.